Gå til innhold

Kjøpe ny spill-PC til ca 13-15000kr


Anbefalte innlegg

Må ikke glemme at det skal kjøpes et dyrt skjermkort også :) Hehe, neida, det blir nok en stund til de kortene kommer og jeg skal nok fint klare å snike inn noen timer med overtid når den tiden kommer.

 

Holder på å legge inn i handlevognen på komplett og får litt dårlig samvittighet siden jeg må droppe et av de to forslagene som falt mest i smak. Handlevognen er som følger på komplett:

 

Aspire 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Thermaltake Kandalf Sort, Aluminium Front, Super tower (Uten Strømforsyning)

Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Gainward GeForce 7300GT 256MB Silent FX, PCI-Express,DDRII, "BP7300GT-256-TV-DVI"

 

Det kom på 12158kr og da er ikke montering regnet med i prisen. Er det noe viktig jeg(eller dere :)) har glemt?

 

Edit: Dere må ikke holde dere våkne pga av at en tulling som meg trenger hjelp til og bygge pc :)

 

 

 

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må ikke glemme at det skal kjøpes et dyrt skjermkort også :) Hehe, neida, det blir nok en stund til de kortene kommer og jeg skal nok fint klare å snike inn noen timer med overtid når den tiden kommer.

 

Holder på å legge inn i handlevognen på komplett og får litt dårlig samvittighet siden jeg må droppe et av de to forslagene som falt mest i smak. Handlevognen er som følger på komplett:

 

Aspire 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød  LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Thermaltake Kandalf Sort, Aluminium Front, Super tower (Uten Strømforsyning)

Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Gainward GeForce 7300GT 256MB Silent FX, PCI-Express,DDRII, "BP7300GT-256-TV-DVI"

 

Det kom på 12158kr og da er ikke montering regnet med i prisen. Er det noe viktig jeg(eller dere :)) har glemt?

 

Edit: Dere må ikke holde dere våkne pga av at en tulling som meg trenger hjelp til og bygge pc  :)

6581418[/snapback]

 

Hehe, ikke noe viktig du har glemt nei... Ikke som jeg ser med det første hverfall...

Hvis ikke du med en feiltagelse valgt 74GB Raptor og ikke 36.7GB utgaven, men er klart at gjør ikke noe om du kjøper 74GB utgaven, mer er kanskje litt stor som system disk... Måtte såfall vært et Creative X-Fi lydkort du mangler... Men det som er på hovedkortet duger i lange baner... Bare noen små fordeler med et X-Fi kort i spilling, med tanke på at du har minne på lydkortet og støtte for EAX i spill og sånt...

Men som sagt det har ikke så mye å si, jeg merket ikke noe særlig forskjell når jeg gikk fra lydkortet på mitt nForce2 hovedkort og over til Creative Audigy 2ZS, men en liten forskjell er det jo selvsagt :p

Men lydkort kan du kjøpe den dagen du skal ha nye høytalere, jeg måtte ha Creative Audigy 2 ZS, sånn at jeg kunne bruke steroannlegg høytalerne mine på PC-en, mye bedre det en sånne herk av noen PC-høytalere... Sevlom Logitech produserer noe akseptable greier...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Ah, stemmer det. Da havnet jeg på 11708kr for maskinen med denne raptoren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323904

 

De har dessverre ikke E6600 på komplett for tiden så ser ut til at jeg må ta en titt hos netshop :)

 

Edit: Netshop har heller ikke så jeg venter en liten stund med og bestille, men handlekurven er largret.

6581487[/snapback]

 

du må faktisk vente på Core 2 Duo prosessorne på nesten alle butikker...

Derfor er det best fra komplett.no, sålenge du får et bedre hovedkort derfra, det har mye å si for en som skal klokke og spille... :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Så hovedkortet hos Komplett er hakket bedre enn det på Netshop? Nå tror jeg at oppskriften på maskinen er komplett og det er bare bestillingen som gjenstår. Tusen hjertelig takk for all hjelp jeg har fått fra dere, finner nesten ikke ord over hvor takknemlig jeg er :)

Lenke til kommentar
Så hovedkortet hos Komplett er hakket bedre enn det på Netshop? Nå tror jeg at oppskriften på maskinen er komplett og det er bare bestillingen som gjenstår. Tusen hjertelig takk for all hjelp jeg har fått fra dere, finner nesten ikke ord over hvor takknemlig jeg er :)

6581539[/snapback]

 

Hehe, bare hyggelig...

Grunnen til at hovekortet fra komplett er litt bedre er fordi den bruker Intel sin nyeste brikksett P965/Intel ICH8R, mens det fra netshop bruker Intel 955X/Intel ICH7R brikkesett...

Det finnes faktisk et enda bedre kort fra komplett Gigabyte GA-965P-DQ6, P965, Socket-775, Firewire, ATX, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 sies å være bedre hvertfall, men mine erfaringer er at Asus bruker å være bedre enn Gigabyte... Dessuten kommer ikke Gigabyte kortet før september ;)

 

Håper du blir fornøyd med PC da :thumbup:

Selvom den ikke vil være allverdens med pen grafikk før du skaffer et GeForce 8 GTx den gang de kommer :yes:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Hyggelig å bidra! Grunnen til at vi gidder er vel fordi vi føler at vi "nesten" kjøper den selv :p

Faktisk så ble jeg innmari kåt på denne tv'n! Utrolig bra specs for pengene asså! http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:926847

6581575[/snapback]

 

Hehe, ja er altids morsomt å anbefale andre noe som du har skikkelig lyst på selv...

Jeg skal nok ha noe lignende detta oppsette selv når jeg skal skaffe ny PC når GeForce 8 kortene kommer, men det er sikkert litt andre hovedkort og sånt da, og hvem vet...

kanskje jeg tilogmed venter på Intel sine Quad prosessorer... Vi får se, skal hvertfall ha ny PC snart. Min duger ikke lengre :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg hadde noen planer om å oppgradere min cpu til en X2 4200+ pga priskuttet - men pc'n min duger nok i minst 4 år framover. Jeg kjøper denne hdtv'n og koser meg med min Xbox 360 - til tross for at jeg arvet en 43 tommer (ikke hd) av morfar for et halvt år siden! Da får jeg ikke råd til mellomtung lappen eller ny bil - men jeg får vel bare jobbe meg opp.

 

Dagens offtopic...

 

Håper du blir fornøyd curse!

Lenke til kommentar
Håper du blir fornøyd curse!

6581607[/snapback]

Håper jeg også, kiler nærmest i magen bare av og tenke på at jeg skal få meg ny pc :)

 

Kan man virkelig få komplett og netshop osv... til å sette sammen PC-en for deg?

Har alltid satt den sammen selv jeg  :p

6581620[/snapback]

Ser ut til at man må bygge maskinen via noe som kalles PC-byggeren hos komplett, men jeg kjøper disse komponentene uansett har jeg bestemt meg for. Slår på tråden til noen kompiser og ber de stikke innom en tur hvis maskinen kommer i deler.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Så hovedkortet hos Komplett er hakket bedre enn det på Netshop? Nå tror jeg at oppskriften på maskinen er komplett og det er bare bestillingen som gjenstår. Tusen hjertelig takk for all hjelp jeg har fått fra dere, finner nesten ikke ord over hvor takknemlig jeg er :)

6581539[/snapback]

 

Hehe, bare hyggelig...

Grunnen til at hovekortet fra komplett er litt bedre er fordi den bruker Intel sin nyeste brikksett P965/Intel ICH8R, mens det fra netshop bruker Intel 955X/Intel

Dessuten er det vel bare P965 og siste revisjon av 975X som faktisk støtter Core 2 duo CPUer? Det er hvertfall uhyre viktig å sjekke at HKene støtter Core 2 Duo, da det ikke er en selvfølge selv om kortet har LGA775.

 

HKet jeg ender opp med er enten:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46551

eller

https://prisguiden.no/product.php?productId=46350

Lenke til kommentar
Det kortet jeg har i handlevognen for øyeblikket matcher ikke CPU'en altså? Hvis jeg bytter hovedkortet med ett av kortene du endte opp med, må jeg da bytte ut noen andre komponenter?

6581813[/snapback]

 

Joda, de kortene jeg har anbefalt deg passer fint med Intel Core 2 Duo...

 

EDIT: Hvis du klikker på det Asus P5B DLX/WIFI-AP jeg anbefalte deg,

så står det faktisk i informasjonen at det støtter Intel Core 2 Duo...

Som jeg sa tidligere grunnen til at det kortert er såpass bra er fordi den bruker Intel sin nyeste brikksett P965 Express/Intel ICH8R som nettopp blir lanser fordi Core 2 Duo har blitt lansert...

 

Står detta på komplett.no:

 

Kompatible prosessorer: Pentium 4, Celeron D, Pentium Extreme Edition, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Extreme

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Hei:)

 

Måtte bare spørre deg, slik at du ikke bestiller noe feil:

Er det meninga at du skal ha et 7300 gt kort? Eller er dette bare en skrivefeil? Syntes dette kortet ikke hører med til en hardbarka spill-maskin :)

(har ikke lest hele posten)

 

mvh

theck1 :)

6581854[/snapback]

 

Han skal ha det til nVidia lanserer sine nye GeForce8 kort...

Er ikke vits å spytte inn masse penger på et GeForce 7950 kort i dag,

sålenge man må vente på GeForce 8 får å få DirectX10 støtte...

Derfor velger han et billig kort som han kan brue i mens...

Lenke til kommentar

Hvorfor velge Intel Core 2 Duo E6600:

 

At default voltage the X6800 reached a stable 3.6GHz (13 x277). This is a 23% overclock from the stock 2.93GHz speed at stock voltage.

The goal was to reach the highest possible speed that was benchmark stable. Super Pi, 3DMarks, and several game benchmarks were run to test stability. The 2.93GHz chip reached 4.0GHz on air cooling in these overclocking tests. That represents a 36% overclock on air with what will likely be the least overclockable Core 2 processor - the top line X6800.

 

To provide some idea of overclocking abilities with other Core 2 Duo processors, we ran quick tests with E6700 (2.67GHz), and E6600 (2.4GHz). The test E6700 reached a stable 3.4GHz at default voltage and topped out at 3.9GHz with the Tuniq Cooler. The 2.4GHz E6600 turned out to be quite an overclocker in our tests. Even though it was hard-locked at a 9 multiplier it reached an amazing 4GHz in the overclocking tests. That represents a 67% overclock.

 

Ser faktisk ut som E6600 kan klokkes like langt som en X6800 Extreme :w00t:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...