Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cnet CWR-854 vil ikke forwarde porter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Kjøpte nettopp en billig pakkeløsning på trådløs router (CWR-854) og nettverkskort (CWP-854) fra Komplett, men sliter noe med routeren... (Med kortet og forsåvidt, men det skyldes heller min nokså dårlige kjennskap til Linux)

Som tittelen sier så får jeg ikke forwarded en eneste port fra routeren til noen av PCene på nettverket. Dette gjelder både maskiner som er tilkoplet med kabel og de som kobler til trådløst. Om jeg bruker statisk ip eller dhcp-serveren i routeren ser heller ikke ut til å spille noen rolle. Jeg har selvfølgelig forsøkt å stille tilbake til fabrikkinnstillingene for så å stille inn på nytt, og antall restarter har nok sikkert passert 200. Firmwaren er helt fersk (forhåndsinnstallert, ikke oppdatert av meg) så der bør det ikke være noen problemer. Har også forsøkt å sette en PC som DMZ, men kommer likevel ikke igjennom på noen porter (forsøkte 21, 22, 80 og noen flere).

Det som er litt merkelig er at alt annet fungerer som bare det, så jeg har nesten begynt å tvile litt på mine evner til router-innstilling... Men det kan nesten ikke være mulig å gjøre noe feil med det oppsettet der heller, så det må vel nesten være hardware-feil.

Mail er sendt til Komplett, men jeg tenkte jeg skulle lufte frustrasjonen her imens, og kanskje få noen gode tips. Alle innspill mottas med takk, så bare fyr løs!

- 2rmartin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kan jo være at du har brannmur i modem også. Hvis så må du også forwarde porter inne på modemet. Dette er litt tungvindt, så jeg vil foreslå å bridge modem eller å bygge om router til switch.

Sjekk hva "wan-ip" er inne på routeren. Vet ikke hvor du finner den inne på din router. Hvis den begynner på 192... eller 10... har modemet egen router og sikkert brannmur.

Skrevet
Hei.

Kan jo være at du har brannmur i modem også. Hvis så må du også forwarde porter inne på modemet. Dette er litt tungvindt, så jeg vil foreslå å bridge modem eller å bygge om router til switch.

Sjekk hva "wan-ip" er inne på routeren. Vet ikke hvor du finner den inne på din router. Hvis den begynner på 192... eller 10... har modemet egen router og sikkert brannmur.

6625969[/snapback]

Takk for tilbakemelding, men det er nok dessverre ikke det som er feil. Har ikke ADSL så har vel egentlig ikke noe modem i vanlig forstand. Det er selvfølgelig en gateway hvor fiberen kommer inn som fordeler ut til TV, data og telefon, men har hatt en annen router koblet på uten problemer. Naboene har også samme løsning, og det er ingen problemer med å forwarde porter på deres trådløse router.

Skal gjøre et siste forsøk i morgen, men blir nok dessverre nødt til å sende den i retur.

- 2rmartin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...