Gå til innhold

TES: Oblivion var himmel og helvette for meg


Anbefalte innlegg

Du kjøper deg seff bare xbox 360 med oblivion, så slipper du feil :)

6606248[/snapback]

Til gjengjeld får han en ganske søplete variant av grafikken, sammenliknet med en PC makset på alt. :/

6606526[/snapback]

 

Det er MYE herligere å spille Oblivion på 360 i sofaen enn foran PCen :) . Har foresten kjøpt begge varianter ettersom jeg kan laste ned mods på PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velkommen til konsollenes verden. Er ganske enig med BTK at det er herlig å bare kunne ligge i sofaen og slappe av mens man spiller, selv om å slappe av blir veldig relativt hvis jeg blir for engasjert i spillet.

 

Jeg har ikke prøvt Oblivion på pc, men det er meget bra på Xbox 360. Både jeg og dama har over 100+ timer spilling i Oblivion på 360en, så det er absolutt verdt pengene. Det er en del bugs der også derimot, og mye mer lasting av spillet. F.eks når du er ute og går og kommer lenger enn det som er lastet inn i minnet så begynner spillet og laste, og det hakker litt. Iblant når du skal inn i en bygning så kan det laste en stund da også, og er du virkelig uheldig så henger spillet seg opp i den prosessen.

Betsheda har gjort et utrolig dårlig arbeid med å luke ut feil, men de har iallfall luket bort noen med den ene patchen de har sluppet ut.

 

Selv har jeg veldig lyst på en laptop, og Dell xps frister veldig mye siden da kan jeg spille en del spill på den også.

6611558[/snapback]

 

Fornuftig tråd dette her. Hvis man har dårlig med tid slik som jeg som har kone og barn så er oppstartstid veldig viktig. Skulle spille half-life 2 her om dagen på min ganske så råe laptop. Fra man skrur på laptopen til man har fått startet og loadet spiller og er i gang med å spille tar det fort mellom 5 og 10 minutter. Dette er en jobb PC så jeg har mye jobbprogrammer og bakgrunnsjobber som må stoppes for at spillet skal flyte optimalt. I tillegg er det dette med at hvert nye spill krever installasjonstid og tweaking av grafikk før man kommer i gang. På min gode gamle Ps2 og Xbox (ikke 360) tar det ikke mer en rundt et minutt fra jeg trykker på powerknappen på konsollen til jeg er i gang med å spille. Det teller faktisk litt for en travel familiefar som ikke har allverdens med tid til overs.

 

Forøvrig veldig enig i dette med at tweaking av drivere etc er noe herk. Greit nok når man er student og kan dasse rundt ig gjøre ingenting inntill 2 måneder før eksamen. Alle oss andre som har en jobb å passe så er det faktisk bare jævelig irriterende å kaste bort unødvendig tid på slik tweaking.

Lenke til kommentar

Vil bare få si at Oblivion på Xbox 360 og Oblivion på PC ikke kan sammenlignes, for du velger helt og holdent etter hvilken type person du er - liker du å ligge i sofaen og spille, eller å sitte foran en PC-skjerm? Liker du å kunne laste ned masse, masse gratis Plug-Ins, og kanskje ha en middelmådig PC, eller å miste muligheten til å laste ned masse gratis Plug-Ins til 360en, men i gjengjeld få en fantastisk vakker grafikk? Såklart, en PC med maks av alt vil selvfølgelig ha litt bedre grafikk enn 360-versjonen, men før dere sier at det er bedre på PC, så skal du prøve å ligge i en deilig sofa med en 32" HD widescreen TV foran deg. Det er deilig, det.

 

Og se det på en annen måte - Oblivion på Xbox 360 har kanskje lange loadetider, det henger seg kanskje opp en gang i blandt, men det er ikke ofte. Men på PC derimot, der skal det være mange, mange bugs i quester og med savefiler osv.

 

Selv om jeg hadde hatt en dritgod PC som kunne kjørt Oblivion på maks, så ville jeg mye heller hatt 360-utgaven, som jeg har. Jeg har venner som spiller Oblivion på PC fordi de ikke har 360, og de sier at det er bedre på min Xbox 360.

 

Det med loadetider.. gjør det så mye? :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Xbox er ikke aktuelt, jeg er for avhengig av Mods. Uten dem er ikke spillet noe særlig morsomt.

 

Jeg har koble pc'en til HD tv'en (ser filmer sånn) så 'soffaspilling' kan la seg gjøre med PC også (gamepad støttes av spillet). Selv fortrekker jeg dog å sitte tilbakelent på kontorstolen foran 1200x1600 på 24" monitoren.

 

PC'en står alltid på, så det tar ca. 10 sek å starte spillet...

 

Alt dette er vel bare smak å behag.

 

PS; Etter ca 150 timers spilling på PC har spillet kræsja 4 ganger (herunder 1 stk. quicksave fil kræsj). Så jeg vil ikke påstå at det er mye mer bugs på PC enn hva det er på Xbox.

Lenke til kommentar

I begynnelsen kunne jeg spille oblivion i timesvis uten problemer, kansje 2 krasj til skrivebordet 60 første timene.

 

Så ble jeg litt lei (etter 3-4 uker, rundt 80 timer spilling) og når jeg for et par uker siden skulle spille igjenn, ble jeg slengt til bake til skivebordet 4 ganger på 1 time :hrm: enten når jeg skulle save, fast travell osv... utrolig irriterende. :cry:

Lenke til kommentar

Bare for å informere, så har jeg nå 20 timer bak meg med xbox360-Oblivion. Har låst seg 2 ganger faktisk, men det er greit, går så raskt å starte maskinen på nytt :)

 

Grafikken er nydelig, og ser ikke den voldsomme forskjellen til super-pc'en min (men så de ikke samtidig da..)

 

Kontrollen gikk kjempefint å venne meg til. Blafrer gjennom inventory og det der mye raskere enn jeg gjorde med pc faktisk!

 

Å sitte i sofa samt å 3-doble skjerm-størrelsen gjorde også sitt til opplevelsen. Alt i alt er jeg storfornøyd, selv om det er meeeget rart å ikke ha pc i det hele tatt hjemme. Bra jeg jobber 35,5 timer per uke da, og har tilgang der :)

Lenke til kommentar
Bare for å informere, så har jeg nå 20 timer bak meg med xbox360-Oblivion. Har låst seg 2 ganger faktisk, men  det er greit, går så raskt å starte maskinen på nytt :)

 

Grafikken er nydelig, og ser ikke den voldsomme forskjellen til super-pc'en min (men så de ikke samtidig da..)

 

Kontrollen gikk kjempefint å venne meg til. Blafrer gjennom inventory og det der mye raskere enn jeg gjorde med pc faktisk!

 

Å sitte i sofa samt å 3-doble skjerm-størrelsen gjorde også sitt til opplevelsen. Alt i alt er jeg storfornøyd, selv om det er meeeget rart å ikke ha pc i det hele tatt hjemme. Bra jeg jobber 35,5 timer per uke da, og har tilgang der :)

6639518[/snapback]

 

Gratulerer med innkjøp av 360 og et vellykket spillkjøp!

Lenke til kommentar

Hva folk synes er gøy og spille med er jo opp til dem selv, personlig klarer jeg ikke og spille uten cheats/mods.

 

Selv kjører jeg oblivion på en helt grei dell pc på middels grafikk. Og for meg er litt av gleden med et nytt spill og kjøpe det, skru på datan og instalere det, for meg blir det nok ikke det samme og spille på konsol.

 

Men gratulerer med din nye 360 da... ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det å kunne lene seg tilbake i sofaen og spille på en stor skjerm er et argument for konsoll. PC'en står da mellom sofaen og TV'en den også. Men jeg spiller helst på monitoren min jeg, og ville fortsatt med det om noen hadde klart å overtale meg til å kjøpe en konsoll. En 20.1" LCD på 40cm avstand fyller mer av synsfeltet, og er mye klarere enn en 32" TV 5 meter unna. (Selv om TV'en skulle være en HTDV. Og hvorfor kaller de det HDTV forresten? 1280x1024 som er i overkant av hva de fleste HDTV'er klarer regnes da som en middels oppløsning.)

 

Håndkontroller er en annen ting jeg ikke skjønner i et førstepersjons spill. Det gir mye mindre presisjon og er mye tregere. Den gangen noen vinner en internasjonal turnering i en FPS med en håndkontroller (Der de andre spille på gamlemåten) skal jeg spise boxeren min.

 

Men siden vi snakker om Oblivion her: Det er da en platform for moding mye mer enn det er et ferdig spill. Og det finnes bare en platform der det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...