Gå til innhold

Titan Quest - Epic difficulty


Anbefalte innlegg

Ja.. Er det noen som har gjort tabben å påbegynne dette spillet på epic difficulty med en melee nærkampbasert karakter?

Jeg har gjort akkurat det og er kommet til Fayum Desert i Act 2, har 9 deaths allerede, halvparten påført av et eneste monster i en hule.

Forresten så fant jeg nettopp en Star Stone med 113% casting speed, fra en vanlig demon ute i ørkenen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Earth/Spirit som er meele basert, har ikke dødd en gang å har gått gjennom Epic. Det er uten Ternion Attack, siden jeg bruker sverd.

Var et ganske bra item. For å overleve som meele må du ha høy attack speed, å mye damage. Du bør bruke en damage enchant, ellers er du egentlig eid. Så lenge du klarer å drepe fiendene dine på et par sekunder så overlever du ganske lenge. Selv bruker jeg Core Dweller som tanker for meg og Liche King som tar litt ekstra skade. Men kjekt å kunne beskytte seg selv også :)

 

Men vi har en tråd for dette!

Lenke til kommentar
Men vi har en tråd for dette!

6565184[/snapback]

 

 

Det er mye bedre å lete etter tråder som har et spørsmål istede for å bla igjennom en tråd med 100 sider for å finne et svar som man kansje ikke vet er der en gang.

 

Det er også derfor at mange smaletråder/store tråder blir stengt.

 

Sorry for off topic.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Skal si det begynner å øke med deaths ja :-)

Har 19 deaths nå og er akkurat ferdig med trollmannen i Chang'an. Han var ikke helt enkel, men såfort du finner ut at du må løpe for livet hver gang han løfter den høyre armen går det egentlig ganske greit. Alt som kommer utifra den armen vil drepe deg momentant, med mindre du har enormt med resist, da overlever du kanskje.

Jeg er spent på å se hva Typhon vil gjøre med min stakkars Conqueror.

Lenke til kommentar

Lurer på å prøve meg med en melee character selv, spiller nå Oracle med Ternion attack... For å si det sånn drakk jeg 2 healing potions på normal mot typhoon med den builden og typhoon gikk ned på 20 sek uten noe spesiellt bra gear...

 

Alternativene jeg har tenkt på hittil er:

Spirit/Defense* <- ser ikke helt hvor skaden skal komme fra...

Nature/Defense <- må nesten bruke plague

Hunter/Defense <- Ser ut til å være litt svak defense messig... (spyd/skjold)

Earth/Defense <- Ser egentlig ganske bra ut, men har elendige stats...

 

Alle er tenkt som melee tank, mao våpen + skjold, men det er ikke så lett å se hva som faktisk fungerer.

 

på www.titancalc.com kan du lage en build og se hvordan den fungerer

 

*Denne ser egentlig vanvittig bra ut defense messig, med death chill og hele det treet for vanlige monstre og vision of death for boss-fighting

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mas...-8-6-6-12-0-6-0

 

Ser for meg bruk av shield charge som stunner/denger 1-4 folk...

 

Det som er ganske klønete med builden er statsa, str 98, int 98 og dex 138.... skulle jo gjerne hatt str mye høyere opp... Kommer til å slite med å ha str nok...

 

Å ha item som gir life-leech retaliation sammen med Necrosis i death chill treet tror jeg må funke ganske bra, tror selv undead som har life-leech resistance på 100% blir påvirket her... Hvis ikke så tror jeg at rollen må bruke Spirit Ward treet for å ta seg av undead.

 

Burde antageligvis hatt liche king'n som pet også, men det er smått med skill points her!

 

Kunne godt tenkt meg å spille i multiplayer og der tror jeg denne builden hadde egnet seg som en tank, plenty av ting for å holde seg i live.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Man kan stille spørsmål om _alt_ som har med Titan Quest å gjøre i samletråden, det er derfor den er der. Om man skulle lage en ny tråd for hvert aspekt av et spill ville vi hatt usannsynlig mange tråder.

6566538[/snapback]

 

Men du ser vel at dette er et spill som vil få nesten like stor utbredning som Diablo, jeg synes at dette spillet skal få en egen underkategori under "for de mest diskuterte". Dette med tanke på alle de forskjellige builds/items/relics/looking for teammates trådene som vil komme.

 

Skal man diskutere alt om dette spillet i EN tråd vil den tråden snart bli ubrukelig siden den blir så stor.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Vel, hva med å samle all diskusjon om Counter-Strike i en eneste tråd? Eller hva med all disksjon om World of Warcraft i en eneste tråd?

Å ha mange tråder som dette lager ikke noe rot, det blir lettere å finne frem dersom du bruker søk funksjonen, om alle hadde gjort slik ville du fått en uhyre ryddig og systematisk liste å bla gjennom dersom du søker etter Titan Quest.

 

Uansett, full melee build er en utfordring, det gjelder å ha raske reflekser :-)

Nå syntes jeg at jeg har en bra build som virker, skal prøve å komme gjennom spille og farme Typhon litt iløpet av dagen.

Lenke til kommentar

Det er mye lettere å finne fram til et svar når det er opprettet en egen tråd for et spørsmål istede for å lete igjennom en 50 siders tråd hvor man kansje ikke vet om spørsmålet er stilt en gang.

 

Det er også mange som ikke gidder å seg igjennom store tråder og bare spør ivei et spørsmål som kansje er stilt før og ettersom det blir gjort mange nok ganger begynner folk som henger i disse samle trådene å bli litt grettne, så jeg misliker samletråder for å si det slik.

 

 

Edit: Ofte så blir store samletråder stengt også.

 

Edit2: Feil quote av meg gitt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Det er ikke bare bare å få 80% resist når du får -100% på primary og -40% på secondary resists i epic... Utenom det så har du selvsagt et godt poeng :)

 

Armor reduserer skade bare med 66% utfra armor ratingen, for å få denne prosenten høyere må man ha f.eks armor handling skillen til defense masteryen som gir opptil +16% armor absorption. Ikke usannsynlig at man burde få senket shield recovery time'n også.

 

Samme hva så kommer man til å etterhvert få mer skade enn healing potions klarer å ta unna, hvis man ikke har noen skills for å senke motstanderens skade. Vision of death og Death chill treet fungerer bra for det formålet.

 

For å øke healing har man f.eks Rally og Adrenaline, men sistnevnte fungerer dårlig mot bosser pga bare 5% trigger sjanse pr angrep...

Lenke til kommentar
Man kan stille spørsmål om _alt_ som har med Titan Quest å gjøre i samletråden, det er derfor den er der. Om man skulle lage en ny tråd for hvert aspekt av et spill ville vi hatt usannsynlig mange tråder.

6566538[/snapback]

Det ville vi ikke fått, vi ville fått et forum med en mengde tråder det faktisk går an å søke i og finne den informasjonen man ønsker. Med store samletråder man ikke har fulgt med i er alternativet å stille samme spørsmål som noen gjorde ti sider tidligere. Hvem gidder vel å lese igjennom tjue sider med generell prat om et spill fordi du lurer på hva som er en bra epic melee-build? Ikke jeg...

 

Ellers kan dere jo ta en titt på hva moderatorene mener om samletråder.

 

Jeg for min del synes dette er interessant informasjon siden jeg etterhvert skal begynne på epic og foretrekker å spille melee-karakterer. Dermed er det mye lettere for meg å lete etter info i en tråd som omhandler epic builds enn "den store Titan Quest-tråden".

 

Når alt det er sagt lurer jeg på hva som er bra skills for en battlemage å ha (warfare/earth), spesielt når jeg etterhvert når epic.

Lenke til kommentar

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mas...0-1-0-1-0-0-1-0

Sånn omtrent noe sånt, men builden er ikke så viktig på den siste telkinen. I god Titan Quest stil er du hele tiden en hårsbredd fra døden under hele kampen, når han griper etter en sten han kan løfte har du en sjanse til å slå han et par ganger. Resten av tiden bør du springe for livet og unngå alt han skyter imot deg. Det er en fordel med mye Ice og Vitality resistance, skulle du være uheldig å bli truffet av noe vil du overleve såvidt med høy nok resistance på dette.

Lenke til kommentar

Hintet om hvor overpowered Oracle er skjønner du først når du hører de problemene du hadde... Jeg tok ut den siste telkinen på ca 5 sekunder? Fikk aldri se noe spesialangrep...

 

Tenker jeg har ca 2000dps med ternion attack og 16% damage converted to health blir det en 320hp heal hvert sekund...

 

Det er litt scary å prøve å løpe hvis det ser ut til å gå litt dårlig med det oppsettet da, min 35 lvl oracle har 170 i combined armor f.eks.. :p

 

Testet litt med en defense build nå, og har egentlig kommet fram til at den har aaaaltfor lav dps, det der hadde jeg ikke tålmodighet til :p

 

Kommer til å teste en Hunter/(Defense?) build nå som bruker spyd, men kan evt bytte til bue der det passer seg. Hvis jeg tar defense så må jeg jo nesten ha ett skjold.

 

For at hunter/defense builden skal være verdt noe tenker jeg at jeg trenger item som senker recharge tiden på rally etterhvert...

 

Kunne egentlig tenkt meg Hunter/Spirit også, men da tror jeg at jeg kommer til å slite med helt utrolig elendige stats, og hele spyd/skjold konseptet blir litt dødt ettersom han nesten ikke kan parrye med skjoldet og det vil ha for lang recharge tid...

 

Skal spille i multiplayer med en Earth/Nature eller Earth/Storm fyr... er ikke helt sikker på hva det blir :p

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...