Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter men restarter etter en stund..


Anbefalte innlegg

Den gamle pcen min:

Pentium Celeron 2,4Ghz

256MB DDR RAM

Geforce4 MX420 64MB (elns)

Shuttle hovedkort

40GB IDE

CD-RW 52x

DVD-R

Qtec 300w PSU

 

Det som skjer når jeg starter den er at jeg klarer å komme inn i windows installasjon osv, men når alle filene er lastet og menyen til XP installasjon skal komme opp restarter maskina, det samme skjer om jeg prøver å starte allerede installert windows (etter en liten stund med boot screen restarter maskina..

 

Sterk mistanke om at det er PSU men er ikke sikker, noen som har noen forslag!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren er ikke varm i det hele tatt..

 

Prøvde med en annen harddisk med Windows 98 installert på, da jeg boota ble disken scanna av scandisk og midt i bootscreen til Windows 98 restartet maskinen..

 

Prøvde også windows xp installasjon med samme resultat...

 

Prøvde også med annen IDE kabel til HD..

 

Virker som strømmen blir kutta og satt på..

Lenke til kommentar
Sterk mistanke om at det er PSU men er ikke sikker, noen som har noen forslag!?

 

Den konklusjonen din der er jeg veldig enig i .

 

Jeg har en Q-Tec 400W PSU som har problemer med å holde ett AMD Athon-XP system stabilt . Det er også slik at økt varme innendørs (og da også inne i kabinettet) reduserer effektiviteten dens betraktlig og dermed blir stabiliteten til

q-tec psuene enda værre.

Jeg bruker min ellers kun som test PSU , men måtte sette den inn i HTPCn jeg lagde i juli påvente av noe bedre som er bestilt .

Lenke til kommentar
Sterk mistanke om at det er PSU men er ikke sikker, noen som har noen forslag!?

 

Den konklusjonen din der er jeg veldig enig i .

 

Jeg har en Q-Tec 400W PSU som har problemer med å holde ett AMD Athon-XP system stabilt . Det er også slik at økt varme innendørs (og da også inne i kabinettet) reduserer effektiviteten dens betraktlig og dermed blir stabiliteten til

q-tec psuene enda værre.

Jeg bruker min ellers kun som test PSU , men måtte sette den inn i HTPCn jeg lagde i juli påvente av noe bedre som er bestilt .

6650017[/snapback]

Er veldig skeptisk til den q-tec psuen, redd for at den skal sprenge rett i tryne på meg etter så mye dritt jeg har hørt om merket..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3stk Q-Tec PSUer for noe søppel den første jeg hadde stå det stikkflammer ut av og den andre peip noe inderlig og den tredje funker foreløpig. og en jeg kjenner hadde Q-Tec den eksploderte og Q-Tec måtte erstatte pcen hans :p hele pcen gikk fyken

 

 

MVH bZerk

Endret av bzerk
Lenke til kommentar
Regner med at du har kjørt med åpent kabinett og bordvifte til 100 kroner kjøpt på Elkjøp :yes:

6657557[/snapback]

Eller så er min siste tanke et ramproblem.At du har innstallert en promgramvare eller forandringer i software som kan forutsake et slikt problem.

Feks.Azureus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...