Gå til innhold

to forskjellige versjoner av TyTN?


Megnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leste litt på Amobil og ser i prisguiden at TyTN (tri-band) koster mindre en TyTN uten "tri-band" i navnet..  Dette var på nettbutikken Amentio..

 

Så da spør jeg (sikkert veldig dumt)  .. hva er tri-band?

6623436[/snapback]

 

Hei!

 

Tri-band betyr at telefonen opererer på tre av de fire standardene for GSM-nett. I Norge bruker vi 900- og 1800-nettet. I resten av verden varierer det litt hva som brukes, men det er klart en fordel med tri- eller quad-band når man reiser rundt i verden.

 

Utfra det som står på GSMarena.com, så støtter TyTN følgende nett: UMTS / GSM 850 / 900 / 1800 / 1900. Det vil si at den er quad-band og kan brukes overalt hvor det er GSM-dekning av en eller annen art.

 

Antagelig har Amentio bare surret litt med spec'en da de la inn produktet. Såvidt jeg kan se hos de norske importørene, leveres telefonen kun i én modell, nemlig Quad-band.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Antagelig har Amentio bare surret litt med spec'en da de la inn produktet. Såvidt jeg kan se hos de norske importørene, leveres telefonen kun i én modell, nemlig Quad-band.

6623554[/snapback]

Bingo!

 

Så vidt jeg vet er det kun en versjon (iallfall med HTC-navnet på) og denne er quad band. :)

Lenke til kommentar

Sendte e-post til Amentio og spurte hvorfor det var 2 versjoner av TyTN på nettsidene deres og svaret er som følger:

 

-Hei,

-

-dette er en dobbeloppføring fra vår side. Varen kommer fra 2

-forskjellige leverandører med 2 vidt forskjellige priser inn til oss.

-derfor forskjellen. Varen skal være den samme

-

-God Sommer!

-

-Mvh

-

-Håvard Fuglem

 

Håper dette stemmer :)

 

EDIT:

 

Fant nettopp ut at leveringstiden på denne hadde endret seg fra "På lager" til "28.08.06" på Amentio, så jeg har avbestilt. :(

Endret av Amphion
Lenke til kommentar

Den store forskjellen mellom 9100 og TyTN er hastigheten på prosessoren. Ellers er UMTS hos TyTN til surfing og videotelefoni stilig og alt det der, men ikke pokker om jeg hadde brukt det som et argument for å oppgradere (videotelefoni er i mine øyne, etter å ha prøvd det, ganske oppskrytt).

 

Rullehjulet på siden av TyTN er genialt, men heller ikke i kategorien "verdt å oppgradere for".

 

Det negative (om noe) er at det nye tastaturet er først uvandt å bruke (for oss med 9100), men det venner man seg fort til.

 

 

Det hele er litt avhengig av hva pris du får. ;)

Lenke til kommentar
Den store forskjellen mellom 9100 og TyTN er hastigheten på prosessoren. Ellers er UMTS hos TyTN til surfing og videotelefoni stilig og alt det der, men ikke pokker om jeg hadde brukt det som et argument for å oppgradere (videotelefoni er i mine øyne, etter å ha prøvd det, ganske oppskrytt).

 

Rullehjulet på siden av TyTN er genialt, men heller ikke i kategorien "verdt å oppgradere for".

 

Det negative (om noe) er at det nye tastaturet er først uvandt å bruke (for oss med 9100), men det venner man seg fort til.

 

 

Det hele er litt avhengig av hva pris du får. ;)

6670725[/snapback]

5.000 kr. demobrukt en dag...

Må selge Qtek 9100 som jeg kan få 2.500-3.000 kr. for med 1 gb kort?

 

Hvordan er styrepinnen som følger med... sånn "to-delt" som 9100 sin eller "hel"?

 

Har K800i nå.. og en drøss med andre (hva skal man egentlig med 5 telefoner? :confused:) og videotelefoni er håpløst ja.. elendig kvalitet og hakkete!

 

Har ikke prøvd K800i som et modem for å gå på internett med enda, men vil det bli enda enklere med TyTn? Mye som må gjøres?

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål (spesielt til moskus) vedrørende TyTN jeg også.

 

Jeg har observert at du har nevnt at man kan sette mobilen i flymodus, dette står det at ikke er mulig på detaljene i prisguiden. Har den flymodus?

 

Vet ikke om jeg har drømt det, men mener jeg har lest ett sted at den faktisk har blitz på kameraet. I prisguiden står det derimot at den ikke har blitz. Har den det?

 

Hva med hastigheten og den generelle ytelsen på telefonen/pda-en, hvordan er det?

 

Hvordan er ditt inntrykk av telefonen etter å ha brukt den litt? Er du tipp topp fornøyd, eller er det noe du ikke er fornøyd med på den, noe du evt. er spesielt fornøyd med?

 

Jeg personlig har kun hatt vanlige mobiltelefoner, og innehar for øyeblikket sony ericsson t630. Håper på en revolusjon av en forandring!

 

Bestiller den i løpet av den nærmeste framtid, men vil gjerne få bekreftet at det er en god telefon/pda, fra en som faktisk har brukt den!

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...