Gå til innhold

klarte endelig teorien


Anbefalte innlegg

etter 5 forsøk, lest boka et utall ganger, tatt loads of prøver på nettet og teorikurs.

 

JESS, og jeg hadde bare 5 feil!! :D :D

 

Skal ha oppkjøring 28 aug, håper jeg ikke stryker der hehe.

 

følte bare for å fortelle dette. er jo 70% som stryker, jeg har jo blandt annet hvert med å dra opp den statistikken hehe.

 

Til dere som ikke har klart den ennå, jeg trodde jeg heller ikke kom til å klare den, men jeg gjorde det, stå på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter 5 forsøk, lest boka et utall ganger, tatt loads of prøver på nettet og teorikurs.

 

JESS, og jeg hadde bare 5 feil!! :D :D

 

Skal ha oppkjøring 28 aug, håper jeg ikke stryker der hehe.

 

følte bare for å fortelle dette. er jo 70% som stryker, jeg har jo blandt annet hvert med å dra opp den statistikken hehe.

 

Til dere som ikke har klart den ennå, jeg trodde jeg heller ikke kom til å klare den, men jeg gjorde det, stå på!

6601097[/snapback]

er 75% som stryker

 

besto på første forsøk eg, med 6 feil ;)

 

skal ha oppkjøring om ca 2 uker.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at folk tror det er lett som pokker, og møter opp og får seg en bakoversveis.

I tillegg bruker jo 80% av folka 20% av den tiden de har til rådighet, så det forundrer meg ikke at strykprosenten er 75%.

6606350[/snapback]

Sant det altså :)

 

Aldri undervurder vanskelighetsgraden, så skal de fleste greie det på første forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar
Problemet er jo at folk tror det er lett som pokker, og møter opp og får seg en bakoversveis.

I tillegg bruker jo 80% av folka 20% av den tiden de har til rådighet, så det forundrer meg ikke at strykprosenten er 75%.

6606350[/snapback]

Det er lett som pokker. Jeg brukte 12 min og stod fint. Hadde skumlest igjennom boka et par dager før jeg tok testen.

Lenke til kommentar
:!: Det skulle vært obligatorisk re-test hvert 10. år av både kjøreferdigheter og teori; alt for mange som står på flaksen.

6603586[/snapback]

 

Ikke enig med deg. Dette var grunnen til at de la om systemet med de nye teoritestene nettop fordi at det ikke skulle være slik at tilfeldigheter og flaks avgjorde om du besto eller ikke.

Bare så det er sagt så¨tok jeg for en tid tilbake lappen etter at de nye testene var tatt i bruk,og jeg skal love at det ikke var mye rom for tilfeldigheter og flaks der.

Hadde du ikke gjort jobben på forhånd,så sto du ganske enkelt ikke.

Nå er det kun ett riktig svaralternativ pr.spørsmål. Når det da er f.eks 3-4 svaralternativ skal det vanskelig gjøres å gjette seg til rett svar,spesielt med tanke på at du kun har lov til å ha 7-feil på prøven med 37 spørsmål.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at folk tror det er lett som pokker, og møter opp og får seg en bakoversveis.

I tillegg bruker jo 80% av folka 20% av den tiden de har til rådighet, så det forundrer meg ikke at strykprosenten er 75%.

6606350[/snapback]

Det er lett som pokker. Jeg brukte 12 min og stod fint. Hadde skumlest igjennom boka et par dager før jeg tok testen.

6607193[/snapback]

For noen er det sikkert lett.

 

Jeg vil ikke påstå at teoriprøven er lett å bestå, noe som også bevises når strykstatistikken er rundt 75%.

Jeg møter uansett nok folk iløpet av en dag som er enig med meg. :)

Men bruker man tid på å sette seg inn i stoffet, og lærer seg det man skal, så skal det vel ikke være umulig, nei. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Det er forresten 45 oppgaver! Så 7 feil av 45 oppg. er ganske bra.

6623407[/snapback]

Men feilene regnes ikke på samme måte nå som det var med det gamle systemet?

 

DVS 5 svaralternativer, 3 kryss skal settes, setter du ett kryss feil får du en feil for å ikke ha satt kryss der det skal være kryss og en feil for å ha satt kryss der det ikke skal være kryss.

 

Er dette det samme med det nye systemet? :hmm:

Lenke til kommentar
:!: Det skulle vært obligatorisk re-test hvert 10. år av både kjøreferdigheter og teori; alt for mange som står på flaksen.

6603586[/snapback]

 

Ikke enig med deg. Dette var grunnen til at de la om systemet med de nye teoritestene nettop fordi at det ikke skulle være slik at tilfeldigheter og flaks avgjorde om du besto eller ikke.

6617472[/snapback]

Det er fremdeles mange farlige sjåfører ute på veiene. Jeg ser ikke problemet med en retest: de som ikke står trenger jo bare litt øving, og samtidig sparer man andre traffikanter for en stor fare.

 

De som mener at det ikke er så lett har jeg forøvrig vondt for å tro har lest skikkelig gjennom hele boken en eneste gang. Jeg bladde kun gjennom den og følte at jeg hadde klart det selv uten å åpne boka.. =/ Veldig mye av trafikk-reglene får man inn gjennom sunn fornuft og gjennom litt øving ute i trafikk-bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...