Gå til innhold

2 interessante studier


Anbefalte innlegg

Halloen!, jeg vet om 2 studier jeg synes ser ganske interessant ut. De er:

Kommunikasjonsteknologi(NTNU)link

Kommunikasjon og mikroelektronikk(UiT)link

 

Hvilket av disse studiene tror dere gir flest muligheter? Noen her som har erfaring fra noen av studiene?

Hvilket studie tror dere gir jobber som man kan tjene mest fra?

 

På forhånd takk.

Endret av tromsomeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg studerer selv ved Komunikasjons Teknologi på NTNU og tar til med 3. året nå til høsten.

 

For å begynne så kan jeg ikke annet enn å annbefale dette på det sterkeste. Faglig, sosialt, attraktivt for næringslivet for å nevne et par stikkord.

 

Hva du mener med flest muligheter er jeg litt usikker på. En Master innen Teknologi blir så og si en potet som kan brukes til så og si alt. Dette får vi høre gang på gang av bedrifter som er på besøk for å presentere seg. "Hei. Jeg studerte Master i Kjemi på NTNU og er nå ansvarlig for innkjøpsavdelingen til XXX" er noe jeg har hørt f.eks.

 

Når det gjelder hvor du tjener mest peng så tror jeg ikke det er så lett å se det ut ifra universitet, men jeg kan si at KomTek på NTNU er utrolig populært for tiden. Linjeforeningen Abakus Linjeforening (som tar for seg studentene ved Data og KomTek) arrangerer noe som kalles bedriftspresentasjoner der bedriften kommer og spanderer pils og pizza på studentene i bytte for 45min oppmerksomhet. I år er det flere bedriftspresentasjoner enn under IT-Boblen! I tillegg kan det nevnes at av kullet som gikk ut i vår så var det rundt 50% som hadde jobben klar før jul.

 

Med andre ord så er NTNU et meget attraktivt universitet som blir satset på blant bedriftene. Kan for eksempel nevne Steria som satser bare på NTNU og Abakus.

 

Når det kommer til det sosiale så kan jeg iallefall annbefale Trondheim og NTNU på det aller aller beste. Linjeforeningene har et Fadder-opplegg jeg ikke har sett lignende andre plasser. Arrangement, besøk av bedrifter, kurs holdt på etterspursel (ofte holdt av spesial-utsendte fra bedrifter) og så videre er noe som du finner minst en gang i uken.

 

Lykke til med valget! :thumbup:

Lenke til kommentar
Med andre ord så er NTNU et meget attraktivt universitet som blir satset på blant bedriftene. Kan for eksempel nevne Steria som satser bare på NTNU og Abakus.

6589173[/snapback]

Referanse? Sterias egne sider hevder i alle fall at de også tar imot søknader fra "Ingeniør, sivilingeniør, cand. scient, mastergrad, siviløkonom, bachelor eller lignende".

 

Det er rift om folk til data- og oljebransjene, men hvordan er det med telekom? En hører så mye rart, men jeg stoler ikke helt på avisene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...