Gå til innhold

Tilbyr gratis .info-domener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet hvordan legge ting på nett uten et webhotell?

6642104[/snapback]

Sette opp en webserver selv.

http://httpd.apache.org/

6642152[/snapback]

Eller bare registrere seg på home.no, home.no.net osv, og så sette opp en www-forward fra ditt domene til hjemmesiden.

6642195[/snapback]

Det er jo faktisk webhoteller det også da. Men hvis det var en slik løsning har var ute etter, så er det greit. :)
Lenke til kommentar
noen som vet hvordan legge ting på nett uten et webhotell?

6642104[/snapback]

Sette opp en webserver selv.

http://httpd.apache.org/

6642152[/snapback]

Eller bare registrere seg på home.no, home.no.net osv, og så sette opp en www-forward fra ditt domene til hjemmesiden.

6642195[/snapback]

Det er jo faktisk webhoteller det også da. Men hvis det var en slik løsning har var ute etter, så er det greit. :)

6642924[/snapback]

Og en Apacheserver på gutterommet er mindre webhotell enn home.no osv? Jeg tror nok han siktet til et gratis alternativ fremfor å betale f. eks Domeneshop for hosting. Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

Tja, nå er testdomenet mitt registrert hos dem, ikke at jeg har fått noen informasjon om hvordan domenet skal kunne benyttes, eller finner noe om det på den elendige "minside" siden.

 

Domenet er forresten registrert på daglig leder i firmaet (Egoria), ikke meg. Noen andre som har fått registrert og opplever det samme?

 

Domenet skal selvfølgelig ikke benyttes til noe, stoler ikke på gratistjenester til slikt. Bare for morro skyld for å se hva som skjedde, og rare ting skjedde visst ;)

Lenke til kommentar
Tja, nå er testdomenet mitt registrert hos dem, ikke at jeg har fått noen informasjon om hvordan domenet skal kunne benyttes, eller finner noe om det på den elendige "minside" siden.

 

Domenet er forresten registrert på daglig leder i firmaet (Egoria), ikke meg. Noen andre som har fått registrert og opplever det samme?

 

Domenet skal selvfølgelig ikke benyttes til noe, stoler ikke på gratistjenester til slikt. Bare for morro skyld for å se hva som skjedde, og rare ting skjedde visst  ;)

6678400[/snapback]

 

Du, har du i det hele tatt giddet å lese på supportsidene deres? Der står det eksplisitt i øverste artikkelen på supportsidene at dette med WHOIS er en feil fra registrarens side, og at den vil bli utbedret. Du finner også en hel del konkret info om hvordan du tar i bruk domenenavnet ditt der.

 

Opplevde samme problemet selv, men det var bare på første domenenavnet jeg bestilte. Resten var helt i orden. Har fått bekreftet at WHOIS vil bli korrigert, måtte visst scriptes for å unngå at dem skal sitte og oppdatere hvert domene manuelt.

 

Jeg fikk i hvert fall e-post med varsel om at domeneanvnene var registrerte. Men hvis jeg ikke husker feil, kan du se dette på Minside, eller hva det nå heter.

 

Tror ærlig talt ikke du vil oppleve problemer med dem. Har hatt webhotell hos dem før dem skiftet navn, og hadde ingen vansker.

Lenke til kommentar
Tja, nå er testdomenet mitt registrert hos dem, ikke at jeg har fått noen informasjon om hvordan domenet skal kunne benyttes, eller finner noe om det på den elendige "minside" siden.

 

Domenet er forresten registrert på daglig leder i firmaet (Egoria), ikke meg. Noen andre som har fått registrert og opplever det samme?

 

Domenet skal selvfølgelig ikke benyttes til noe, stoler ikke på gratistjenester til slikt. Bare for morro skyld for å se hva som skjedde, og rare ting skjedde visst  ;)

6678400[/snapback]

 

Du, har du i det hele tatt giddet å lese på supportsidene deres? Der står det eksplisitt i øverste artikkelen på supportsidene at dette med WHOIS er en feil fra registrarens side, og at den vil bli utbedret. Du finner også en hel del konkret info om hvordan du tar i bruk domenenavnet ditt der.

 

Opplevde samme problemet selv, men det var bare på første domenenavnet jeg bestilte. Resten var helt i orden. Har fått bekreftet at WHOIS vil bli korrigert, måtte visst scriptes for å unngå at dem skal sitte og oppdatere hvert domene manuelt.

 

Jeg fikk i hvert fall e-post med varsel om at domeneanvnene var registrerte. Men hvis jeg ikke husker feil, kan du se dette på Minside, eller hva det nå heter.

 

Tror ærlig talt ikke du vil oppleve problemer med dem. Har hatt webhotell hos dem før dem skiftet navn, og hadde ingen vansker.

6704011[/snapback]

Problemet er vel heller at jeg kun har fått velkomstmail (med brukernavn og passord) fra dem, ikke noen annen informasjon, derfor det var heller mistenkelig for meg. Men skal ta en titt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
noen som vet hvordan legge ting på nett uten et webhotell?

6642104[/snapback]

Sette opp en webserver selv.

http://httpd.apache.org/

6642152[/snapback]

Eller bare registrere seg på home.no, home.no.net osv, og så sette opp en www-forward fra ditt domene til hjemmesiden.

6642195[/snapback]

Det er jo faktisk webhoteller det også da. Men hvis det var en slik løsning har var ute etter, så er det greit. :)

6642924[/snapback]

Og en Apacheserver på gutterommet er mindre webhotell enn home.no osv? Jeg tror nok han siktet til et gratis alternativ fremfor å betale f. eks Domeneshop for hosting.

6644037[/snapback]

 

Har en apache-server på gutterommet. Betyr det at jeg er en indianer? Eller driver webhotell?

 

Uansett, glemte poenget mitt.

 

-b-

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...