Gå til innhold

1. dag på ny jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynner å jobbe som it-konsulent snart, og har vurdert frem og tilbake hva slags klær som er passende første dag.

Svart finbukse og fin skjorte er vel ikke nødvendig? Vanlige svarte/blå jeansbukse og fin skjorte holder vel?

6587844[/snapback]

 

Gratulerer :)

 

Kom i casual-klær, men obs! HELE bukser er ett must. Ikke kom i slitne, utvaska jeans med hull i hytt og h*lvette.

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny jobb.

 

Det er ofte lurt å finne ut hva slags kleskode en bedrift har. Er det fare for at de kler seg business-aktig så må du ihvertfall droppe jeans'en. Kler de seg helt casual kan det være litt flaut å komme i dress/dressbukse.

 

Så, jeg ville satset på en pen bukse (ikke dress eller jeans) og en skjorte. Da er du rimelig safe.

 

Seinere når du jobber som konsulent så lærer du deg fort å kle deg etter kunden. :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny jobb! :D

 

Som det sies her så er kleskoden varierende fra bedrift til bedrift så kan være lurt å ta et safe bet til du har funnet ut det først.

 

En konsulent er ansiktet utad for bedriften i alle jobber han har da det er konsulenten selv som er i kontakt med kunden i alle prosjekt så man må gjøre et bra inntrykk på kunden. Med andre ord så bør man ikke komme i hullete (selv om det kan være på mote) bukser etc. Om man blir for stivpyntet vil også kunden føle en form for avstand til deg så det er heller ikke noe sjakktrkk.

 

En skjorte og kanskje fin dress-lignende jakke kan være et safe bet. Bare det ikke blir for overpyntet. Når det kommer til bukse så vil jeg også følge tipsa som er allerede har blitt nevnt. En fin bukse uten at det blir dressbukse vil være sikreste valget til å begynne med vil jeg tro.

 

Lykke til med jobben. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...