Gå til innhold

hvordan lage boot cd for Norton Ghost 9.0

Anbefalte innlegg

Har laget et ghost image på min D: drive og lurer på hvordan dette kan lettes legges på en cd og samtidig lage denne bootabl. Finner ikke en wizard i GHost 9, da jeg tror bare at det finnes i v.8 og v.10.

Har lest litt på nette men ineg som virker for meg. Er det nok med å lage en oppstarts diskett og kopiere filene fra den over på en tom cd-plate i tillegg til filen ghost.exe og image filen min, så har jeg en bootable cd som laster min rene installasjon på ntt ved evt. et systemkrasj.

noen med noe erfaring el. tips rundt dette hadde vært fint...

takker for svar...

Videoannonse
Annonse

ja jeg vet, men jeg har ghost 9 versjonen, og der er kun støtte for floppy. Har ikke floppd drive på min laptop...

må vel lage en egen boot cd da, eller kan en bare bruke en hvilken som hels boot cd å boote opp med til DOS og deretter finne imahge filen på HD på laptopen som ligger på D: ?

• 2 uker senere...

Etter at Norton kjøpte opp Powerquest byttet de filformatet på backup-filene fra gho til v2i. Frem til Ghost 2005 kunne du bruke en slik disk dere beskriver, men fra og med Norton Ghost 2005 (Ghost 9) må en bruke Norton Rescue disk for å rulle ut image-filer. Denne skal ha fulgt med Ghost da dette ble anskaffet.

Boot maskinen med rescue disken så er det meste ganske selvforklarende.

• 3 uker senere...
Etter at Norton kjøpte opp Powerquest byttet de filformatet på backup-filene fra gho til v2i. Frem til Ghost 2005 kunne du bruke en slik disk dere beskriver, men fra og med Norton Ghost 2005 (Ghost 9) må en bruke Norton Rescue disk for å rulle ut image-filer. Denne skal ha fulgt med Ghost da dette ble anskaffet.

6714700[/snapback]

Er det mulig å legge image på en ekstern harddisk, hvordan får jeg da imaget fram igjen når jeg tar en ny utrulling??

6714700[/snapback]

Er det mulig å legge image på en ekstern harddisk, hvordan får jeg da imaget fram igjen når jeg tar en ny utrulling??

6806884[/snapback]

såvidt jeg vet er det avnengig av BIOSEn til hovedkortet og hva slags enheter denne skal kunne boote fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...