Gå til innhold

Hva er feil med Lidl?


Anbefalte innlegg

Ser at fleire har kommentert kassasystemet på LIDL, og bra er det. Det systemet med at ein må kome seg fortast mogeleg vekk frå kassa etter at ein har betalt, får meg til å føle meg ubetydeleg og lite verdsatt som kunde på LIDL.

 

Er fleire grunnar til at eg ikkje vel å handle på LIDL, men det er definitivt den største grunnen.

6583062[/snapback]

 

Tatt på kornet. "ikke verdsatt som kunde". Innertier. Helt enig med du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rema 1000 Lambertseter har ikke 10'er systemet på vognene :D

6581369[/snapback]

Rema hadde myntsystem på vognene sine før. Og gjett. De fjerna de så snart de oppdaget at kundene var misfornøyd med det. :thumbup:

6583305[/snapback]

Jeg har inntrykk av at få butikker har et slikt 10-kroners opplegg. Hovedsaklig gjelder vel dette butikker som ligger i større kjøpe kjøpesentre, eller som har veldig store parkeringsplasser, og dermed gjør det for å redusere noe av handlevogn-svinnet. Men det er ganske irriterende, for er ofte jeg ikke har en tier på meg :(

Lenke til kommentar

Det går an å få sånne sjetonger du fester til nøkkelringen da.. Men det skulle vært unødvendig å måtte tilpasse seg en butikk for å handle der.. Det pleier butikkene å tape på.. Men det er riktig som Langbein sier at det er ofte mange som tar handlevogner.. Weee! Stort dilemma dette. :p

Lenke til kommentar

La meg først si: Om en handler eller ikke handler på lidl har ingenting å si om en rasist eller ei.

 

nr 2: Spar kjeden er også utenlandsk. Den er internasjonal. Har personlig sett den i Østerrike, vet ikke ka med tyskland.

Jeg handler gledelig på spar, men Lidl er rett og slett en drittbutikk.

Kanskje det skyldes deres dårlige evne til å tilpasse seg norske forhold. De prøver å adaptere deres A4 tyske standard butikk i alle land. Og det funker med varierende resultater.

Har jobbet i en lidl butikk(tro det eller ei) og fy faen for en drittjobb.

Gidd ikke ramse opp alt det jævlige med den sjappen der, men noen her nevnte at de ansatte burde lære seg kundebehandling og gå på smilekurs..

Faktisk så husker eg at sjefen gav ordre om at vi de ansatte MÅTTE være hyggelige og smile hvis ikke..

Det var stort sett all opplæring i kundebehandling vi fikk.

 

Når det gjaldt dette idiot kassasystemet så var ikke dette bare dumt for kunden. Den som satt i kassen ble straffet hvis han scannet under ett visst antall varer i minuttet avhengig av hvor lang kassa erfaring han hadde.

La oss si at en gammel dame bruker lang tid med å få opp varene slik at han bak kassen ikke kan scanne nye varer så vil sjefen se dette på pcen sin. Ett snitt rundt 70 varer per minutt er noe nybegynnere i kassen skal streve mot.

I de første månedene vil sjefen( som har tatt sin utdannelse på en egen lidl skole i tyskland) sparke mange arbeidere. De ansatter uavhengig av butikk størrelse 50 ansatte. Dette sier seg sjøl er altfor mye. Etter de første månedene sparker de en ansatt hver uke eller måned(husker ikke helt) frem til de har akkurat nok ansatte.

Når de sparker en ny ansatt hver uke utifra hvem som er minst effektiv eller som er treigest til å scanne x antall varer i minuttet eller sette x antall kolli ut i butikken i ett gitt tidsrom så setter dette ett stort press på de ansatte. Spesielt ansatte i øst-europa som trenger mer penger og som er mer avhengig av jobb enn norske arbeidere pga deres usosiale styresett.

Er masse mer, men gidd ikke ramse opp. De kastet blandt annet enormt masse matvarer som ikke var helt "perfekt" utrolig mye unødvendig søppel de genererte. Istedet for å bare sette prisen ned på den litt mindre fine frukten så kastet de den bare. De fikk igjen 80% av verdien på frukten de kastet fra lidl's matleverandør.

Oppsummert står lidl for disiplin og effektivitet. Har ikke vært en eneste gang i en lidl butikk etter eg sluttet for noen år siden. Drittbutikk

Lenke til kommentar
Når det gjaldt dette idiot kassasystemet så var ikke dette bare dumt for kunden. Den som satt i kassen ble straffet hvis han scannet under ett visst antall varer i minuttet avhengig av hvor lang kassa erfaring han hadde.

La oss si at en gammel dame bruker lang tid med å få opp varene slik at han bak kassen ikke kan scanne nye varer så vil sjefen se dette på pcen sin. Ett snitt rundt 70 varer per minutt er noe nybegynnere i kassen skal streve mot.

6584894[/snapback]

 

Straffet ?

 

Javell ?

 

Jobbet i en Lidl-butikk selv, men det var ingen som snakket om straff av noe slag(jeg var en av de tregeste).

 

Sikker på at du ikke skrøner ?

 

I de første månedene vil sjefen( som har tatt sin utdannelse på en egen lidl skole i tyskland) sparke mange arbeidere. De ansatter uavhengig av butikk størrelse 50 ansatte. Dette sier seg sjøl er altfor mye. Etter de første månedene sparker de en ansatt hver uke eller måned(husker ikke helt) frem til de har akkurat nok ansatte.

Når de sparker en ny ansatt hver uke utifra hvem som er minst effektiv eller som er treigest til å scanne x antall varer i minuttet eller sette x antall kolli ut i butikken i ett gitt tidsrom så setter dette ett stort press på de ansatte. Spesielt ansatte i øst-europa som trenger mer penger og som er mer avhengig av jobb enn norske arbeidere pga deres usosiale styresett.

6584894[/snapback]

 

Hvorfor skulle de sende folk til utlandet på skole for å bli sjef ?

Høres veldig merkelig ut.

 

Er masse mer, men gidd ikke ramse opp. De kastet blandt annet enormt masse matvarer som ikke var helt "perfekt" utrolig mye unødvendig søppel de genererte. Istedet for å bare sette prisen ned på den litt mindre fine frukten så kastet de den bare. De fikk igjen 80% av verdien på frukten de kastet fra lidl's matleverandør.

Oppsummert står lidl for disiplin og effektivitet. Har ikke vært en eneste gang i en lidl butikk etter eg sluttet for noen år siden. Drittbutikk

6584894[/snapback]

 

Er enig i at de kaster mye mat som de ikke får solgt.

Husker ofte vi hadde opptelling på hvor mye varer av den og den sorten som ble kastet, og det var en tidkrevende jobb pga. mengden som skulle føres opp.

Ble litt prat innad i butikken(ansatte) og noen sa at det var blitt prøvd med å gi vekk\selge billig til f.eks. frelsesarmèen, men da ble noen andre misunnelige, og da ble det plutselig forskjellsbehandling.

Derfor kastet de maten i butikken jeg jobbet i.

 

Joda, kan sikkert legge ut om hvordan Lidl-butikkene er\var.

Syntes selv det kassasystemet er litt merkelig, og alle kundene(som enten er gamle og treige eller nye kunder) må bli lært at her er det folk som venter på deg, og at du ikke kan drive og pakke i poser ved kassen.

Lenke til kommentar
Når det gjaldt dette idiot kassasystemet så var ikke dette bare dumt for kunden. Den som satt i kassen ble straffet hvis han scannet under ett visst antall varer i minuttet avhengig av hvor lang kassa erfaring han hadde.

La oss si at en gammel dame bruker lang tid med å få opp varene slik at han bak kassen ikke kan scanne nye varer så vil sjefen se dette på pcen sin. Ett snitt rundt 70 varer per minutt er noe nybegynnere i kassen skal streve mot.

6584894[/snapback]

 

Straffet ?

 

Javell ?

 

Jobbet i en Lidl-butikk selv, men det var ingen som snakket om straff av noe slag(jeg var en av de tregeste).

 

Sikker på at du ikke skrøner ?

 

I de første månedene vil sjefen( som har tatt sin utdannelse på en egen lidl skole i tyskland) sparke mange arbeidere. De ansatter uavhengig av butikk størrelse 50 ansatte. Dette sier seg sjøl er altfor mye. Etter de første månedene sparker de en ansatt hver uke eller måned(husker ikke helt) frem til de har akkurat nok ansatte.

Når de sparker en ny ansatt hver uke utifra hvem som er minst effektiv eller som er treigest til å scanne x antall varer i minuttet eller sette x antall kolli ut i butikken i ett gitt tidsrom så setter dette ett stort press på de ansatte. Spesielt ansatte i øst-europa som trenger mer penger og som er mer avhengig av jobb enn norske arbeidere pga deres usosiale styresett.

6584894[/snapback]

 

Hvorfor skulle de sende folk til utlandet på skole for å bli sjef ?

Høres veldig merkelig ut.

 

Er masse mer, men gidd ikke ramse opp. De kastet blandt annet enormt masse matvarer som ikke var helt "perfekt" utrolig mye unødvendig søppel de genererte. Istedet for å bare sette prisen ned på den litt mindre fine frukten så kastet de den bare. De fikk igjen 80% av verdien på frukten de kastet fra lidl's matleverandør.

Oppsummert står lidl for disiplin og effektivitet. Har ikke vært en eneste gang i en lidl butikk etter eg sluttet for noen år siden. Drittbutikk

6584894[/snapback]

 

Er enig i at de kaster mye mat som de ikke får solgt.

Husker ofte vi hadde opptelling på hvor mye varer av den og den sorten som ble kastet, og det var en tidkrevende jobb pga. mengden som skulle føres opp.

Ble litt prat innad i butikken(ansatte) og noen sa at det var blitt prøvd med å gi vekk\selge billig til f.eks. frelsesarmèen, men da ble noen andre misunnelige, og da ble det plutselig forskjellsbehandling.

Derfor kastet de maten i butikken jeg jobbet i.

 

Joda, kan sikkert legge ut om hvordan Lidl-butikkene er\var.

Syntes selv det kassasystemet er litt merkelig, og alle kundene(som enten er gamle og treige eller nye kunder) må bli lært at her er det folk som venter på deg, og at du ikke kan drive og pakke i poser ved kassen.

6586901[/snapback]

 

Ja straffet, de hiver ut de som ikke er effektive nok med å scanne varene gjennomsystemet.. Hva er ellers poenget med å ha ett slikt system? Bare for gøy? For å bli butikksjef i lidl. Må en ta en utdannelse i tyskland eller noe der elevene lærer alt de skal vite om butikken? Tror du meg ikke? ring lidl og spør(nei eg skøyer nok ikke)

Lenke til kommentar
jeg syntes at lidl har drita god iste..noen som er enig?? de har også sykt masse dritt og jalla produkter...

Eller synes jeg det er for mange utlendinger der inne...

Føler meg som en utlending når jeg er der inne....dette viser jo også at norge holder på å bli innvadert av "DE"

6575591[/snapback]

 

 

Og hvem kaller du utlendinger? Altså mennesker som har kommet fra andre land, og har norsk statsborgerskap, så er man norsk ikke utlending - bare så du vet det.

 

Og det høres neimen meg ikke noe hyggelig ut når du sier at landet vårt blir innvadert av "de". Ser nesten ut som om de du kaller "de" ikke er noe menneskelig.

 

Hadde du likt det hvis du hadde fått slike tilbakemeldinger, hvis du hadde bodd i et annet land.

 

Bare få det inni hue ditt - "utlendinger" er mennesker, som bør bli behandles som en også.

6575915[/snapback]

Stfu?

De fleste nordmenn liker at Norge er som der er. Det at varer fra utlandet skal komme til landet og ta over for de andre daglivarekjedene er ekstremt usansynlig.

 

Det samme gjelder utlendinger, dessverre. Nordmenn liker ikke at Norge blir overtatt av noe ukjent.

 

Ja, jeg ser en fellesfaktor her.

 

Edit: Alt tar sin tid. Jeg tipper at Lidl er godt etablert i Norge om ca.5 år.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Dersom vi nordmenn skal bli fornøyd med "nye" butikker fra utlandet må butikken prøve å gjøre seg folkelig.

Ikke smelle opp noen lusekofter og små bergtroll, men avkrefte at de er "fremmed".

Men jeg tror virkelig ikke Lidl kommer til overleve i Norge.

 

Maten er eklere enn den fra norske dagligvarebutikker.. Det har jo komt tydlig frem at de fleste her inne synes det og.

Skjønner virkelig ikke hva vi skal med Lidl i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Et annet problem, som viser at kundeservicen imo ikke er så bra er at de ikke har tlfnr til de forskjellige avdelingene sine rundt om kring i landet. Alt de har er et 800-nummer som de har felles for alle avdelingene men ingen direktenummer til f.eks lidl i arendal. Og de fleste avdelingene har åpent til 2100-2200 mens dette kundenr stenger 1800 noe som for meg sier at bedriften ikke ønsker å yte kundeservice rett og slett. Det er rett og slett elendig måte å drive et firma i disse tider og IKKE prestere og ha et kundenr som har like lenge åpent som butikkene har åpent rett og slett. Eneste firmaet som jeg vet klarer dette sånn nogen lunde OK er Posten her i norge faktisk, men det er en digresjon.

Lenke til kommentar

Butikksjefene er gjerne unge og har gått "lidlskolen". Det er billigere med unge sjefer uten erfaring og knapt uten utdanning enn eldre sjefer med mye erfaring og god utdannelse. Pluss at de unge uerfarne sjefene kan man forme i sitt bilde. Også er det vel strengt tatt ikke noe problem å drive ei lidlsjappe, konseptet er jo så strømlinjeforma at en robot strengt tatt kunne vært sjef.

Lenke til kommentar

Har heller aldri vært i en LIDL butikk. Vet ikke engang hvor de er her i Oslo, og har ikke noen planer om å finne det ut. Har vært i en i Tyskland, og det fristet ikke til gjentagelse. Synes vi fikser "trist østblokkbutikk" typen butikker fint selv med rema og prix, såvidt jeg orker å handle der. Tror ikke LIDL er noe særlig bedre.

 

Deprimerende å handle mat i en butikk som har melk, grandis, sennep, epler, bananer og dasspapir som vareutvalg.

Lenke til kommentar

Vel, vi har en lidl butikk 100 meter unna og kvaliteten er utrolig lav.

Det er en grunn til at alt er så billig!

De selger ikke mange kvalitetsprodukter, noe av det eneste som er brukbart der er godteriet, og selv det holder ikke høy standard.

De bruker heller ikke kjøleskap til brusen, så den er alltid varm!

Lidl er en dårlig butikk spør du meg.

Lenke til kommentar
Vel, vi har en lidl butikk 100 meter unna og kvaliteten er utrolig lav.

Det er en grunn til at alt er så billig!

De selger ikke mange kvalitetsprodukter, noe av det eneste som er brukbart der er godteriet, og selv det holder ikke høy standard.

De bruker heller ikke kjøleskap til brusen, så den er alltid varm!

Lidl er en dårlig butikk spør du meg.

6589627[/snapback]

Ferskvare og kjøtt tror jeg skal være norskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...