Gå til innhold

Trenger du hjelp? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enurs: Jeg har følgende:

 

K6-2 533@550mhz

Epox MVP3-C2 hovedkort

Apacer 2x128mb ram

Geforce 2mx

Soundblaster AWE 64

Seagate 15gb hd

Western Tech 10 gb hd

 

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å kjøre på fsb over 100mhz. Da blir maskinen ustabil som f**n, og rebooter plutselig...

Så jeg lurte på hva jeg kan gjøre for å få den over 100mhz... eller er det nå kanskje slik at k6-2 cpuene ikke takler fsb over 100mhz?

Lenke til kommentar

Til Enurs

jeg har skuring på det nye Sound Blaster PCI512 lydkorttet serlig nor jeg skjører Demo mod i 3Dmark 2000. jeg har prøvd og oppdatere driveren til hovedkort og lydkort men ikke noe forandrin, har også prøvd og bytte høytalere og skry opp og ned lyden, instalere driveren om og om igjen, prøvd alle PCI porttene og nå siter det helt nederst under et modem.Hovedkorttet er et EP-51MVP3F-A. dette er veldig iriterende nor jeg spiller.

Kan du hjelppe.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en pc (1/2 år siden). Jeg opplever at den til stadighet fryser i spill og jeg må bruke strømknappen for å restarte den. Det som er litt merkelig er at den bare henger seg i enkelte spill (Hitman- Codename 47, Max Payne, Counter- Strike, Gangsters 2 og Tony Hawk Pro skaters 2), men ikke i spillene (Age of Empires 2, Black & White, Commandos 2, Deus Ex osv.) Noen tips?

Jeg har en:

CPU: AMD Duron 8ooMhz 200Bus

Hovedkort: MSI K7T-TURBO VIA 133 UDMA100

256MB RAM PC133

SKJERMKORT: AGP ATI RADEON 64MB VIVO

harddisk: QUANTUM FIREBALL 40GB 7200RPM

DVD: PIONEER 16X/40X IDE BULK

LYDKORT: SOUNDBLASTER LIVE 1024

Jeg kjører Win 98 se Norsk

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Ok.. hør her. Dette gjelder alle n00bs :p

 

Fryser pcn seg når du spiller ?

Sjekk temperaturen inne i bios etter reboot. Er den spesielt høy. Kjøp deg ny kjøler. Er den lav eller normal (50-55 er hva jeg mener skal være maks load temp) kan du kanskje sjekke om du har god nok strømforsyning. Enkelte ganger må man opp i 350Watt bare for å få geforce4 til å funke.

 

Booter pcn ikke (når den går bios osv gjør alt rett)?

Skaff deg en win98 bootdisk og memoriser denne kommanden - fdisk.

Skriver du fdisk kan du sjekke status på partisjonstabelen på harddisken, eller om den i det hele tatt fungerer). Sjekk hvilken om er har "A" på seg. Den "A"'n står for active, og det er denne som bootes opp. I noen tilfeller kan noe som heter mbr (Master Boot Record) være fucka opp. Denne kan du bruke fdisk til å fikse med. Alt du gjør er å skrive "fdisk mbr" så retter fdisk den opp. Dette er spesielt nøye vist du vil blir kvitt lino/grub(linux-bootloader).

 

Trenger du råd om hva som er best ?

PC2700 eller PC3200? Hovedregelen er at det som er nyere og raskere ofte er BEST. Når det gjelder andre ting, bruk www.google.com å søk litt. Gå på hjemmesiden til de som selger produktet osv. Mål det opp mot andre produkter bla. Er ikke alltid like lett.. men til syvende og sist må du selv avgjøre.

 

Andre ting (finner ikke ut hvordan man lager win2k installasjon på disketter, skurr i lydkort)..

LES Readme.txt/manualen - Oftest står det hva man skal gjøre der.

 

Ang. kjølepasta og mengde:

Kjølepasta er for å forbedre kontakten mellom kjøleribbe og cpu. Derfor er skal det bare være ett ganske tynt lag over kjernen (andre må kanskje ha ett lite lass med pasta, men da anbefaler jeg de å planslipe ribba). Også kan du smørre litt på kjøribben, så det kommer ned i alle rillene, men overskuddet skal bort. NB: Artic Silver inneholder sølv (kan du ikke engelsk;) og sølv fører strøm. Derfor skal du være ganske forsiktig.

 

Dette skulle dekke omtrent de fleste problemer i denne tråden. Ellers sier jeg bare en ting: www.google.com

 

[/url]

Lenke til kommentar
Enurs: Hvorfor får jeg bare svart/hvitt når jeg kobler mitt Daytona Geforce 3 Ti200 kort til tv? Jeg har brukt et Abit Siluro T400 før og der fikk jeg farger som f... når jeg kobla den til tv.. Jeg bruker samma kablene til GF3 kortet som jeg brukte på T400 kortet og de nyeste driverne til Nvidia

Jeg bruker også Windows Xp Pro

 

 

Hei..

Jeg hadde det samme problemet og byttet på Der du kunne velge mellom "automatisk"-"s-vhs"-"component" der står den vanligvis på "automatisk, men hvis du velger "s-vhs" så skal det virke..

(du må også velge riktig "pal-_"

 

mvh. Kristian skjøtt.

Lenke til kommentar

Ville bare si til enurs, hvis han leser dette, og siden tråden allerede er bumpet...

 

Det er forskjell på "et" og "ett"... Sorry, men det plager meg litt når en skriver "Bruk ett kredittkort til å skrape" eller "Ja, radeon er ett bra kort".

 

Bare så dere vet det, så er ikke radeon ett bar kort, men et bra kort.

 

Men det er ikke nødvendig med mer enn ett kort i pc-en.

Lenke til kommentar

Jeg blir så sint, så sint... Nå må noen komme med et godt råd om hvordan i svarte po.... jeg avinnstallerer win98 (engelsk)! :evil: Programmet vises ikke i "Legg til/fjern prog", og jeg skal ha inn 2000... (som selvfølgelig ikke bare kan oppgraderes -det ville nok blitt for enkelt)Værsåinnmarisnillåforbarmdegovermeg... :wink:

Musungen

Lenke til kommentar
Ville bare si til enurs, hvis han leser dette, og siden tråden allerede er bumpet...

 

Det er forskjell på "et" og "ett"... Sorry, men det plager meg litt når en skriver "Bruk ett kredittkort til å skrape" eller "Ja, radeon er ett bra kort".

 

Bare så dere vet det, så er ikke radeon ett bar kort, men et bra kort.

 

Men det er ikke nødvendig med mer enn ett kort i pc-en.

 

Vis du syns det er så nøye at folk skal skrive rett i trådene sine kan du jo begynne med og passe på deg sjølv da...

Lenke til kommentar
Bare så dere vet det, så er ikke radeon ett bar kort, men et bra kort.

Vis du syns det er så nøye at folk skal skrive rett i trådene sine kan du jo begynne med og passe på deg sjølv da...

Hei. Går ut ifra at det var den setningen du siktet til, og jeg tar det til meg... Leste ikke godt nok igjennom.

 

Men jeg må få si at skrivefeil som dèt henger jeg meg ikke opp i. Bare feil bruk av ord gjentatte ganger. Det var det som var poenget mitt.

 

Enurs, eller hva han het, hadde selvsagt mange andre skrivefeil, som alle andre, men jeg ville bare opplyse om forskjellen på ordene "et" og "ett".

Lenke til kommentar

Etter lan, fikk jeg ikke startet opp pc'en... Når jeg trykker på på-knappen skjer det ingenting og når jeg trykker på av knappen bak på PSU rykker alle viftene.

Jeg har prøvd å restarte biosen(med jumperen på hovedkortet) men får ikke startet den.

 

Kan det være noe annet enn PSU som gjør at jeg ikke får startet maskinen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...