Gå til innhold

spill pc10k... passer alt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HAR DU EVT ET ANNET FORSLAG MED TANKE PÅ HOVEDKORT DA

??

 

DET ER JO 775SOCKET DA?

6620366[/snapback]

 

rimelig uforskammet å svare med store bokstaver på den måten. Her får du ett seriøst svar på ditt spørsmål og så svarer du på DEN MÅTEN...

Regner med at du har lest artikkelen om hovedkort som passer core 2. Det er ikke alle sokkel 775 hovedkort som er kompatible med de nye prossessorene fra Intel. hovedkortet som du lister opp passer ikke. RAM brikkene dine er heller ikke det beste du kan få tak i. Prøv heller PC-5300 (667) eller PC-5400 (675).

Lenke til kommentar

ok.. tak for alle svar.. men jeg lurte på om jeg skulle bestile fra shg.no istedet.. er dete en bedrift som driver seriøst? jeg har liksom aldri hørt om de...

jeg hører noen sier at de har bygging der også, men hvor mye skal de ha der inne??

er det evt andre nettbuttikker som bygger pcen for deg?

 

PS: Passerdette hovedkortet? ddet er jo975x??...

Endret av lasse91
Lenke til kommentar

Vel, SHG er kjent for å levere feil varer. Ikke i alle forsendelser de foretar, men f.eks i webshop testen til HW.no så ble dette fortalt. + Dårlig service, så jeg anbefaler Netshop eller noe. SHG er klart billigst, men tør du å ta sjansen på dårlig service og feil varer som er lagt ved?

 

Her er forresten et anbefalt hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321774

 

Jeg ville absolutt ikke satset på det hovedkortet du har valgt. Aopen er liksom ikke blant de "tøffeste" hovedkort produsentene. Nå er jeg ASUS fan da, og det er ikke uten grunn. Det første hovedkortet jege kjøpte var et ASUS kort, og det begynner å bli veldig lenge sida. Og gjett hva? Det står enda i hovedpcn min, som absolutt er en bra pc som drar alt av spill...

 

Kjøp ASUS!

 

Også ser jeg at du har valgt en IDE harddisk. IDE harddiskene er vel snart på vei ut av markedet, og ikke uten grunn. SATA harddiskene er jo dobbelt så kjappe, og de nye SATA-300 (Også kalt SATA2) harddisk er enda kjappere. Du burde absolutt tenke på å kjøpe en SATA disk, istedet for gamle IDE disker. Det koster jo ikke allverden mer enn den disken du allerede har valgt.

 

Det spørs da om du vil merke forskjell på IDE og SATA, men det er jo dobbelt så stor forskjell på dem. Så det burde være merkbart.

 

Strømforskyningen din er kanskje ikke av den beste typen heller. Men skal du ha litt mer kvalitet må du kanskje mye opp i pris. Noen andre kan kanskje hjelpe deg med dette!

 

Tenk litt over disse tipsene! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

1. Du bør jo selfølgelig bytte hovedkort, til ett som støtter Conroe.

 

2. Rammen din er latterlig, minimum pc5300.

 

3. Å for all del, bytt harddisk til S-ATA. koste det samme, om ikke mindre, pluss du slepper di tjukke ledningene inni kabinettet, noe som ikke tar seg bra ut, med ett kabinett med glassplate på siden.

Lenke til kommentar
1. Du bør jo selfølgelig bytte hovedkort, til ett som støtter Conroe. 

 

2. Rammen din er latterlig, minimum pc5300. 

 

3. Å for all del, bytt harddisk til S-ATA. koste det samme, om ikke mindre, pluss du slepper di tjukke ledningene inni kabinettet,  noe som ikke tar seg bra ut, med ett kabinett med glassplate på siden.

6623560[/snapback]

 

 

jeg har funnet ny ram (LINK

og jeg går fo rden hden som ligger et par svar over dette

Endret av lasse91
Lenke til kommentar

Veit ikke helt om den hden er bra.. Den er ikke en SATA2 disk, som er dobbelt så bra som SATA1 diskene.

 

Denne er absolutt å anbefale: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6965

 

Eller denne som er litt dyrere, har dobbelt med cache og mer gigs: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35852

 

Har samme type harddisk selv, bare at jeg har en på 250 gig. Dritbra saker, lydløse (nesten ihvertfall) og kjappe.

Lenke til kommentar

Ser du ikke har tatt hk som jeg anbefalte deg... :nei:

Og det med å kjøpe 7600 istedet... Tja, du for jo et greit 7900gt kort til 2000kr. 7600 er vel 500kr billigere enn det igjen? Eller? Gi meg link til det du vil ha... Og forresten så er hdd linken du postet den samme som hk linken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...