Gå til innhold

Spill til tiåring - masse spørsmål om diverse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hallo ? Om gutten er 10 år går han vel i 5 eller 6.klasse, på den tiden satt jeg og runda might and magic og ufo spillene =)

Har forøvrig en svoger på 11år og han spiller veldig mye heroes of might and magic, command&conquer spill, warcraft osv...

Poenget mitt er at en tiåring er ikke så skjør som mange skal ha det til.

Skal du bli sett på som kul må du satse på noe annet enn sims, action og fart er bra! bare ikke for mye blod og gørr :)

Alt fra nintendo er forøvrig en vinner uansett på den alderen om det skulle være aktuellt.

Endret av Pheonix
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier bar en ting, kommer til å synes det er utrolig morro, syntes jeg ivertfall.

PSYCHONAUTS

Det er mye humor, og et litt utfordrende spill, eller det kommer ann på hvor god gutten er i engelsk, men er morro forde!

Omtaler:

Gamer

Gamespot(Engelsk)

Les disse omtalene, tror han vil like dette spillet, det fikk faktisk en pris av gamer, det beste spillet som var minst spilt i 2005. Og er helt enig :)

Lykke til med kjøpet!

mvh.

Fredrik :thumbup:

Skrevet

ikke tro at 10 aaringer spiller gygy spill:p!! men kansje noen 10 aaringer gjor det.. det spors hva han liker da.. er i croatsia i en internet cafe saa de har ikke aa!

Skrevet

Virker som om at du mangler Shift-tasten også, men punktum-tasten sitter der den skal :p

Vil faktisk anbefale Elastomania til guttungen, har 2 søskenbarn i den alderen og de elsker spillet av hele sitt hjerte. Utrolig hvor morsomt det kan være og kjøre crosser mens man samler epler.

Skrevet

Need for speed serien tror jeg er en sikker vinner! Og som noen sa her tidligere: det kan vaere utrolig morsomt å samle epler så Elastomania tror jeg også kan slå ann.. Når jeg tenker etter hva jeg spilte da jeg var på den alderen så var jeg helt hektet på age of empires spillene.. Så noe Age of empires lignende kanskje?

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags type hunge han er da. Du har de hyperaktive, kunne-like-godt-vært-8-guttungene som ikke klarer å gjøre samme ting i fem minutter engang, og så har du de litt mer voksne guttene som ikke TRENGER å splatte ting og se på halvnakne damer hele tida for å ha det moro når de spiller.

Jeg hadde det DRITKULT med Transport Tycoon på den tida, samtidig som jeg begynte å bli kjent med Command&Conquer-serien. Det var alt det gikk i. TT anbefales absolutt, eventuelt Locomotion (selv om vi TT-folk veit hvor mye det suger) hvis du vil slippe kompatibilitetsproblemer og åpne versjoner som lastes ned fra nettet. Rollercoaster Tycoon er også mange, mange, mange, mange, MANGE timer med moro.

Skrevet

Rollercoaster Tycoon kan abssolutt være å anbefale. Jeg personlig likte bedre eneren en treeren. For det første var jo eneren mye mer lettkjørt på datamaskinen min. Dessuten var denne versjonen i isometrisk 2D, så alt var mye mer oversiktlig i den versjonen. Pluss at du kun kan bygge under bakken i de to første versjonene. I Rollercoaster Tycoon 3 er spillet blitt i full 3D, men man kan ikke lenger bygge under bakken og alt er litt mer uoversiktlig. Dessuten er spillet relativt tungkjørt.

Transport Tycoon har jeg desverre ikke spillt, men planlegger å anskaffe meg spillet så snart som mulig.

Skrevet

Som 10 åring digget jeg Dune 2 på pcen (sånn ca da jeg så det første gang). Super Mario World på Snes var også fett, sammen med Zelda a link to the past og super soccer. Actraiser og Sim city var også favoritter. Men spill som var mørkere og emr voldelige var også morsomt, som f.eks Mortal Kombat, Street Fighter, Moonstone og Rococop vs terminator.

Skrevet

Bilspill/sportspill med ratt & pedaler/joystick! Woho!

The Sims 2 og liknende spill passer også utmerket... Har tvillingsøstre på 11 som har vært hekta på The Sims 2 fra første stund (kanskje litt -vel- hekta)

Også få legge til at gutten er heldig som har deg... Dama også, forsåvidt... ;)

Good luck!

Skrevet

Kjenner en gutt på 10 år som liker veldig godt plattform spill, disse legger han ikke fra seg før han har runnet dem. Og kansje spillt gjennom de flere ganger.

Han elsker alle Ratchet and Clank spillene, det som er morsomt er at man kan oppgradere våpen osv. uten at det blir så veldig avansert noe som han synes er bra.

Også liker han Crash Bandicoot spillene, Spiderman 1-2 og Sly spillene.

Skrevet

Du skal altså bygge en helt ny PC til en 10 åring? Hadde det ikke vært bedre å bare gidd han en xbox 360 eller en PS2 da? ;)

Skrevet
Du skal altså bygge en helt ny PC til en 10 åring? Hadde det ikke vært bedre å bare gidd han en xbox 360 eller en PS2 da? ;)

6629566[/snapback]

Hvis tiåringen får en passe god PC, har han en PC han kan bruke til lekser mange år fremover. Gir du ham en konsoll har han kun en spillmaskin. Valget for min del hadde vært enkel om jeg hadde mye penger å bruke på gutten. Rett og slett en PC.

Skrevet

Husker at jeg spilte Age of Empires for første gang i den alderen, og husker at jeg syntes at det var skikkelig tøft. Anbefaler alle Age of Empires spillene, spesielt 2'ern. Fotballspill er jo da også en suksess hvis ungen liker fortball, og Need For Speed hvis han liker det.

Uansett tror jeg han kommer til å bli henrykt hvis du bygger en PC til han.

Lykke til. :thumbup:

Skrevet

Når jeg var på den alderen, så spilte jeg vel Resident Evil 1, Doom, Wolfenstein 3D osv.

Jeg er ikke så utrolig voldelig av meg, jeg er heller ikke mørkeredd. Gi guttungen noen skumle spill, så blir han den hard-jævelen. :whistle:

Skrevet

Tony Hawk Underground 2 og American Wasteland hvis han synes skating er kult. Begge er veldig underholdende (Anbefaler at du kjøper gamepad i tillegg)

Neighbours From Hell kanskje? Litt gammelt, men utrolig underholdende

Warcraft III

Splinter Cell er stilig. Ikke fullt så voldelig heller. På mine står det 11 års aldersgrense

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...