Gå til innhold

Firefox ved ny milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
blitt fast tilhenger av firefox

 

jeg er også en fast tilhenger av firefox, vil ikke gå ovcer til noe annet

6601287[/snapback]

Så dersom IE7 eller Opera 9.0 viser seg å være bedre, så nekter du å skifte? Må si jeg er relativt åpen, men Firefox har enda ikke klart å imponere meg. Dog må du jo på ett eller annet tidspunkt ha vært villig til å prøve noe nytt, dvs siden du bruker Firefox, med mindre du er rimelig fersk PC bruker.

6601341[/snapback]

Word. Jeg er så drittlei av folk som nekter å prøve nye browsere, og som bastant tror at sin browser er den ultimate løsningen for alle, og skal prakke den på alle de ser. Dette gjelder både Opera- og Firefox-fans.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: prøv så mange som mulig. Prøv de over en lengre periode. Så velger du den du føler deg mest komfortabel med.

Lenke til kommentar

Vel, vi ser jo allerede at andre browsere som Opera, Shiira og Flock er ute med masse nye funksjoner som Firefox mangler. Det firefox har å støtte seg på er jo de utallige extensionsene, som gjør at du kan tilpasse Firefox til å etterligne funksjonene disse andre nettleserne implementerer. Extensions blir laget nokså raskt også, ettersom de ikke er en del av selve firefox-kjernen. Så sånn sett vil vel firefox sjelden falle så langt bak de andre, men det er tvilsomt at de vil gå foran noe særlig lengre.

 

Eneste problemet er jo at det er fryktelig mye arbeid å drive med extensions hele tiden. Og hvis man i tillegg har mer enn en maskin man bruker, blir det jo et helvete etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er sant, jeg har fire maskiner jeg bruker. Dersom jeg skulle måtte dykke ned i havet av extensions, for å sette sammen en frankenstein-browser kun for å etterligne opera-funksjonaliteten jeg har blitt avhengig av, hadde jeg blitt en sint person.

 

Jeg har prøvd de fleste versjonene av Firefox, men det er rett og slett for stress. Særlig når Opera for øyeblikket er mye bedre tilpasset mine surfevaner.

Lenke til kommentar

Er forresten veldig enig med bk_Coder her. Jeg sverger selv til Opera, men jeg har brukt firefox parallelt med Opera hele vår, og prøver ofte sider og funksjoner i Firefox. Jeg utvikler også endel nettsider, og tester alltid disse i både Opera, Firefox og IE, selv om siden validerer.

 

Er alltid like kjipt når folk ikke engang gidder å prøve alternativet, selv om det ikke koster dem et øre. Har prøvd flere ganger å overtale min bror til å ihvertfall PRØVE Opera (han er firefox tilhenger), men han kommer med argumenter som at: den er bloated, derfor treig. Den er rotete fordi det er så mange funksjoner. Den spiser ressurser fordi den har så mange funksjoner, og en haug med andre argumenter som ikke engang stemmer.

 

Dette er en oppfordring til alle, enten de bruker opera, firefox, ie eller noe annet. Test de andre! Du kan jo komme til å like det. Last ned nyeste versjoner av de andre nettleserne, og test dem over en periode. :)

Lenke til kommentar
ps: aldri skjønt heilt dette med for the wind. hørre det heila tiå i WoW og. :tease:

6600138[/snapback]

"FTW" står for "For The Win" ikke "For The Wind". Altså "for seier" eller "for å vinne".

 

Forøvrig må jeg bare gratulere Firefox, men jeg kommer nok ikke til å forlate favorittnettleseren min, Opera, uansett hvor mange nedlastinger Firefox får. ;)

6600742[/snapback]

 

 

Nei nei, er helt sikker på at det betyr for the wind :tease:

Lenke til kommentar

Har man en browser/texteditor/whatever man liker og jobber effektivt med er vel det det viktigste og ikke om andre programmer har en haug med funksjoner man ikke bruker eller ikke vet finnes engang. For min del bruker jeg Firefox og den gjør jobben jeg vil ha gjort og derfor er jeg fornøyd! Jeg har verken tid eller gidder å hele tiden teste ut andre programmer.

 

Ivar

Lenke til kommentar
Pusher dette på venner og kjente i stor stil.  Fest er ein utmerket mulighet til å installere  ny web browser hos dei som måtte 'trenge' det :innocent:

Arg, så du er en av de svina som tar seg tilrette og innstallerer en haug med svineri på andres maskiner ved anledning.. Må si jeg foretrekker dem som drikker seg dritings og knuser dassen, dvs så lenge det ikke er min da :)

 

Hadde vært morsomt å se hvor mange som bruker Firefox, tipper Mozilla har en oversikt i.o.m at browseren med jevne mellomrom sjekker for oppdateringer og disse har man sikkert en "counter" på?

6600191[/snapback]

 

 

Hehe, har fått noen forbud ja :whistle:

Lenke til kommentar
Har man en browser/texteditor/whatever man liker og jobber effektivt med er vel det det viktigste og ikke om andre programmer har en haug med funksjoner man ikke bruker eller ikke vet finnes engang. For min del bruker jeg Firefox og den gjør jobben jeg vil ha gjort og derfor er jeg fornøyd! Jeg har verken tid eller gidder å hele tiden teste ut andre programmer.

 

Ivar

6601553[/snapback]

 

Regner med det er Opera du sikter til her, selv om det gjelder generelt også. Fordelen med for eksempel Opera, er ikke nødvendigvis at det har masse funksjoner som voice-kontroll og epost, men funksjoner som hjelper på browsingen. Grunnen til at jeg holder meg til Opera, er stort sett mouse-gestures, hurtigsøk i adressebaren (g audi for å google audi for eksempel), bedre standard-støtte osv.

 

Så selv om du ikke har tenkt å engang vurdere de andre funksjonene som ikke er en del av selve browsingen, bør ikke det stoppe deg fra å teste andre browsere. Hvis du ikke vil bruke de andre funksjonene i andre browsere, så ikke bruk dem. Er ikke verre enn det. De tar opp minimalt med plass og ingen systemressurser når de ikke blir brukt uansett...

Lenke til kommentar
Nå har vel jeg lastet ned Firefox minst 4-5 ganger, men kan ikke si at jeg har brukt den noe særlig, så jeg klarer ikke helt å se hvilken betydning dette tallet har, dvs bortsett fra å være ett stort tall. Hadde Mozilla fått en krone pr nedlastning, så hadde det sef blitt penger av det. Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på, får de noe av google eller andre nettsøkemotorer, ser de er inkludert i leseren, mener det var dette som gjorde at Opera ble gratis?

6600045[/snapback]

 

Ja, har selv lastet det ned noen ganger, er alltid noen FF-venner som prøver å overbevise meg om at den nye versjonen er suveren, men jeg hopper alltidd tilbake til min faste browser (opera), men tallet kan jo allikevel gi et visst inntrykk, iogmed at slikt sikkert hender alle produsenter, selv om ikke 200 mill bruker programmet, så er det ikker flere som bruker programmet om det hentes ned 200 millioner ganger, enn om det ble hentet ned 100 millioner ganger.

 

AtW

6600095[/snapback]

 

Synes selv at FF går utenpå IE utrolig mange ganger, men dessverre må jeg si at det stadig faller tilbake tilOpera for min del også. Særlig med siste 9.0 hyar livet vært fint når det gjelder det å være Opera-bruker.. :)

Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg er fascinert av Firefox, og er meget fornøyd med den pga Adblock med Filterset G. No more reklame for me.

 

Men, jeg skal ikke være idiot og bastant påstå at Firefox er noe bedre enn Opera, og skal prøve denne i noen dager for å se om den er noe tess. Ser at adblock kommer med Opera, noe som er bra, men kjedelig at man må blokkere alle elementer selv. Noen måte å få blokkert alt man kommer over automatisk, à la filterset G?

Noe annet er størrelsen på textbokser og drop-down menyer. (Spesielt fra hattrick.org), kan jeg gjøre disse bredere på noen måte? ser stygt ut når teksten dekker hele bredden på dropdownmenyen.

 

Sånn øyeblikkelig ser Opera stiligere ut, på grunn av eget utseende istedet for windows-stil. Støtte for stemmestyring og musebevegelser er vel forsåvidt også kjekt om man gjør seg vant til slikt. Adblock er et pluss, selv om man må blokkere manuelt. Også hurtigsøk er kjekt å ha. Men her også må man gjøre ting mer manuelt enn i firefox om man vil legge til søkemotorer (wikipedia, IMDB osv), eller er det bare jeg som ikke leter hardt nok..?

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar
Opinion warning:

 

Nå som Firefox ikke lenger er "utfordreren" i browsermarkedet og ikke har kommet med noen store nyheter på årevis, hvem er det vi skal se mot for videre utvikling av browserfunksjoner? Opera? Flock? Omniweb?

6601361[/snapback]

 

Jeg synes ihvertfall opera har vært i frint når det gjelder ny funksjonalitet, ikke at det nødvendigvis betyr så mye for valget av browser (funskjonen fungerer like bra om den er kopiert, som når den er orginal), men jeg tror de er bra for browsermarkedet som helhets innovasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sånn øyeblikkelig ser Opera stiligere ut, på grunn av eget utseende istedet for windows-stil. Støtte for stemmestyring og musebevegelser er vel forsåvidt også kjekt om man gjør seg vant til slikt. Adblock er et pluss, selv om man må blokkere manuelt. Også hurtigsøk er kjekt å ha. Men her også må man gjøre ting mer manuelt enn i firefox om man vil legge til søkemotorer (wikipedia, IMDB osv), eller er det bare jeg som ikke leter hardt nok..?

6602292[/snapback]

 

Altså, jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men det ligger endel eksisterende søkemotorer i opera, og for å legge til nye, så er det bare å høyreklikke på et søkevindu, så kan du legge til et hvilketsomhelst søk, personlig bruker jeg bokstaver, som man kan skrive i adressefeltet w <ord> søker på wikipedia feks, g for google, i for imdb, a for allmusic, o for ordbok osv osv. Håper det svarte på spørsmålet ditt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg holder meg til Opera, er stort sett mouse-gestures, hurtigsøk i adressebaren (g audi for å google audi for eksempel), bedre standard-støtte osv.

 

Mouse gestures og hurtigsøk i adressefeltet er like mye mulig i FF, førstnevnte via extension, og hurtigsøk kan benyttes ved å lage et bookmark med keyword.

 

Til info for de som evt savner dette :-)

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg holder meg til Opera, er stort sett mouse-gestures, hurtigsøk i adressebaren (g audi for å google audi for eksempel), bedre standard-støtte osv.

 

Mouse gestures og hurtigsøk i adressefeltet er like mye mulig i FF, førstnevnte via extension, og hurtigsøk kan benyttes ved å lage et bookmark med keyword.

 

Til info for de som evt savner dette :-)

6602332[/snapback]

 

En bookmark med keword er jo ikke det samme som et søk? Eller misforstår jeg deg nå?

 

AtW

Lenke til kommentar
Pusher dette på venner og kjente i stor stil.  Fest er ein utmerket mulighet til å installere  ny web browser hos dei som måtte 'trenge' det :innocent:

Arg, så du er en av de svina som tar seg tilrette og innstallerer en haug med svineri på andres maskiner ved anledning.. Må si jeg foretrekker dem som drikker seg dritings og knuser dassen, dvs så lenge det ikke er min da :)

 

Hadde vært morsomt å se hvor mange som bruker Firefox, tipper Mozilla har en oversikt i.o.m at browseren med jevne mellomrom sjekker for oppdateringer og disse har man sikkert en "counter" på?

6600191[/snapback]

 

 

Hehe, har fått noen forbud ja :whistle:

6601561[/snapback]

 

du er herved bannet for å bruke min pc!

ikke fordi du legger inn FF men fordi du legger in noe! (jeg er veldig gla i FF så du hadde ikke trengt det hos meg)

Rimelig frekt å legge inn programmer uten tilatelse synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...