Gå til innhold

Skal bygge nytt ahtlon xp system


HighTower

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge meg et ahtlon system, men jeg er ikke sikker på hvilke deler jeg skal kjøpe. Jeg har sirkla meg inn til AMD Athlon XP1800+ 1.53, MSI KT3 ULTRA2, Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns, thermaltlake silent viking eller mist silent twin. Hvordan ser dette ut? Jeg har hørt at dette hovedkortet er litt saktere enn andre hovedkort? I så fall, er det mye forskjell? Kjøler de viftene bra nok eller burde jeg skaffe en annen? Den må være stille. Jeg spiller en del spill, men har ca 3,400 å kjøpe ting for, trenger egentlig bare cpu, mobo, minne, kjøler for nå. Har hdd, kabinett, psu, mus/keyboard, skjerm, gf3, cd brenner, er det noe annet jeg trenger? Lyd er det vist på msi mobo'en. Jeg trenger også en ny vifte til gf3 kortet mitt. Hvilken vifte burde jeg kjøpe? Den må være stille. Jeg må også fjerne goopen på gf3 min? Hva trenger jeg for det og hvor kan jeg finne det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Har selv ett MSI KT3 Ultra2 mobo, og jeg er veldig fornøyd med det, med det i bakhodet at jeg betalte i underkant av 600,- for det på komplett.no (demobrukt). Kjører en xp1700 @ xp2200 med fsb på 175 stabilt 8) , har ikke prøvd høyere enda :( . En kjøler som jeg godt kan anbefale er denne : Zalman CNPS5100CU, Denne passer ihvertfall på hovedbordet, og kjøler ganske godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...