Gå til innhold

Programmer til Nokia N80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har testa S60SpotOn? (Freeware) Flashlight-program, skjer ingen ting når jeg velger on :(

6652198[/snapback]

Fungerer perfekt på min N80. Morsomt programm foresten.

6658310[/snapback]

Fungerer her og, hadde 0.03 versjonen fant den på my-symbian. Fant nyeste (0.05), og da fungerer det perfekt!

Lenke til kommentar

Jeg kunne aldri valgt en mobil uten Symbian!

Disse programmene har jeg inne for øyeblikket på min 6600:

TotalIR - remote til TV osv via IR

Sallin Clicker - fjernstyring av iTunes/Winamp osv på PC'en via BT.

Bemused - gratisprogram som styrer Winamp og Powerpoint, funker også over GPRS(!)

Nintendo-emulator med spill

Game Boy Emulator med et par hundre spill

TomTom Mobile

CamCorder - slipper man 10-sekunders-grensen på video

Agile Messenger

SmartMovie

iVoice call manager - telefonsvarer/blacklist/whitelist/viderekopling osv osv. Helt genialt!

Bartender

SSH-klient

IRC-klient

FTP-klient

http-server(!)

ProfiMail

KeyLocker

og en drøss annet, godt plassert på et 1GB MMC+ minnekort:)

Lenke til kommentar
Jeg kunne aldri valgt en mobil uten Symbian!

Disse programmene har jeg inne for øyeblikket på min 6600:

TotalIR - remote til TV osv via IR

Sallin Clicker - fjernstyring av iTunes/Winamp osv på PC'en via BT.

Bemused - gratisprogram som styrer Winamp og Powerpoint, funker også over GPRS(!)

Nintendo-emulator med spill

Game Boy Emulator med et par hundre spill

TomTom Mobile

CamCorder - slipper man 10-sekunders-grensen på video

Agile Messenger

SmartMovie

iVoice call manager - telefonsvarer/blacklist/whitelist/viderekopling osv osv. Helt genialt!

Bartender

SSH-klient

IRC-klient

FTP-klient

http-server(!)

ProfiMail

KeyLocker

og en drøss annet, godt plassert på et 1GB MMC+ minnekort:)

6660170[/snapback]

 

Problemet er at halvparten av de programmene funker til S60 3rd Symbian.

Lenke til kommentar
Akkurat.

Derfor venter jeg en god stund før jeg går bort fra den tidligere versjonen. Eneste 6600 mangler, er et godt kamera og en solid mp3-spiller. Egentlig ganske utrolig at ikke Symbian har satset bedre på bakoverkompatibilitet.

6660189[/snapback]

 

Jupp, det er litt surt. Det jeg kunne tenkt meg nå det var en Gameboy/Snes-emulator og IR-kontroll.

Lenke til kommentar
hvilke telefoner fungere alle disse programmene? har sbestilt meg en Nokia 6280 og undere på om jeg har samme mulighetene som derer med N80 og 6600?

6666173[/snapback]

Nei, 6280 har serie 40 som OS og er derfor ikke en Symbian telefon. Du kan altså ikke installere Symbian programmer, men du kan nok bruke Java programmene.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Jeg kunne aldri valgt en mobil uten Symbian!

Disse programmene har jeg inne for øyeblikket på min 6600:

.

.

Bemused - gratisprogram som styrer Winamp og Powerpoint, funker også over GPRS(!)

.

.

Bartender

.

.

6660170[/snapback]

Funker noen av disse på N80?

 

Kan man forresten installere program på minnekortet, eller må man bruke telefonminnet.

Lenke til kommentar
hvilke telefoner fungere alle disse programmene? har sbestilt meg en Nokia 6280 og undere på om jeg har samme mulighetene som derer med N80 og 6600?

6666173[/snapback]

Nei, 6280 har serie 40 som OS og er derfor ikke en Symbian telefon. Du kan altså ikke installere Symbian programmer, men du kan nok bruke Java programmene.

6666564[/snapback]

 

er ikke den smarteste når det kommer til mob OS, men kan du fortelle meg hvilket programmer som er java og hvilken som er symbian..?

Lenke til kommentar
er ikke den smarteste når det kommer til mob OS, men kan du fortelle meg hvilket programmer som er java og hvilken som er symbian..?

6667560[/snapback]

 

Sjekk her..

og her ..

 

Kort fortalt: Serie 40 er et eget operativ system på noen Nokia telefoner, men er ikke det vi kaller for smarttelefon.

 

På serie 60 og 90 (som bruker symbian OS -> dermed smarttelefoner) kan man modifisere og installere 3 partsprogramvare laget for Symbian OS.

Disse har ofte filendelse .sis eller .sisx

 

Java er et prg språk som skal kunne kjøre på flere operativsysten (cross platform) dermed støtter de fleste mobiler i dag java spill osv.. Disse har filendelsen .jar

 

Det finnes flere tråder her som forklarer bedre og mer utfyllende.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...