Gå til innhold

Hvordan sende sms via bluetooth mellom 2 mobiler?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å sende sms via bluetooth fra en mobiltelefon (f.eks. sony ericsson w810i) til en annen mobiltelefon?

Jeg tenkte at det kunne ha vært en kul måte å drive anonymous flirt/chat på på tog eller buss eller hvor som helst egentlig...

Eller man kunne sende en melding til alle i klassen f.eks. og spørre om noen hadde lyst til å være med på fest eller noe..

 

eller hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å sende sms via bluetooth fra en mobiltelefon (f.eks. sony ericsson w810i) til en annen mobiltelefon?

Jeg tenkte at det kunne ha vært en kul måte å drive anonymous flirt/chat på på tog eller buss eller hvor som helst egentlig...

Eller man kunne sende en melding til alle i klassen f.eks. og spørre om noen hadde lyst til å være med på fest eller noe..

 

eller hva synes dere?

6639662[/snapback]

Du kan ikke sende SMS over BT, men du kan muligens sende en tekstfil, hvis mottaker kan lese den.

Lenke til kommentar
Hvis mottakeren har en mobil av samme merke, kan man sende notater til hverandre. Det fungerer ganske bra. :)

6641958[/snapback]

 

Men du må huske på at Bluetooth må stå på, og det er vel ingen som lar bluecom stå på permanent. Spiser jo strøm. Men har vært utrolig kjekt om mobiltelefon produsentene har gjort det mulig å sende sms over bluetooth eller annen lokal teknologi så har det vært gratis, men det ville nok mobil operatørene protestert høylytt mot.

Lenke til kommentar

Hvis du har en beskjed som du vil at alle med BT skal kunne lese kan du jo lage en bildefil med beskjeden din på, på forhånd på PCen. Men det avhenger jo at du vet hva som skal stå på beskjeden før du sender den.

 

Du snakker om at du ville sende til alle i klassen om en fest etc.

 

Tror ikke det er mulig å sende til fler på en gang.

Lenke til kommentar
Men har vært utrolig kjekt om mobiltelefon produsentene har gjort det mulig å sende sms over bluetooth eller annen lokal teknologi så har det vært gratis, men det ville nok mobil operatørene protestert høylytt mot.

6642146[/snapback]

 

Hva skulle operatørene gjort da IRC ble allemannseie? Hva skulle de gjort da Hotmail, Yahoo og Gmail ble for alle?

 

Stakkars mobiloperatørene som taper penger fordi dagens ungdommer har valgt å snakke gratis med hverandre på msn, istedet for å sende kostbare SMS'er.

 

Edit:

SMS eller tilsvadende via Bluetooth høres kjekt ut som et billig alternativ til betal-SMS. Dessverre er det for dårlig dekning til å brukes i hele landet, og mobilen sluker strøm når bluetooth er på.

Endret av :P
Lenke til kommentar

Med min Nokia 6233 fulgte det med et program som heter Nokia Sensor. Der kan man opprette en folioside som inneholder info om deg selv og dine interesser og faktisk en gjestebok.

 

Programmet fungerer over Bluetooth, og når du har det slått på og Bluetooth aktivert, f.eks. på en cafe, og andre selvfølgelig har det samme, vil du få de opp i programmet og kan sende meldinger/filer/bilder til dem.

 

Så dette er en avansert versjon av det trådstarter etterlyser. Og det er gratis.

 

Se her:

Nokia Sensor

 

Har ikke prøvd det selv ennå.

Lenke til kommentar
Med min Nokia 6233 fulgte det med et program som heter Nokia Sensor. Der kan man opprette en folioside som inneholder info om deg selv og dine interesser og faktisk en gjestebok.

 

Programmet fungerer over Bluetooth, og når du har det slått på og Bluetooth aktivert, f.eks. på en cafe, og andre selvfølgelig har det samme, vil du få de opp i programmet og kan sende meldinger/filer/bilder til dem.

 

Så dette er en avansert versjon av det trådstarter etterlyser. Og det er gratis.

 

Se her:

Nokia Sensor

 

Har ikke prøvd det selv ennå.

6647942[/snapback]

 

Jeg hadde ikke den på min 6233 når jeg kjøpte.

Kan heller ikke se å finne at denne støtter 6233 på Nokia sine sider

Ser ut til å kun virke med Symbian tlf.

Lenke til kommentar
Hvis mottakeren har en mobil av samme merke, kan man sende notater til hverandre. Det fungerer ganske bra. :)

6641958[/snapback]

 

Men du må huske på at Bluetooth må stå på, og det er vel ingen som lar bluecom stå på permanent. Spiser jo strøm.

6642146[/snapback]

Hm, bluetoothen min står alltid på, det samme med de få jeg faktisk har sendt notater til.

 

Nokia Sensor.

6647942[/snapback]

Har det programmet, men det er såpass få som bruker det, så jeg har aldri fått kontakt. :hm:

 

Man kan sende mellom Nokia og SE, det er sikkert, for det driver jeg og de andre i korpset med hele tiden, og vi har bare Nokia og SE. :)

6648006[/snapback]

Har prøvd med mange forskjellige Nokia- og SE-telefoner, aldri fått til.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke den på min 6233 når jeg kjøpte.

Kan heller ikke se å finne at denne støtter 6233 på Nokia sine sider

Ser ut til å kun virke med Symbian tlf.

6651703[/snapback]

 

Jeg sier vel ikke at jeg har programmet hvis jeg ikke har det! :)

 

Saken er at det ligger på minnekortet som fulgte med, sammen med flere temaer, skjermsparere osv.

 

Og selvfølgelig virker det på 6233, har jo kjørt det på min, men ikke prøvd det mot andre.

 

Sensor virker utmerket med 6233.

 

Hadde du bare giddet å laste det ned fra Nokia så hadde du sett det selv også....

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke den på min 6233 når jeg kjøpte.

Kan heller ikke se å finne at denne støtter 6233 på Nokia sine sider

Ser ut til å kun virke med Symbian tlf.

6651703[/snapback]

 

Jeg sier vel ikke at jeg har programmet hvis jeg ikke har det! :)

 

Saken er at det ligger på minnekortet som fulgte med, sammen med flere temaer, skjermsparere osv.

 

Og selvfølgelig virker det på 6233, har jo kjørt det på min, men ikke prøvd det mot andre.

 

Sensor virker utmerket med 6233.

 

Hadde du bare giddet å laste det ned fra Nokia så hadde du sett det selv også....

6653447[/snapback]

 

Jeg har selvsagt prøvd å laste ned, hadde ikke sagt det uten å ha prøvd.

 

(Norske siden)

http://www.nokia.no/support/software/sensor/download.php

 

klikker jeg på last ned så for jeg en feil melding.

 

Har også prøvd den engelske siden til Sensor programmet

her:

 

http://europe.nokia.com/A4158078

 

Av modeller som den virker på av i den listen der er ALLE symbian mobiler.

Endret av adilr82
Lenke til kommentar

Tydelig en feil hos nokia.no når det gjelder linken til nedlastningen. Du kan jo prøve den trådløse nedlastningen her:

beskrivelse: laste ned Sensor via mobil

 

Det er to ting jeg må repetere, det virker nesten som at du ikke tror meg:

 

- Nokia Sensor fulgte med min Nokia 6233, det lå på minnekortet som fulgte med.

 

- Nokia Sensor virker med Nokia 6233. Muligens derfor Nokia har lagt programmet ved.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Tydelig en feil hos nokia.no når det gjelder linken til nedlastningen. Du kan jo prøve den trådløse nedlastningen her:

beskrivelse: laste ned Sensor via mobil

 

Det er to ting jeg må repetere, det virker nesten som at du ikke tror meg:

 

- Nokia Sensor fulgte med min Nokia 6233, det lå på minnekortet som fulgte med.

 

- Nokia Sensor virker med Nokia 6233. Muligens derfor Nokia har lagt programmet ved.

 

Lykke til!

6656790[/snapback]

 

Har ikke noe å si med om jeg tror deg eller ikke, du har helt sikkert fått den med på minnekortet på 6233 og den virker. Jeg synes det er rart hvorfor Nokia

på sine sider ikke har 6233 på listen over støttede telefoner??

Som du sikkert selv så på Nokia sine engelske sider så er alle de

telefonene i listen symbian.

 

Når kjøpte du 6233, kjøpte min fra Siba en av de første

dagene den kom og det lå ingenting på minnekortet :thumbdown:

 

PS! sier ikke at du lyver, men bare dumt Nokia ikke har oppdatert sidene med at den støtter alle nyere type mobiler

Endret av adilr82
Lenke til kommentar

adilr82, Det var bare det at du skrev i et tidligere innlegg: 'ser ut til å kun virke med Symbian-tlf.' Dette skrev du ETTER at jeg skrev at Sensor fulgte med min 6233 OG virker på min telefon. Dermed kunne man tolke det dithen at du mente at jeg ikke snakket sant.... La nå det ligge.

 

Hvis du leser litt nøye på download-siden for Sensor hos Nokia så vil du se at det står: 'Hvis telefonen eller PC'en ikke oppfyller disse kravene, kan du laste ned Sensor-programmet trådløst direkte til telefonen'.

 

Linken dit ga jeg i forrige innlegg.

 

Har du prøvd det?

Endret av Digilars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...