Gå til innhold

Trenger hjelp til og trimme honda motor !


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har du peiling på honda motorer?

 

Trenger hjelp til og trimme en honda 10 hk 4-takt.

 

Hva skal jeg gjøre? hva vil det koste?

 

 

Trenger hjelp ! :dribble:

 

 

TAKK ! :thumbup:

Endret av Honda10hk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten ligger det en innsnurping mellom forgasser og innsugsmanifoilen eller så er det noe opp under svinghjulet som pleier å være ganske komplisert å bytte.... ta kontak med en forhandler av johnson/evinrude/honda... ;)

Skrevet
Enten ligger det en innsnurping mellom forgasser og innsugsmanifoilen eller så er det noe opp under svinghjulet som pleier å være ganske komplisert å bytte.... ta kontak med en forhandler av johnson/evinrude/honda... ;)

6641662[/snapback]

 

 

Så det går an altså? Vet det går an på gamlere modeler av honda. men usikkert på de nye. Motoren er den på bilde .

post-103387-1155143277_thumb.jpg

Skrevet

Er ikke helt sikker men jeg vil jo tro det da..... nærmest alle 9,9 kan trimmes til 15.... eneste grunnen til at de er 9,9 er at det er en avgftsgrense som begynner ved 10 hk.... men som sagt ta kontakt med en forhandler så får du greie på det ;)

Skrevet

Men du kan jo se inni motoren.... hvis det mellom forgasser og innsugsmanifoild ligger først en gummipakning så en metallplate og så en gummipakning igjen er det i de fleste tilfeller bare å ta ut metall plata og vips så har du en 15 hk... men vis det bare er en gummipakning eller to så må man enten ha ny og større forgasser eller bytte noen deler opp under svinghjulet som f.eks på tohatsu som jeg tror er ganske komplisert.... :hmm:

Skrevet
Men du kan jo se inni motoren.... hvis det mellom forgasser og innsugsmanifoild ligger først en gummipakning så en metallplate og så en gummipakning igjen er det i de fleste tilfeller bare å ta ut metall plata og vips så har du en 15 hk...  men vis det bare er en gummipakning eller to så må man enten ha ny og større forgasser eller bytte noen deler opp under svinghjulet som f.eks på tohatsu som jeg tror er ganske komplisert.... :hmm:

6643354[/snapback]

 

 

Det er en slags plast pakning der ( se bilde) Kan det være en plombering?

Men når man har tatt den av, må man juster noe da?

 

Takk ! :thumbup:

Skrevet
Men du kan jo se inni motoren.... hvis det mellom forgasser og innsugsmanifoild ligger først en gummipakning så en metallplate og så en gummipakning igjen er det i de fleste tilfeller bare å ta ut metall plata og vips så har du en 15 hk...  men vis det bare er en gummipakning eller to så må man enten ha ny og større forgasser eller bytte noen deler opp under svinghjulet som f.eks på tohatsu som jeg tror er ganske komplisert.... :hmm:

6643354[/snapback]

 

 

Det er en slags plast pakning der ( se bilde) Kan det være en plombering?

Men når man har tatt den av, må man juster noe da?

 

Takk ! :thumbup:

6643379[/snapback]

 

lollll.JPG

Skrevet

ettersom hva han forklarer kan det stemme..... siden 8 og 10 er samme motoron er det vel ikke beregna for mer muligens.... men 4 takterne er jo generelt litt dauere og også tyngre enn en totakter så vurder å selg den og sett på en brukt/ny totakter da vil du få mer fart og bedre akseleresjon.... ;)

Skrevet

da kan det stemme at ikke man kan trimme den.... for det er vanligvis ca tusen kr hetsen så en vanlig 9,9/15 koster 15 tusen fordi den kan trimmes til 15...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...