Gå til innhold

Fullstendig hjelpesløse mot scamming?


Anbefalte innlegg

På realmet jeg spiller er det en som gjentatte ganger har scammet flere for bl.a. Hide of the wild-mats. Han har beholdt de selv, solgt de videre eller krevd penger for å gi de tilbake. Dette har fått folk til å reagere, men man står jo på bar bakke uten mulighet til å foreta seg noe.

 

Ja, spillet er bygget på tillit. Å ha et trade-system fullstendig bygget på tillit for deretter å si at det er ens egen feil nærmest for å ha stolt på feil person funker bare hvis det er en mulighet til å straffe scammeren. Handler det om å straffe de naive og belønne den "kriminelle?"

 

Vi prøvde å finne muligheter...

Blizz sin scam-policy sier selv følgende:

Obviously, our goal in providing World of Warcraft is to promote an enjoyable experience for our players. Being scammed is rarely (if ever!) described as an enjoyable experience.
For det var helt umulig å bygge trade-systemet annerledes? Helt umulig å gjøre scamming til noe annet enn hva det er nå, nemlig en enkel mulighet til å lure til seg noe andre har strevet for uten noen risiko for irettesettelser?

 

Vi fortsetter...

[...] However, if this kind of behavior is found to be systematic from a particular individual, we will investigate further to determine what course of action should be taken.
Haha, noensinne hørt om noen som har blitt straffet for scamming? Trodde ikke det...

 

Vi fikk faktisk et blått svar.

You need to report these issues to the Game Masters. I can obviously not discuss what will be done, but the forums are not the right place for these issues, that is why your threads get closed.

 

En guildie tok på seg oppgaven: http://img527.imageshack.us/img527/8301/gmtalkqq9.jpg

 

"Spread it around in game by word of mouth." Joda, kjekt det hvis du kjapt vil havne på x antall ignorelister kjappest mulig. Ingen bryr seg om en som advarer andre i General. Det er jo på realm-forumet man har mulighet til å nå ut til folk. Slik jeg ser det står man på bar bakke og kan omtrent bare krysse fingrene hver gang man skal ha noe laget av en ukjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelpeløs mot scamming? Er ganske enkelt å ikke bli scammet. Når du skal trade noen for verdifulle matrialer se til at han spiller i anstendig guild. De fleste vet sånn ca hvilke guilder som er gode, og sjansen for at folk fra gode guilder scammer er veldig liten mot en nonguilded eller en fra random guild.

 

Og ja, blir du scammet står du nok tilbake med skjegget i postkassa. Men stortsett har du deg selv å takke.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Hjelpeløs mot scamming? Er ganske enkelt å ikke bli scammet. Når du skal trade noen for verdifulle matrialer se til at han spiller i anstendig guild. De fleste vet sånn ca hvilke guilder som er gode, og sjansen for at folk fra gode guilder scammer er veldig liten mot en nonguilded eller en fra random guild.

6562159[/snapback]

Det handler egentlig ikke om hvor lett det er å bli scammet. Noen stoler på andre, (kall de gjerne naive) men jeg syns det er latterlig at dette er så lite uglesett. Hører også med til historien at vedkommende er i et relativt respektert guild og nei, de kicker han tydligvis ikke av den grunn. Si hva du vil om guildet, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Dette har skjedd før med meg også, og jeg rapporterte det til GM, men de kunne ikke gjøre noe. "Er ikke deres feil at folk oppfører seg slik".

6562399[/snapback]

Hva skjedde meg deg da?

Lenke til kommentar
Min filosifi er å bruke en person som faktisk har noe å tape hvis han scammer meg, bruk folk som gjerne har en guild med et rykte å ta vare på eller en i din egen guild.

6562200[/snapback]

 

Har sett folk som har gitt opp level 60-characters i gode guilds for Quel'Serrar-boka og hide of the beast tidligere.

Lenke til kommentar
Min filosifi er å bruke en person som faktisk har noe å tape hvis han scammer meg, bruk folk som gjerne har en guild med et rykte å ta vare på eller en i din egen guild.

6562200[/snapback]

 

Har sett folk som har gitt opp level 60-characters i gode guilds for Quel'Serrar-boka og hide of the beast tidligere.

6562821[/snapback]

 

 

Quel'Serrar er jo pisseasy å farme da, bare å skaffe folk som vet hva de gjør, og ta ett tribute-run, tar ikke mer enn 30mins. farmer lett en per dag = 4-500g hver.

 

Hide of the Beast kjøper man for ett par hundre g..

 

Menne, nå er det jo sånn at man kan transfere chars nå da..

Lenke til kommentar

Ja, så klart. "Det er bare å ta et tribute run". Du vet vel at boka ikke har en droprate på noe i nærheten av 100%?

 

Og når jeg sa tidligere, mente jeg faktisk tidligere. QS-boka gikk for opp mot 2000 gull for en god stund siden, mer enn nok motivasjon til å gi opp en level 60 og levle den på nytt for min del, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg spiller på Ravencrest og her har vi en spiller som er blitt veldig infamøs på grunn av scamming. Han ligger på de flestes ignore-list kun på grunn av /4-spamming. Hver eneste gang en low-lvl char annonserer at han kan enchante gratis så spammes det at det er en av hans alter.

 

Dette ødelegger naturligvis for de som faktisk er low lvl og har lyst til å lvle enchanting ved å gi bort fee-less enchants. Så å blackliste en scammer funker relativt dårlig det også. Det ødelegger for mange andre enn scammeren selv.

 

Har aldri blitt scammet før, da jeg bruker guildmates til å lage items til meg. Men jeg synes fremdeles blizzard burde ha regler for ingame-scamming, eller enda bedre: et forbedret trade-system som gjør det umulig å scamme folk for mats.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det kan umulig være så vanskelig å lage et type tradesystem som gjør scamming til historie?! jeg mener så mye annet man har klart å implementere i spillet, så burde det være mulig å få til en slags "will not be traded" metode for å lage stach evt enchants..

 

Men har heldigvis selv aldri vært plaget av dette.. dessuten vet jeg mange som benytter en form for depositum ordining. Dvs at de fleste high-lvl som har max skill i enchanting har nok gull til å stille et depositum tilsvarende en ca verdi på mats.. på den måten "tjener" egentlig ingen på å stikke av fra handelen.

Lenke til kommentar

Eneste måten jeg har blitt svindlet på i wow til nå er folk som legger ut ting på ah til overpris. Dvs. jeg skulle kjøpe endel dense stone så jeg kunne krafte meg noen piler til hunteren min, der lå de fleste inne til 99s, men selvfølgelig hadde en luring lagt inn til 99g. Merket det først da jeg hentet de i postkassen.

Har prøvd å få tak i vedkommende som solgte de uten hell.

 

Dette var jo helt og holdet min egen feil, men er jo litt surt fordet.

Lenke til kommentar
Det kan umulig være så vanskelig å lage et type tradesystem som gjør scamming til historie?! jeg mener så mye annet man har klart å implementere i spillet, så burde det være mulig å få til en slags "will not be traded" metode for å lage stach evt enchants..

6564993[/snapback]

 

Ja, det var det jeg også tenkte på. Tror en del lockboxes hadde blitt bøffa hvis ikke "will not be traded" sloten var der.

 

Burde egentlig være kjempeenkelt når jeg tenker meg om... Interfacet i WoW er skikkelig snevert på mange måter.

Kanskje det er for å ikke forvirre tolvåringene.

Lenke til kommentar

Scamming er en del av mmorpg verdenen. Scamming i wow er barnemat i forhold til litt mer voksne spill som feks eve online. Der har du tilogmed fått 419 scams (Nigeria scams)

 

http://www.secondlifeherald.com/.shared/im...rized/moses.JPG

 

Største scammen der så jeg har hørt om, var da noen ble scammet for 30 milliarder ingame money. Med dagens ebay kurs tilsvarte det nærmere 16,500 USD.

 

Men likevel fullt lovlig! Så lenge de ikke bryter noen game mechanics så har jeg ingenting imot scamming, tvert imot, få mer av det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...