Gå til innhold

Nytt overklokkingsystem - Socket 939


Anbefalte innlegg

Svarte deg på CG.no også.. Men nå kommenterer jeg siste posten din :) Du bør ikke kjøpe skjermkort som er "gode" klokkere. Kjøp heller et som drar bra i utgangspunktet siden tweaking/klokking av skjermkort som regel ikke gir noe særlig ekstra ytelse.. Eller vent med å kjøpe skjermkort til DX10 korta kommer :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2200 for 7900Gt, 2800 for X1900XT, og 7900GT er vel mye bedre til overklokking? :)

6621934[/snapback]

 

Har kommentert det der før, og jeg skjønner ikke hvordan man kan sammenligne 2 helt forskjellige kort når det gjelder overklokking.

 

Ja greit, 7900GT kan klokkes veldig mye over standard frekvenser, men det kan jo X1900XT også? Sikkert mange som er fiksert på antall prosenter kortet kan klokkes, men når ble det avgjørende? Er da i bunn og grunn ytelsen som teller.

 

For ikke å snakke om at X1900XT igrunn er et mye kraftigere kort enn 7900GT. Det er bedre i høye oppløsninger med AA/AF, og støtter HQ AF som gir bedre bildekvalitet.

 

Siden du har penger nok, bør du gå for X1900XT.

Lenke til kommentar
Handlevognen er oppdatert med ny PSU, Mist 500W.

6623511[/snapback]

 

 

 

skulle akkurat tipse om ei litt større strømmforsyning....

 

som lenniz har jeg stor tro på 1900xt, grunnen til at vi maser om det er at det er så fett. og nå har du en cpu som kan temme beistet. expertene sier at 1900 serien er mere fremtidsretta enn 7900 serien med tanke på hvilke spill som kommer. skygger osv.

 

anngående klokking av xt er det litt vanskelig og siden vi ikke har hatt cpuer som har taklet kortet bra. som et exempel scorer jeg 8900 med cpu på 2,0 ghz mens klokka til 2,8 ca 11200 (uklokket skjermkort) mye enklere og se effekt av klokking når cpu er med hele veien.

 

selv om 7900gt er billig på en butikk er det ikke sikkert at det er den butikken som blir billigst sammenlagt, så veien opp till xt fra komplett ikke er så lang. MASE MASE :D

 

xt klokkes også 100 mhz over stock hastighet...så det er sakt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Handlevognen er oppdatert med ny PSU, Mist 500W.

6623511[/snapback]

 

 

 

skulle akkurat tipse om ei litt større strømmforsyning....

 

 

6623951[/snapback]

 

 

hvorfor anbefale en større strømforsyning når MIST 500W har mye og gå på?

ta en PSU calc og regn ut , oppsettet hans kom på noen og 300W.

 

I tillegg så er det ikke W som spiller så stor rolle, men MIST er en konge PSU, og vil kunne drive dette systemet.

 

//Sweet

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

Når han skal ut med fremtidig oppgradering tror jeg ikke det er noe farlig og bytte ut psu heller. da har det kommet nye standarder osv osv.

 

500W mist er ikke det samme som 500W q-tec.

 

men han sa at folk anbefalte han minst 600w? herregud er ikke watten som betyr noe, ikke store deler iaffal.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en god nok med en gang? Kan love deg at det tar lang tid før det kommer så store PSU-forandringer at de gamle blir ubrukelige.

 

PSU er en av de mest vitale delene i systemet, så jeg har ingen forståelse på hvorfor man skal spare penger på det området.

 

Tviler på at en MIST 500w klarer å håndtere et klokket G80/R600 system, når den hemmer overklokken på mitt X1900XT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...