jlw Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 vad behöver man ha för tillbehör om man ska ha en blixt + paraply på ett vanligt kamera stativ?
CWalken Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Paraplyfeste. Denne (som jeg har sett i samme utførelse fra flere produsenter) har vendbar plugg i bunnen som passer både til lysstativ og vanlig kamerastativ. I tillegg trenger du selvsagt kabel eller annen triggermagi.
Kaiman Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Paraplyfeste. Denne (som jeg har sett i samme utførelse fra flere produsenter) har vendbar plugg i bunnen som passer både til lysstativ og vanlig kamerastativ. Noen som vet om dette paraplyfestet (eller lignende) er å få kjøpt i norske (nett)butikker?
Kaiman Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ddmr.no har mye rart, men kan ikke se at de har et tilsvarende paraplyfeste som bhphotovideo.com. Jeg har tenkt å eksperimentere litt med en "vanlig" blits (ikke studio-blits), derfor er det viktig at dette festet har en hot shoe på toppen til å feste blitsen i. Velvel.. Det blir vel handlet hos bhphotovideo.com. Har gode erfaringer med dem fra før, tenkte bare det hadde gått litt raskere hvis noen i Norge hadde noe brukendes.
JKKLstudio Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 (endret) Scandiafilm / HAMA http://www.scandiafilm.no/ HAMA http://www.hama.de/portal/articleId*3805/p...abb.jpg#picture Universal paraplyholder UH-40 (koster ca 350,- i butikk) Selges gjennom de fleste fotobutikker Endret 7. august 2006 av xST©NE2005
Kaiman Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Takk for linkene! ...Men jeg fant forsåvidt dette i andre norske butikker også. Mulig jeg er kranglete og vanskelig nå, men Hama sine fester har ikke hot shoe, og dermed er det litt vanskelig å feste en vanlig blits på dem(?) Her er festet jeg tenker på: ...Mens Hama sitt er for studio-blitser:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå