Gå til innhold

SE w810i eksploderte..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe med at den ble ladet uten sim-kortet i telefonen?

Usannsynlig, men likevel. Synes det er merkelig å lade telefonen uten sim-kortet i.

Man burde vel ikke sitte den rett i laderen uten å i det hele tatt teste om den går på. De fleste mobiler man kjøper har litt batteri igjen. Merkelig oppførsel fra de som brukte telefonen, i mine øyne.

:hmm:

 

Edit:

- Jeg må også kontakte Sony Ericsson. Det har blitt et ganske stygt merke på kjøkkenbenken min, det ser nesten ut som det har blitt bobler i den, sier hun.

 

Hva skal SE gjøre med det da? De har vel ikke rett på noe erstatning, med mindre kanskje noe som går på forsikring, men da må man vel forsikre mobilen siden det var dens feil.

Endret av Midi
Lenke til kommentar
Kan det ha noe med at den ble ladet uten sim-kortet i telefonen?

Usannsynlig, men likevel. Synes det er merkelig å lade telefonen uten sim-kortet i.

Man burde vel ikke sitte den rett i laderen uten å i det hele tatt teste om den går på. De fleste mobiler man kjøper har litt batteri igjen. Merkelig oppførsel fra de som brukte telefonen, i mine øyne.

:hmm:

 

Edit:

- Jeg må også kontakte Sony Ericsson. Det har blitt et ganske stygt merke på kjøkkenbenken min, det ser nesten ut som det har blitt bobler i den, sier hun.

 

Hva skal SE gjøre med det da? De har vel ikke rett på noe erstatning, med mindre kanskje noe som går på forsikring, men da må man vel forsikre mobilen siden det var dens feil.

6579785[/snapback]

 

hvis et produkt er feilprodusert og skader eiendeler på grunn av det så er det da vel produsenten sitt ansvar å erstatte eventueller skader?

Lenke til kommentar

Er klart en erstatningssak så lenge SE IKKE kan bevise at eier har gjort en GROV feil. Er det en produksjonsfeil så mener jeg SE må erstatte telefon og kjøkkenbenk for kunden.

 

Jeg kan ikke se hva i alle dager som kan gjøres feil med en telefon som får den til å eksplodere etter et halvt døgn på lading. Hun kan ha kortsluttet ett eller annet inni der og om hun har gjort dette er hun 100% ansvarlig for det, og fortjener da 0 erstatning.

Lenke til kommentar

På bildet ser det nå mer ut som de er mer glad for å komme i (nett)avisen enn lei seg for at mobilen "eksploderte".

 

Men til saken.

Tror vi må vente til SE får undersøkt telefonen, om det er deres egen feil eller brukerfeil kan man ikke vite enda. De må også finne kilden til problemet, slik at de kan rette det opp hvis det er samme feil på andre mobiler. Bestilte forøvrig denne telefonen på onsdag og får den forhåpentligvis på mandag. Vet jeg skal teste å ta den på MED sim-kort i FØR jeg lader.

Lenke til kommentar

Eg klarer ikke å forstå sammenhengen mellom at hun ikke hadde SIM kort i den før hun begynte å lade den.

 

Eg vil tro at det var noe uheldig galt med akkurat den telefonen, og at den da ville eksplodert med eller uten SIM kort.

 

Uhell under postgangen? Feil lagring? Mange mulige årsaker...

Lenke til kommentar
Eg klarer ikke å forstå sammenhengen mellom at hun ikke hadde SIM kort i den før hun begynte å lade den.

 

Eg vil tro at det var noe uheldig galt med akkurat den telefonen, og at den da ville eksplodert med eller uten SIM kort.

 

Uhell under postgangen? Feil lagring? Mange mulige årsaker...

6579956[/snapback]

 

Er vel bare jeg som er litt skeptisk til ting. Mange mulige årsaker, ja.

 

Edit:

Vel, min w810i funker finfint.

 

Det jeg forventer av min kommende w810i, så jeg er ikke så bekymret for det. :)

Endret av Midi
Lenke til kommentar
Kan det ha noe med at den ble ladet uten sim-kortet i telefonen?

Usannsynlig, men likevel. Synes det er merkelig å lade telefonen uten sim-kortet i.

Man burde vel ikke sitte den rett i laderen uten å i det hele tatt teste om den går på. De fleste mobiler man kjøper har litt batteri igjen. Merkelig oppførsel fra de som brukte telefonen, i mine øyne.

:hmm:

 

Edit:

- Jeg må også kontakte Sony Ericsson. Det har blitt et ganske stygt merke på kjøkkenbenken min, det ser nesten ut som det har blitt bobler i den, sier hun.

 

Hva skal SE gjøre med det da? De har vel ikke rett på noe erstatning, med mindre kanskje noe som går på forsikring, men da må man vel forsikre mobilen siden det var dens feil.

6579785[/snapback]

 

 

Jeg ladet ikke telefonen min med sim kortet i, rett og slett fordi jeg la telefonen rett på lading da jeg kom hjem, som jeg fikk beskjed om å gjøre UTEN å slå den på i det hele tatt. Da lå den på lading i 24 t, og jeg brukte selvfølgelig simkortet i den gamle telefonen inntil jeg kunne slå på den nye.

 

Smalt ikke så mye her iallefall... :p

Lenke til kommentar
Jeg ladet ikke telefonen min med sim kortet i, rett og slett fordi jeg la telefonen rett på lading da jeg kom hjem, som jeg fikk beskjed om å gjøre UTEN å slå den på i det hele tatt. Da lå den på lading i 24 t, og jeg brukte selvfølgelig simkortet i den gamle telefonen inntil jeg kunne slå på den nye.

 

Smalt ikke så mye her iallefall...:p

 

Jeg er bare åpen for alle muligheter.

 

Hvem fikk du beskjed av at du ikke skulle slå den på men rett på lading og i 24 timer?

 

Sier ikke at det skal smelle i alle telefoner pga. det. :p

Lenke til kommentar

Dette er vel et godt eksempel på hvor farlige LiPo-batterier kan være.

 

LiPo-batterier er jo kjent for å være svært eksplosive og farlige (under de rette forholdene), overoppheting og spesielt kortsluttning vil jo føre til dette.

 

Finnes godt med videoer på youtube som viser hvilke bomber disse batteriene kan være.

Lenke til kommentar
Jeg ladet ikke telefonen min med sim kortet i, rett og slett fordi jeg la telefonen rett på lading da jeg kom hjem, som jeg fikk beskjed om å gjøre UTEN å slå den på i det hele tatt. Da lå den på lading i 24 t, og jeg brukte selvfølgelig simkortet i den gamle telefonen inntil jeg kunne slå på den nye.

 

Smalt ikke så mye her iallefall...:p

 

Jeg er bare åpen for alle muligheter.

 

Hvem fikk du beskjed av at du ikke skulle slå den på men rett på lading og i 24 timer?

 

Sier ikke at det skal smelle i alle telefoner pga. det. :p

6580460[/snapback]

 

 

Elkjøp der jeg kjøpte telefonen.

 

Regner ikke med dette er nødvendig egentlig, men hvis jeg sku finne på å klage på batteriet eller noe hos elkjøp, så kunne jeg like gjerne gjøre som dem sa. ;)

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at en bruker kan å få en mobil til å ekslopedere ubevisst. Dessuten ville nok ikke telefonen eksplodert om den hadde blitt kortsluttet på noen måte.. Det er dessuten vanskelig å kortslutte en telefon uten at man prøver..

 

Og mht at den lå ved mikrobølgeovnen så spiller nok ikke det noen rolle. Mikrobølgeovnen skal isolere strålene slik at ikke noen stråler kommer ut. Læreren min på elektro sa en gang at vi kunne teste hvor god mikrobølgeovnen var til å isolere, ved å legge mobilen inni å se om den mistet dekninga..

 

Grunnen til at telefonen ekslopderte er nok en produsjonsfeil. Dermed er det også slik at SE må erstatte skadene, også de på kjøkkenbenken.

Lenke til kommentar
Regner ikke med dette er nødvendig egentlig, men hvis jeg sku finne på å klage på batteriet eller noe hos elkjøp, så kunne jeg like gjerne gjøre som dem sa.

 

Laderen slutter å gi strøm til batteriet når den er fulladet, så å lade den i 24 timer er nok ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...