Gå til innhold

Problem med MMORPG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om d e HDD/Grafikk kort/RAM elle CPU så gjelder når spillet går hakkete/lag..

f.eks. når du kommer til en plass hvor det finnes mange spillerer som holder seg sammen (intown.. 200+ spillerer) og det begynner å hakke/lag. Hva er det som gjør at det hakke? Regne med du har 2mbit ADSL så trur faktisk ikke hastigheten spiller noe rolle her. Eller når flere spillerer bruker skills samtidlig på skjermen din og grafikken begynner å "lagge".

Dette gjelder da forskjellige MMO som Anarchy Online, WoW, Lineage 2 osv.

(Ikke akkurat WoW da men i denne tråden så fokuserer jeg på Lineage 2 fordi den bruker Unreal 2 Engine og grafikken spiller et større rolle, i forhold til WoW)

/discuss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det å diskutere?

Det kan være alle delene.

Dessuten så trur jeg folk på "Hardware" seksjonen vil glede/bry seg mer om denne tråden her, enn her inne på spill seksjonen.

Skrevet
Lurer på om d e HDD/Grafikk kort/RAM elle CPU så gjelder når spillet går hakkete/lag..

f.eks. når du kommer til en plass hvor det finnes mange spillerer som holder seg sammen (intown.. 200+ spillerer) og det begynner å hakke/lag. Hva er det som gjør at det hakke? Regne med du har 2mbit ADSL så trur faktisk ikke hastigheten spiller noe rolle her. Eller når flere spillerer bruker skills samtidlig på skjermen din og grafikken begynner å "lagge".

Dette gjelder da forskjellige MMO som Anarchy Online, WoW, Lineage 2 osv.

(Ikke akkurat WoW da men i denne tråden så fokuserer jeg på Lineage 2 fordi den bruker Unreal 2 Engine og grafikken spiller et større rolle, i forhold til WoW)

/discuss

6603751[/snapback]

Jeg ville tippe RAM. Jeg har ikke spillt L2 så mye selv, og har ikke opplevd dette. Men jeg tror det må være RAM'en. Når du kommer inn i et tett befolket område må du loade alle de forskjellige figurene, rustningene osv. Hvis problemet gir seg etter en stund, er det nok helt sikkert knyttet til RAM.

Skrevet

CPU er det nok ikke, det som gjør at du lagger når du kommer til tett befolkede områder er først og fremst at grafikken for alle modellene må hentes fra HD via RAM til GPU.

At spillet hakker når mye skjer på skjermen skyldes manglende GPU kraft.

I ekstreme tilfeller kan det nok også skyldes mangel på CPU men da vil jeg tro at det skyldes mer at mange programmer kjøres samtidig enn at selve spillet krever for mye da de fleste MMOs er "snille" med tanke på hvor mye CPU de krever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...