Gå til innhold

advare mot DELL skjermene!


chil

Anbefalte innlegg

De var gode den tid de brukte S-IPS panel i 2007FP. Det LG/Philips-panelet(LM201U04).

 

Men dette ble plutselig byttet til et Samsung S-PVA (LTM201U1).

 

"

Forskjellen ligger i all hovedsak i at S-IPS i de fleste tilfeller gir en noe

større synsvinkel, noe bedre kontrastforhold og i visse tilfeller lavere

responstid, men det kan være store forskjeller på skjermer med samme teknologi.

Et minus ved S-IPS er at de bruker endel mere strøm for å oppnå disse fordelene,

samt at de ofte har problemer med visse fargetoner."

 

 

Innfalsvinkel er noe av det jeg ser etter når det er snakk om ny skjerm. Så jeg kommer til og holde meg unna, utrolig synn egentlig, da skjermen er lekker og billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
større synsvinkel, noe bedre kontrastforhold og i visse tilfeller lavere

responstid

 

 

tre viktigte ting spør du meg..

6572237[/snapback]

Men som minus har s-ips dårligere farger...vitkig spør du meg.

 

Innfallsvinkelen bryr jeg meg ikke om, for jeg sitter ikke ved siden skjermen når jeg spiller, og jeg er ingen kresen spiller(tror jeg), så om det er litt etterslep, så gjør det ingenting.

Lenke til kommentar
Dårlige farger?? SIPS har da knallfarger og en veldig uniform fargelag/pixellag, det er jo halve sjarmen :) Eller var det noe jeg misforstod her?

6574453[/snapback]

Vi misforstod hverandre sikkert(eller jeg tolket det litt feil).

 

Tok utgangspunkt i det trådstarter skrev:

Et minus ved S-IPS er at de bruker endel mere strøm for å oppnå disse fordelene,

samt at de ofte har problemer med visse fargetoner

Lenke til kommentar

aaaah, det visste jeg faktisk ikke (antar at det stemmer), har alltid trodd SIPS har vært noe av det mest stabile av panelene med hensyn til farger og respons. At jeg kjøpte en LCD skjerm som hadde bedre farger enn en service-kalibrert 21" CRT skjerm forsterket troen litt vel mye kanskje? :)

Lenke til kommentar

PVA-panelene hadde iallefall tidlegare ein bedre fargegjengivelse enn IPS-panela, men IPS var mykje bedre på responstid og innsynsvinkel.

At PVA-panel kjem no tilbake i dei store skjemene betyr vel anten at dei ahr hatt stor utvikling med dei eller at dei har blitt billigare å produsere enn IPS.

Lenke til kommentar

Hm, vil ikke den BenQ-metoden føre til en slags type flimmer, som igjen kan virke på samme måte som CRT-flimmer (dvs. at det medfører ubehag for brukeren). Er jo bra at de har begynt med ting som faktisk er viktig istedenfor jaget etter å ha lav responstid (noe som ikke har noen praktisk virkning under et visst nivå - mellom 10ms og 20ms et sted antageligvis).

 

Bare de kunne få ræva i gir, og begynne å konsentrere seg om sortnivå nå så. Det er jo en hel del produsenter som har fått dreisen på fargene (Eizo har jo ganske så bra løsninger i sine profesjonelle skjermer f.eks.), så det er hovedsaklig sortnivå som gjenstår (men jeg har hørt rykter om nyvinninger på LCD-fronten som vil få kontrastnivået opp på et ganske ekstremt nivå også). Hvorfor ikke dette har vært en prioritet tidligere fatter ikke jeg. Det er jo det LCD-skjermer er desidert dårligst på. De viser jo ikke svart overhodet, det er kun diverse varianter av grått. Trauste greier.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...