Gå til innhold

er AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939 bra?


Anbefalte innlegg

bono_head, har du noe budsjett? Jeg ser at de fleste her pusher stadig dyrere løsninger, mens for dagens spill vil et billigere oppsett kjøre det aller meste. Kanskje du kan gi noen detaljer om den gamle maskinen din.

 

Generellt vil det med dagens spill lønne seg å legge lite penger i CPU, og mye penger i GPU. Med et 7900GT kort vil stort sett alle spill være GPU begrenset med en X2-4600+, du kan faktisk klare deg meget godt med en X2-3800+.

6680547[/snapback]

 

Har vel ikke satt opp noe spesielt budsjett, men det jeg ser på foreløbig er følgende:

 

ATI grafikk-kort med Crossfire som skal dra BF2 og Oblivion og andre grafikk-krevende spill bra.

 

Crossfire hovedkort av god kvalitet.

 

2 X 1 GB Ram av bra kvalitet.

 

Harddisk av god kvalitet, rask og god. Noen anbefalinger?

 

AMD 4600+ eller 5000+ prosessor. Muligens Conroe, men har ikke helt bestemt meg enda...

 

Gode forslag og tips mottas med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Anandtechs test er det ingen tvil om prosessorvalg. Det må bli enten Intel, Intel eller Intel. På omtrent alle tester var rekkefølgen slik:

 

X6800, E6700 og E6600. Etter det kom AMD med sine prosessorer.

 

Linken finner dere her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795

 

Ser ut som det kan bli et E6600-basert system. Gode forslag til hovedkort her?

 

-b-

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Ser du fant E6600 vs. X2-5000+ helt av deg selv. Når det gjelder prisklassen under E6600 er det derimot veldig åpent hva som er det beste kjøpet. For E6600 vil jeg si at den er suveren til vanlig desktop bruk + gaming, vesentlig bedre enn X2-5000+, men utvalg av HK er mye bedre på AMD, og forskjellene i ytelse er ofte så små at du ikke vil merke noe ved vanlig bruk, samt at systempris med AMD kan fort bli rimeligere (god tilgang på billige og bra HK). Uansett, har du budsjett for prisklassen som inkluderer E6600 er det veldig vanskelig å se noen vei utenom, det er en meget bra prosessor, og den er ikke ille priset i det hele tatt.

 

Når det gjelder Anandtechs test kjørte de 2xtoppmodell crossfire, for å få frem forskjeller mellom CPU'ene, med HardOCP har en test som viser dødt løp i gaming med enkelt skjermkort. M.a.o. du kaster penger ut av vinduet på en dyr CPU hvis du kun er ute etter gaming, dagens spill er i hovedsak GPU-begrenset.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Er ute etter gaming, men det er ikke KUN gaming jeg er ute etter. Skal bruke PCen til blant annet videoredigering, foto, utvikling og annet tull og tøys :-)

 

Må innrømme at etter testen hos Anandtech ble tanken på E6600 svært fristende. Litt dumt at økonomien ikke tillater Extreme-modellen, men skal jeg fortsette å sove godt om natten blir det en E6600...

 

-b-

Lenke til kommentar
Den er jo en økning på 400 mhz, og dobbeltkjerne, så den blir mye bedre i spill, og bedre i windows. Dobbeltkjerne ;) Anbefales ;)

6728827[/snapback]

 

og i tillegg er ikke 939 det enkleste å få tak i senere om du bare vil oppgradere det vil jeg tro..

bestilte selv en, Netshop har fått inn et begrenset antall. 9 stk på lager i dette tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...