Gå til innhold

åpne butikk, noen meninger?


Anbefalte innlegg

Ha kvalitetsutstyr som selger godt, se f.eks på popularitetsstatistikkene i prisguiden. Men ikke for stort utvalg i starten for det kan lett knekke små bedrifter økonomisk. Sære nisjeprodukter bør dere kun ta forhåndsbestillinger på. Ha godt utvalg av smånips til passe høye priser. Sånt som kabeloverganger, adaptere, SATA-kabler, DVD-spindler, blåtannadaptere, minnekort, kjølepasta osv. Men ikke pris det så høyt at det blir billigere å bestille på nett inkludert frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yate loon vifter.

D12SL-12, D12SM-12, D14SL-12 og D14SM-12. første vifta er vel viktigst.

Panaflo L1A og M1A 38mm vifter

 

Thermalright HR-05(sli) er det ikke mange som selger...

 

Thermochill pa radiatorer, de tror jeg ikke man får tak i norge...

Lenke til kommentar

Hvor stort område har dere tenkt å konkurere med? Komplett eller vil dere være et av de mindre selskapene? :p

 

jeg tenker at , de fleste går Konk etter liten stund. og da spørs det om dere vil kjøe inn "dyre og ettertraktede" varer..

 

hvis det er en lokal butikk, er det vel lurest å ha ting liggende som folk klarer å ødelegge ved tilfeldigheter, (nettverks kort, minnebrikker, CPU og skjermkort.. muligens småe harddisker..

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Ha kvalitetsutstyr som selger godt, se f.eks på popularitetsstatistikkene i prisguiden. Men ikke for stort utvalg i starten for det kan lett knekke små bedrifter økonomisk. Sære nisjeprodukter bør dere kun ta forhåndsbestillinger på. Ha godt utvalg av smånips til passe høye priser. Sånt som kabeloverganger, adaptere, SATA-kabler, DVD-spindler, blåtannadaptere, minnekort, kjølepasta osv. Men ikke pris det så høyt at det blir billigere å bestille på nett inkludert frakt.

6586258[/snapback]

 

jepp, akkurat det vi har planer om. ha så gode priser, at det ikke lønner seg å kjøpe på nett slike småting. vi kommer til å ha bra priser på andre ting også naturlivis, men kommer ikke til å fight med de billigste rallemikkmodellene til kjedebutikkene. (selv om 4999,- for NX6310 jo kanskje kan gi det inntrykket : - )

Lenke til kommentar
Skjermkalibreringsutstyr.

 

Det er det eneste jeg kommer på. Alt annet er det lett å få tak i. Det eneste jeg savner er en webshop som har alle varene til den laveste prisen, men det ønsket skal vel godt gjøres å oppfylle.

6585458[/snapback]

 

 

Skjermkalibreringsutstyr ? DET er det jo mange som trenger .....

 

6586197[/snapback]

 

Å kalibrere fargene på en skjerm hadde jo vært fint for mange brukere ville jeg tro? Bildet blir jo bedre også (man kan vel kalibere at fargene ser riktige ut i forhold til hva de skal være), jeg hadde gjerne gjort det om utstyret hadde vært billig, men det er jo såpass dyrt, at jeg tror neppe en butikk kan få prisene ned på "konsumentnivå".

 

AtW

Lenke til kommentar

En annen mulighet er å selge tjenesten kalibrering av skjerm for f.eks en femtilapp. Enten ved at kundene tar med seg skjermene (og gambler på at det blir bra under ulike lysforhold i butikken) eller at kundene får leie skjermkalibreringsutstyret frem til neste arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvilken by dere tenker å starte denne butikken i?

6586357[/snapback]

 

nei, det tør du ikke. :tease:

6587622[/snapback]

Litt gratis reklame i denne tråden hadde vel ikke skadet? Eller må vi leke gjetteleken?

 

Selv har jeg lenge håpet på en skikkelig databutikk i Stavanger med prisen som kan konkurrere med de rimeligste nettbutikkene, når jeg sier konkurrere er jeg sef villig til å betale litt ekstra for å få varene raskt, ingen porto, slippe "Posten AS" og for kundebehandling på stedet, men det er selvsagt grener for hvor mye. Ett par hundrelapper er OK, på den måten er Datakjeden OK, men da kun på varer Komplett er billige på, noe som det blir færre og færre av.. Ett annet moment er at dersom butikken må bestille absolutt alle varene jeg vil ha, så kan jeg like greit bestille på nettet selv og få varene på døren(dvs når Posten gidder det da...). HDer, RAM og litt slikt mener jeg det er en selvfølge at butikkene har inne ett passe utvalg av.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvilken by dere tenker å starte denne butikken i?

6586357[/snapback]

 

nei, det tør du ikke. :tease:

6587622[/snapback]

Litt gratis reklame i denne tråden hadde vel ikke skadet? Eller må vi leke gjetteleken?

 

Selv har jeg lenge håpet på en skikkelig databutikk i Stavanger med prisen som kan konkurrere med de rimeligste nettbutikkene, når jeg sier konkurrere er jeg sef villig til å betale litt ekstra for å få varene raskt, ingen porto, slippe "Posten AS" og for kundebehandling på stedet, men det er selvsagt grener for hvor mye. Ett par hundrelapper er OK, på den måten er Datakjeden OK, men da kun på varer Komplett er billige på, noe som det blir færre og færre av.. Ett annet moment er at dersom butikken må bestille absolutt alle varene jeg vil ha, så kan jeg like greit bestille på nettet selv og få varene på døren(dvs når Posten gidder det da...). HDer, RAM og litt slikt mener jeg det er en selvfølge at butikkene har inne ett passe utvalg av.

6587766[/snapback]

 

takker for innlegg :)

 

hehe... gjetter man riktig, skal jeg si ja. ;) jeg kan si så mye som at det ikke finnes noen tilsvarende butikker innen en stor radius, og det er et nedslagsfelt på ca 100.000 innbyggere i området. dette er også grunnen til at vi mener det er et marked for dette.

 

Det vil jo etter hvert være litt ala Datakjeden, det er noen andre produkter, men ser mange likheter i "fokuset". alt av slike deler som du nevner er naturligvis en del av lagervarene. Allikevel skal det være en butikk som er litt enkel, ikke en vanlig butikkoppbygging, men på den måten at det går an å slå seg ned for en prat og få hjelp til ting og tang. om vi har tid da naturligvis.

Lenke til kommentar
Selv har jeg lenge håpet på en skikkelig databutikk i Stavanger med prisen som kan konkurrere med de rimeligste nettbutikkene, når jeg sier konkurrere er jeg sef villig til å betale litt ekstra for å få varene raskt, ingen porto, slippe "Posten AS" og for kundebehandling på stedet, men det er selvsagt grener for hvor mye. Ett par hundrelapper er OK, på den måten er Datakjeden OK, men da kun på varer Komplett er billige på, noe som det blir færre og færre av.. Ett annet moment er at dersom butikken må bestille absolutt alle varene jeg vil ha, så kan jeg like greit bestille på nettet selv og få varene på døren(dvs når Posten gidder det da...). HDer, RAM og litt slikt mener jeg det er en selvfølge at butikkene har inne ett passe utvalg av.

6587766[/snapback]

 

startit?belltech?

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Noe jeg har savna er sånne knapper som er forran på pcen. Endte opp med å måtte betale 200 kroner for to knapper og noen lys (lian li settet på microplex)... Helt forkastelig... skulle bare ha en knapp... :S Mulig det er jeg som er n00b på å shoppe... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...