Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nedkjølt seng \ dyne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vinduet var seff lukket når AC sto på, men som en annen pastet her, den er udugelig:p

 

for n'te gang, bruker hverken dyne eller no, skrev det for å evnt lage no kjøling i den dyna.

 

Har også 2 bordvifter på, som beskrevet og vindu er oppe 24/7. Men som jeg også har skrevet, sola står på fra 16-22 :p vifter funker til en viss grad, men som jeg skriver er meningen med hele posten å få til en type "vannkjølt" seng. Tenker f.eks en overmadrass, skjære hull på langs og legge inn tynne vannrør, hvor det kalde vannet lett trenger "igjennom", altså at den er kald utenpå.. om det ligger tett i tett, stabilt bortover, koblet til vannkranen, så har man jo også muligheten til å regulere varmen.. AC i senga:p det hadde vært no det =)

Lenke til kommentar

Har persienner + gardiner, ikke hvite tho.. Men hele husveggen er veggen til rommet mitt, og det suger bra med varme der også.

 

Noen som har forslag til vannslanger som kan brukes? må \ burde være en helt brukbar diameter på de, men plastikken rundt kan ikke være for tykk!

Lenke til kommentar

Folkens.

 

Trådstarter har klart og tydelig skrevet at han har luftet goooodt og lenge, med alt av hjelpemidler. Lufter 24/7 med hjelp av et par-3 vifter.

 

 

Bor man et sted som har en høy temperatur, så hjelper det da f... ikke å lufte aldri så mye.

 

Jeg har trua på vannkjøling.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke no forslag til utvikling av vannkjøling til seng, men kom til å tenke på at slike ting man legger i frontruta på bilene i syden burde gjøre susen. Disse absorberer nærmeste ingen varme, og dermed burde det bli noe kjøligere. Aberet er at dette fort stopper luftgjennomstrømningen. In idé iallefall.. :p

Lenke til kommentar

er jo èn løsning, men tror det hadde blitt mildt sagt ubehagelig å kommet borti isposer når man ligger og svetter ihjel.

 

Få tak i no plastposegreier, som er nokså flat men dekker et stort areal.

Tankene vandrer mot "blodposer", bare i king size.

 

2 slanger er koblet til, en på hver side av greia. Hvorav ene funker som "Kaldtvann-inn" og den andre er "Varmtvann-ut". Koble greine til no pumper eller et eller anna, som traver gjennom fryser'n din og du er på go!

 

Eventuelt bruke en aircondition unit fra en bil som er mountet rett utenfor vinduet, som hadde blitt det letteste, men jeg er litt skeptisk til strømtilkoblingen. Ikke vet jeg hvor store de greiene er heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...