Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router/Modem oppsett til Azureus?


Anbefalte innlegg

Har nå sitti i noen timer for å prøve å få til Azureus til å tenne på alle plugger som det heter... men får det ikke helt til...

 

Problemet er at NAT ikonet ikke blir grønt og jeg får ikke max ytelse...

 

har vært inne på www.portforward.com og fulgt guide både for den trådløse routeren og adsl modemet, men samme problem.

 

Har også slått av brannmur på pcen, ingen forskjell. Og slått av NAT i routeren (fikk det ikke til i adsl modemet), da fikk jeg ikke internett i det hele tatt...

 

Men har som sagt satt porten som azureus bruker rett til min pc (som har static ip adresse) på både router og modem. Har også et bredbåndstelefoni modem koblet inn mellom modem og router, men skulle ikke være noe problem, eller?

 

Hva **** er galt... jeg er tom for ideer og håper at noen her har en løsning!

 

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har ikke gjort om noe på Routeren for å få Azureus til å fungere. Jeg får veldig ofte full speed på nedlastingene med Azureus. Du skal nødvendigvis ikke trenge å gjøre noe spesielt med Routeren. Ja, det hender at NAT ikonet ikke blir grønt noen ganger, men det tror jeg ikke har noe med Routeren å gjøre, for det skjer her også faktisk. Prøv en annen torrent du å se om samme problemet skjer.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

prøvd med flere torrents og samme problem... fikk jo også NAT "lampa" til å lyse grønt når jeg kobla meg direkte til modemet (kobla vekk routern). Og da hadde jeg en fart 5-6 ganger raskere enn samme torrenten gjennom routeren. (det var også bare meg tilkoblet routeren da jeg testet).

 

Så er noe som ikke funker riktig :p

Lenke til kommentar

Når du router gjennom to routere skal router 1 peke på router 2, og router 2 til PC'en din. (du hadde IP adressen til PC'en begge plasser)

 

Eks: router 1 har IP adr. 10.0.0.138 ,router 2 har IP adr. 192.168.0.1.

Når du åpner port i 1 må du peke på 2 som nå har blitt tildelt en adresse i rangen 10.0.0.X (ikke 192.168.0.1 som man kanskje skulle tro)

I router 2 pruker du IP adressen til PC'en din (192.168.0.X)

 

Dette var ikke veldig godt forklart, men håper du skjønner poenget.

Lenke til kommentar

tror jeg skjønte opplegget holvik... har faktisk tenkt på dette sjøl å brukte da 192.168.1.1 som jeg da trodde :p

 

men hvordan finner jeg ut hvilken ip den andre routeren har da?

 

PS: sorry for feilposting,,, var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge det hen ;)

Lenke til kommentar
tror jeg skjønte opplegget holvik... har faktisk tenkt på dette sjøl å brukte da 192.168.1.1 som jeg da trodde :p

 

men hvordan finner jeg ut hvilken ip den andre routeren har da?

 

PS: sorry for feilposting,,, var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge det hen ;)

6608054[/snapback]

 

Logg deg inn på router 1.

En eller annen plass står det hvilken adresse router 2 har blitt tildelt.

Under LAN, DHCP eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...