Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda oktavia eller peugot 406


Pabff

Anbefalte innlegg

Hei. Blir far en av de nærmsete dagene, og ser i den forbindelse behov for en bil. Har sondert litt rundt, og kommet frem til de to beste alternativene, men tenkte jeg kanskje kunne høre med noen som har mer peiling enn meg selv før jeg bestemmer meg.

 

Valget står nå mellom

 

Skoda Oktavia, 1,6lx, 1999 mod, 105000km. Denne blir evt kjøpt gjennom forhandler, med de fordeler det gir. Ang. plass, så er bagasjerommet mer enn stort nok til barnevogn o.l. Den har stått inne hos forhandler lenge, og vet ikke om det er av enspesiell grunn som han ikke vil si. Den trenger også bytte av registerreim ved 120000, noe som vil beløpe seg til rundt 8000. Denne stod med rutepris på 92000, men var satt ned med 20000 til 72000.

 

Peugot 406 stasjonsvogn m/klimaanlegg, 1997mod, 159000km. Denne blir kjøpt privat av en kollega av faren til kjæresten min, som skal ha temmelig god peiling på bil. Den er strøken innvendig, men man ser så klart at den er brukt. Denne skal han ha 70000 for.

 

Er det noen som har noe spesielt positivt /negativt om noen av bilene, og dermed kan hjelpe meg å ta et valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Blir far en av de nærmsete dagene, og ser i den forbindelse behov for en bil. Har sondert litt rundt, og kommet frem til de to beste alternativene, men tenkte jeg kanskje kunne høre med noen som har mer peiling enn meg selv før jeg bestemmer meg.

 

Valget står nå mellom

 

Skoda Oktavia, 1,6lx, 1999 mod, 105000km. Denne blir evt kjøpt gjennom forhandler, med de fordeler det gir. Ang. plass, så er bagasjerommet mer enn stort nok til barnevogn o.l. Den har stått inne hos forhandler lenge, og vet ikke om det er av enspesiell grunn som han ikke vil si. Den trenger også bytte av registerreim ved 120000, noe som vil beløpe seg til rundt 8000. Denne stod med rutepris på 92000, men var satt ned med 20000 til 72000.

 

Peugot 406 stasjonsvogn m/klimaanlegg, 1997mod, 159000km. Denne blir kjøpt privat av en kollega av faren til kjæresten min, som skal ha temmelig god peiling på bil. Den er strøken innvendig, men man ser så klart at den er brukt. Denne skal han ha 70000 for.

 

Er det noen som har noe spesielt positivt /negativt om noen av bilene, og dermed kan hjelpe meg å ta et valg?

6612377[/snapback]

 

Grunnen til at Octaviaen har stått lenge hos forhandler vil jeg tro er pga bensinmotoren. Octavia er meget populær med dieselmotor. Generelt sett får Skoda skryt for kvaliteten på Octavia, og den gjør det bedre på feilstatistikker enn f.eks Vw sin Golf enda bilene er bygd på samme platform og med mye av de samme delene. Har du sjekket om den Skodaen har fulgt servicehefte? Og gjelder det samme for 406ern?

 

Rent estetisk er 406 en mye penere bil enn Octavia, men sett utfra årsmodell og kmstand, synes jeg den virker noe overpriset i forhold til Skodaen. Jeg ser på finn.no at du får 97 modeller til lavere pris fra forhandler, evt. med dieselmotor fra private. Jeg antar da at den du har sett på har bensinmotor.

 

I og med at Skodaen både er nyere årsmodell og har lavere km.stand vil jeg tro at den er et bedre kjøp. Den skulle duge til ungene blir større iallefall..

 

 

mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...