Jump to content
Sign in to follow this  
ⅵdar

Tv-kort som funker i linux

Recommended Posts

Hei. Jeg er på utkikk etter et tv-kort som fungerer i linux. Jeg får ikke lyd på det jeg har fra før.

BTW: Om noen vet hvordan jeg skal få lyden til det gamle til å funke så hadde det vært enda bedre. Det er et lifewiew flytv prime 30 fm

Edit: jeg bruker kubuntu.

Edited by premium

Hauppage PVR350 (150, 250, 500), fungerer bra. Jeg har 2 stk PVR350. De nyeste ivtvdriverne er helt utmerkede.

Hva slags chip sitter det i det gamle kortet ditt?

Jeg har et kort med den samme chippen (TerraTec Cinergy 600), og det fungerer absolutt helt utmerket, både hva lyd og bilde angår. Jeg har en ekstern kabel som går fra TV-kortet og til lydkortet, slik at datamaskinen får lyden fra TV-kortet gjennom lydkortets linje-inn inngang.

Er lenge siden jeg har brukt det nå, men kan ikke huske annet enn at det bare er plug&play. Husk å bruke en kjerne i 2.6-serien.

Hauppage PVR350 (150, 250, 500), fungerer bra. Jeg har 2 stk PVR350. De nyeste ivtvdriverne er helt utmerkede.

Jeg ser at det også finnes MCE-versjoner av disse kortene. Fungerer disse også greit? De var litt billigere. Er forskjellen kun at MCE-versjonene mangler fjernkontroll

har 150 mce. Fungerer flott, rent bortsett fra at fargene noen ganger er litt blasse. Det sies at det er en driverbug som går å fikse seg rundt, men personlig venter jeg heller til 2.6.16 kjerna kommer som har fiksen. Hmm... Ialledager. Har vist 2.6.17 installert jo :p

kansje det er fiksa da :)

Jeg ga opp gamlekortet og kjøpte et PVR500 MCE, men så var det det med å få det til å virke da.

Jeg har søkt litt på nettet etter fremgangsmåter, men jeg får det ikke til (sannsynligvis fordi jeg er noob).

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Har btw. skiftet fra kubuntu til ubuntu i mellomtiden.

Edit: får bare Couldn't open /dev/video0,

Edited by premium