Gå til innhold

Ultimate sammensettning av raid etter BC?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dere er jo langt ute å kjøre hele gjengen :/ der vill _ALDRIG_ være det ultimate raidoppsett pga. alle encounters er forskjellige. l2p plx kktnxbay.

EDIT: Til deg over som "glemte" at Hunters finns; på en stor del av encounters er physical dps gull verdt.

6601357[/snapback]

Så du mener at vi 13 forumbrukere er helt ute å kjører? Du har rett med andre ord?

Raid sammensettingen har jo litt å si med hvilket instance det er også da. ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Songmist:

Begrunn det du påstår isteden for å komme med en enkel linje: Dere er jo langt ute å kjøre hele gjengen :/

Hvorfor er alle som har postet her så ute å kjører?

Vet du noe som vi ikke vet, hvordan raidng i BC blir?

Edit: Ser at det er redigert i innlegget ditt.

Greit nok forklart det, ja jøss vi trenger to learn to play..

SKulle ønske jeg var like god som deg jeg gitt. :)

Endret av Darkrevan
Skrevet

Til alle dere "vil aldri kunne forutsi hva vi trenger i BC, alle instansene/bossene er jo forskjellige, kan ikke si at en sammensettning er best, bla bla bla":

Ja, er helt enig i dette.

Men: Meningen her var å komme opp med en enkel sammensettning som vil fungere for alle situasjoner. Tenk deg at du skal lage et hardcore gulid og ønsker kun 40 spilleren (for å slippe å geare/lære opp alle de andre 80+ som bare er med på raid 2 ganger i måneden).

Skrevet (endret)

veldig enkelt:

3-10 warriors

1-10 warlocks

1-10 mages

1-10 priests

1-10 loladins

1-10 rogues

1-10 dr00ds

1-10 huntards

1-10 shamans

edit: det er vel ønskelig med en av hver class i alle fall, ikke vanskelig å få til.

Endret av Carl M
Skrevet (endret)
At det går fint, skrev jeg jo selv. Alt går greit om du har et halvt raid med healere og backuphealere og backupbackuphealere, og når backupbackuphealerne er oom, har de første healerne regenerert alle manaen igjen.

Derimot er det langt fra optimalt. Som sagt, høy dps = kortere kamper = mindre slit for healerne.

6601328[/snapback]

Færre healere = mer strevsomt holde folk i live når en boss slår en MT litt mer en hogger vanligvis slår en som er level 10.

Ser på dine chars at du ikke har hatt føttene dine over MC så jeg skjønner egentlig hvorfor du ikke har sett noen steder der healere virkelig trengs...Da blir det for dumt at du uttaler deg.. forferdelig dumt!

Gjennom MC kan man fint klare seg med 8-10 healere uten problemer. :ohmy:

Endret av brutti
Skrevet
At det går fint, skrev jeg jo selv. Alt går greit om du har et halvt raid med healere og backuphealere og backupbackuphealere, og når backupbackuphealerne er oom, har de første healerne regenerert alle manaen igjen.

Derimot er det langt fra optimalt. Som sagt, høy dps = kortere kamper = mindre slit for healerne.

6601328[/snapback]

Færre healere = mer strevsomt holde folk i live når en boss slår en MT litt mer en hogger vanligvis slår en som er level 10.

Ser på dine chars at du ikke har hatt føttene dine over MC så jeg skjønner egentlig hvorfor du ikke har sett noen steder der healere virkelig trengs...Da blir det for dumt at du uttaler deg.. forferdelig dumt!

Gjennom MC kan man fint klare seg med 8-10 healere uten problemer. :ohmy:

6601581[/snapback]

man klarer seg også fint uten warlocks :)

Skrevet (endret)

Gjennom MC kan man fint klare seg med 8-10 healere uten problemer.  :ohmy:

6601581[/snapback]

Okok. Det er vel du som ikke har hatt føttene dine over MC når du ikke vet at Nemesis dropper fra Ragnaros, Onyxia og BWL.

Så du vil altså ha med deg ~16 healer, lol.

Endret av different
Skrevet
5 warlocks med 2 shadowpriest og 3 mager på ranged-damage siden er ypperlig. Hunter er lite vits hvis du ser bort ifra at de må pulle :p

Sikkert bare alle huntere i guildet mitt som er late, men jeg gjør nesten dobbelt så mye damage på 1 MC run som neste (hunter). Det er litt overkill.

By the way, med shadowpriest så gjør jeg mer damage en rogues <3 (det forutsetter at jeg ikke bruker CoE, CoS eller Imp da...)

6601002[/snapback]

da suger vell hunterne i guilden din no sykt... I vår guild ligger det altid 2-3 huntere på topp

Skrevet (endret)

Skal nevnes at Trueshot Aura er rimelig fin i en melee gruppe bestående av Warriors / Rogues.

Okok. Det er vel du som ikke har hatt føttene dine over MC når du ikke vet at Nemesis dropper fra Ragnaros, Onyxia og BWL.

6601887[/snapback]

Oki, han har tatt noen steg i BWL, men fortsatt.. du bør fatte mitt poeng. Hvorfor lister du opp Ragnaros btw?... Han er nok i MC :-)

Samt at det var en mal, det er ikke dermed sagt at det er sånn på hver encounter, men mange når man tar steget i endgame, jeg anser ikke BWL og MC som endgame.

Endret av brutti
Skrevet (endret)
Bør ha med ein feral druid pga Heart of the wild talent.

6600756[/snapback]

Heart of the Wild - Rank 5/5

Increases your Intellect by 20%. In addition, while in Bear or Dire Bear Form your Stamina is increased by 20% and while in Cat Form your Strength is increased by 20%.

Ehh? Som raidleader så har jeg rimelig god peiling på andre klasser, men fortell meg hvorfor 20% mere intellect for 1 druid er verdt 30 poeng?

Som jeg har sagt så mange ganger til guildet mitt, "Over mitt døde lik skal jeg noen gang ha med feral/noobkins i mine raids med mindre vi møter et encounter som krever det"

:thumbup:

Endret av thomas_c24
Skrevet
Bør ha med ein feral druid pga Heart of the wild talent.

6600756[/snapback]

Heart of the Wild - Rank 5/5

Increases your Intellect by 20%. In addition, while in Bear or Dire Bear Form your Stamina is increased by 20% and while in Cat Form your Strength is increased by 20%.

Ehh? Som raidleader så har jeg rimelig god peiling på andre klasser, men fortell meg hvorfor 20% mere intellect for 1 druid er verdt 30 poeng?

Som jeg har sagt så mange ganger til guildet mitt, "Over mitt døde lik skal jeg noen gang ha med feral/noobkins i mine raids med mindre vi møter et encounter som krever det"

:thumbup:

6602293[/snapback]

Tipper han mente Leader of the Pack.. :)

Skrevet
Skal nevnes at Trueshot Aura er rimelig fin i en melee gruppe bestående av Warriors / Rogues.

6601887[/snapback]

Oki, han har tatt noen steg i BWL, men fortsatt.. du bør fatte mitt poeng. Hvorfor lister du opp Ragnaros btw?... Han er nok i MC :-)

6601929[/snapback]

...fordi Nemesis dropper fra Ragnaros, som betyr at fyren har vært igjennom hele MC.

Skrevet (endret)

6 warriors (3/4 Prot, 2/3 DPS )

6 priests (Holy/Disc)

5/6 rogues

3/4 warlocks

3/4 hunters

5/6 mages

4 palas (Buffbots)

2 druids (Resto)

4 shamans (Resto, evt nuke, elemental, om det er nok healing)

Jeg ville hatt noe sånt som utgangspunkt.

Å ta med shadowpriests for å øke warlocks DPS ser jeg egentlig ikke noe poeng i. Warlocks kan gjøre nok skade på egenhånd til å over- aggroe.

Angående feral druid; Er 3% crit til 4 rogues verdt det, når man må ofre en rogue? Synst ikke jeg!

Jeg har desverre begynt å mene at hybrider skal heale og priest like så ! :(

... og det er av erfaring.

Edit:

Slike oppsett kommer selvfølgelig an på hvor man skal, hva man har tilgjengelig av klasser, hvilke klasser som er godt/best utstyrt.

Endret av kristteo
Skrevet
Ville stillt store spørsmålstegn ved et raid med 2 druid spots... combat ress er imba.

6603251[/snapback]

Ja. Det er sant. Men Rebirth er snart den eneste grunnen til å ha med seg druids :hmm:

Skrevet
Ville stillt store spørsmålstegn ved et raid med 2 druid spots... combat ress er imba.

6603251[/snapback]

Ja. Det er sant. Men Rebirth er snart den eneste grunnen til å ha med seg druids :hmm:

6604314[/snapback]

Snart? Vell MotW er da også fin fint :-)

Skrevet

Trenger bare en til det :p

Neida. Druids gjør seg godt. Men _om_ skal skal kutte ned på en klasse mener jeg druid blir den første. Shaman healer nesten like bra, nuker mye bedre. Paladin sier seg selv; kan heale i evigheter, de beste buffs som finnes.

De andre klassene er viktigere enn druid. Til og med hunters :tease:

Skrevet
Nesten halve raidet skal være healere, med andre ord? Ingen huntere, og to warlocker? Du har virkelig skjønt det.

Selvfølgelig går det an å tøffe rundt med det oppsettet der, men å drepe noe vil ta evigheter. Jo fortere ting dør, jo mindre healing trengs.

Ingen kommentarer om staving, takk. Store sjanser for at det blir knust glass overalt her.

6600911[/snapback]

Pris for at du ikke skjønte at jeg glemte nevne huntere. :no:

Har faktisk kjørt rundt med et oppsett liknende det der om vi ser bort fra shaman'r som alliance ikke heller vill få veldig mye ut av i og med at en paladin er mye bedre raid support... Gikk fin fint det skal jeg si deg.

6601140[/snapback]

Healadins er endurance healers, Shamans emergency healers...

Skrevet (endret)
5 warlocks med 2 shadowpriest og 3 mager på ranged-damage siden er ypperlig. Hunter er lite vits hvis du ser bort ifra at de må pulle :p

Sikkert bare alle huntere i guildet mitt som er late, men jeg gjør nesten dobbelt så mye damage på 1 MC run som neste (hunter). Det er litt overkill.

By the way, med shadowpriest så gjør jeg mer damage en rogues <3 (det forutsetter at jeg ikke bruker CoE, CoS eller Imp da...)

6601002[/snapback]

da suger vell hunterne i guilden din no sykt... I vår guild ligger det altid 2-3 huntere på topp

6601901[/snapback]

Nei da... i går lå jeg på toppen av damagemeter - foran alle rogues, DPS-warriors og mages i AQ20. Forje dagen fikk vi alle et spark i ræven fordi GM ville at vi skulle gjøre MYE mer damage. Nå prøver alle virkelig å ligge på toppen, men det hjelper lite for mage'ene når vi offrer CoE fordi vi vil ha mer damage selv. Poenget var at huntere ligger LANGT bak rogues igjen. Huntere er ikke god for shit damage mot castere med +400 spell damage. Rogues gjør heller ikke så mye damage iforhold til meg (warlock) selv om de går fult ut med full epixxx.

edit: jeg har egentlig ikke spilt noe særlig hunter, men jeg kan ikke tenke meg at de klarer å gjøre like mye damage som meg når jeg critter 2-3k i et sett *whistle*

Endret av Andreaz_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...