Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Disse tallene var jo nesten forstyrrende.. Men her må man jo stille spørsmål ved proteinkvaliteten. Er et konsentrat? Og hvordan er myse/kasein-forholdet?

 

Btw, du nevnte noe (som jeg klippet vekk litt for tidlig..) om at dette bare var gjeldene for helgen?

 

Og hva mener du med at "gjelder egentlig bare for meg og de som har 25% ordningen" ? De som får 25% av næringen fra fett? Isåfall gjelder det meg, jeg tenker 25% fra fett, 2g protein per kg, og resten karbo. Kanskje er denne gaineren "the SHIT" for meg? :innocent:

 

MEN: Om jeg har forstått det riktig, så er proteininnholdet samme for samme pris på begge produkter (gaineren kontra myoprotein) men man får da karbohydrat og fett i tillegg. Om dette er tilfellet, og det viser seg at proteinet i myoprotein er av en h øyere kvalitet (høyst sannsynlig) vil jeg nevne at at karbohydrat er ekstremt billig, her snakker vi 200kr per 3KG elns, og fett er jo også veldig billig (rapsolje/tran). :whistle:

Jeg mente 25% rabatt, som var i mer retning av hva jeg selv ville betalt da jeg vurderte å handle myoprotein. men jeg synes det var ekstremt dyrt, 3190 kr for 12 kg er jo rablende galt synes jeg. da får jeg 24 kg (dobbelt så mye protein) til 3514 til sammenligning, riktignok 80/20 med myse kasein. Ja det er et konsentrat, i en gainer blir det poengløst å bruke isolat (skyt meg hvis jeg tar feil)

 

Men nå var dette egentlig en ting jeg kunne gjort istede for å kjøpe myoprotein, det betyr dog ikke at jeg handler big mass (men har dog smakt det, jordbær er ganske god, sjokoladen smaker som fyllet på en sjokoladekake)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multipower 80+10 er det absolutt dyreste pulveret på markedet, jeg har i alle fall ikke klart å finne noe dyrere. Her snakker vi mellom 10-16 tusen kr per år(husker ikke helt hva jeg kom frem til) med et daglig forbruk på 70g mot ca. 8 tusen kroner med myoprotein, som regnes som et realtivt dyrt pulver.

 

Jeg vil påstå at myoprotein også er bedre enn Multipower mtp innhold og kvalitet, og jeg anbefaler deg å begynne med dette isteden.

 

For de som vil vite det: 750g (ja, 0,75KG) Mutlipower 80+10 koster på XXL et sted mellom 350-400kr. Og dette er MYE. For dobbel pris får man 3KG pulver andre steder.

Lenke til kommentar

Synes det er stiv pris fortsatt, men jeg gir det en mulighet, spesielt nå som det er deff mot sommeren. 795,- for 3 kg (x4) med gratis frakt er ikke såå galt. Selvom det er går en grense ett sted, og jeg hadde ikke betalt 949 for 3kgs dunk...

 

 

Anyway, kjøpt er kjøpt! så nå er jeg spent på smaken!

Lenke til kommentar

Både sjoko og jordbær er godt, men jeg holder en knapp på sjokoladen ;)

 

Btw, smakte M-Factor erteprotein med sjokoladesmak isted, og det var overraskende velsmakende. Alle sier at erteprotein smaker så dårlig og slikt, og jeg ble positivt overrasket.

 

Var en slags kakao-smak, egentlig ganske sterk, som om man har laget kakao og satt den i kjøleskapet (tok pulveret med melk). Smakte ikke egentlig så ulikt myoprotein med sjokoladesmak, bortsett fra et hakk tykkere konsistens og litt sterkere smak.

Lenke til kommentar
Multipower 80+10 er det absolutt dyreste pulveret på markedet, jeg har i alle fall ikke klart å finne noe dyrere. Her snakker vi mellom 10-16 tusen kr per år(husker ikke helt hva jeg kom frem til) med et daglig forbruk på 70g mot ca. 8 tusen kroner med myoprotein, som regnes som et realtivt dyrt pulver.

 

Jeg vil påstå at myoprotein også er bedre enn Multipower mtp innhold og kvalitet, og jeg anbefaler deg å begynne med dette isteden.

 

For de som vil vite det: 750g (ja, 0,75KG) Mutlipower 80+10 koster på XXL et sted mellom 350-400kr. Og dette er MYE. For dobbel pris får man 3KG pulver andre steder.

 

Vet det er ganske dyrt, men moren min driver treningssenter og jeg får det mye billigere gjennom hun :thumbup:

Lenke til kommentar
ser etter proteinpulver med både kasein og myseprotein + kasein! noen gode forslag? :)

 

MyoProtein og ProZyme er jo kvalitetspulver med ca 50/50 fordeling mellom myse og kasein.

 

Pro-90 Isolate og Slow Pro-80 er pulver med 80/20 fordeling mellom kasein og myse.

 

M-Factor er erteprotein isolat, som ligger noe mellom myse og kasein og er forholdsvis billig.

Lenke til kommentar

Synes ikke den pakka er noe særlig nei... Verken i pris eller innhold. Krea-bolic er et dyrt produkt, kjøp heller vanlig kreatin monohydrat.

 

Dersom du skal kjøpe inn en del, kan du prøve myoprotein 12kgs pakke (Jepp jeg sa det, har smakt pulveret i dag :grin: )

 

Se her: http://www.x-life.no/shop/product_info.php...products_id=209

Da koster det 795,- per bøtte med gratis frakt.

I tillegg ville jeg tatt med kreatin og zma derfra, så har du gjort en god handel på basic produkter

Lenke til kommentar

Jaggu ikke dårlig pris

 

Jeg ser de selger 10 kg av det i en storhandel for 1499,- (749,5 per bøtte) så da lønner det seg å heller kjøpe den enkeltbøtta to ganger. hehe. (mon lure på hva de tenker for noe her, har de kanskje glemt å senke prisen på storhandelen)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

jeg betaler:

2 190,- for 12 kg whey tech (frakt inkludert)

 

1 443 for 90+ 10 kg (frakt inkludert)

 

90+ ser ut til å være et bedre pulver, bedre blandingsforhold og høyere proteinverdier per 100 gram. og så det er mye penger å spare her i lengden, er det noen smak å anbefale på det pulveret, er banan godt?

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...