Gå til innhold

timelønn på 92kr.


Anbefalte innlegg

Det er en jobb som jeg kanskje får, stor sannsynlighet liksom.

Timelønnen er 92 kr da, lurer på om det er mye eller lite?

regner med at jeg må jobbe i 5 timer en fast dag, også blir det vel to ganger til i uken. Høres det ut som en bra jobb liksom? Er ikke så hardt arbeid, står bak en kasse da:p

Jeg er 18 år, og den lille butikken er privateid.

Kan de bestemme seg for å gi meg en hvilken som helt lønn?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det høres helt greit ut. 100-120 er vel normal timelønn for butikkanstatte. Men du jobber ikke like fort og har ikke like mye erfaring Hvis du jobber på noe som heter å jobbe på ansinitet så får du mer lønn des lengre du har jobba. Og siden du er deltidsansatt så kan dt hende at du har lavere enn de andre som jobber der. noe som er helt normalt. be heller om økning etter et år eller noe.

 

liten edit. link om minstelønn i norge: http://www.dinside.no/php/art.php?id=12955, det gjelder bare hvis bedriften har tariffavtale. Og du er organisert

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Hvilken butikk er det snakk om? Om den er privateid og drevet (dvs uten konsern etc etc) så kan de sette lønna di til 0 om de vil, Norge har som sagt ikke minste lønn...

 

Men du har krav da til å hvite arbeidsoppgavene dine, hva de blir å gå ut på etc etc, og deretter sette deg ned med arbeidsgiver og diskutere lønna som du får per time.

 

92 ,- er ikke så aller verst da om du er 18 år. Alle moner drar og du må starte en plass. Mye bedre å ha en slik liten jobb til kanskje litt lite lønn, for så å ha en referanse som kan lede til noe større, enn ingen ting :)

Lenke til kommentar
så lenge de holder seg over minstelønna som er på 52 kroner eller noe sånt så kan de bestemme lønna. 92 kroner er ikke så halvgæli. en fult utdannet tømrer tjener ca 187 kroner i timen. (hvertfall der jeg jobber :wee: )

6635321[/snapback]

hmmm. i tømrer firmaet eg jonner er høyeste lønn 150kr.

 

Men det er vel alt etter etterspørselen.

 

en fult utdannet tømrer tjener ca 187 kroner i timen. (hvertfall der jeg jobber :wee: )

6635321[/snapback]

Det hørtes ut som utrolig mye penger for utdanning som ikke krever studielån, gitt :thumbup:

6694435[/snapback]

 

 

greit nok at det ikkje krever studielån ol. men det er jaggu et fysisk tungt yrke...

Endret av vegis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
så lenge de holder seg over minstelønna som er på 52 kroner eller noe sånt så kan de bestemme lønna. 92 kroner er ikke så halvgæli. en fult utdannet tømrer tjener ca 187 kroner i timen. (hvertfall der jeg jobber :wee: )

6635321[/snapback]

hmmm. i tømrer firmaet eg jonner er høyeste lønn 150kr.

 

Men det er vel alt etter etterspørselen.

 

en fult utdannet tømrer tjener ca 187 kroner i timen. (hvertfall der jeg jobber :wee: )

6635321[/snapback]

Det hørtes ut som utrolig mye penger for utdanning som ikke krever studielån, gitt :thumbup:

6694435[/snapback]

 

 

greit nok at det ikkje krever studielån ol. men det er jaggu et fysisk tungt yrke...

6719483[/snapback]

 

Mer psykisk og fysisk krevende enn de som jobber som omsorgspersonell med studielån?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...