Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra TDI 2005 mod, koker + mere prob


Eomer

Anbefalte innlegg

Kjørte desverre på en katt, så lot jeg bilen stå ei stund. Begynte å kjørte, dro den veldig opp i turtall og kjørte relativt raskt. Så begynnte bilen å koke. Over rødmerket på tempraturmåleren. Stoppet bilen og ventet. Kjørte til nermeste bensinstasjon og lot den stå en stund og begynnte å fylle på vann på kjølevesktanken. Fylte den helt full (den drakk minst 5 liter), så startet den. Vannet sprutet gjennom lokket, jeg kjørte den hjem. Den kokte minst 2 ganger på turen. Varmeanlegget fungerte ikke på turen hjem forresten. Så lot jeg den stå til dagen etterpå. Fylte på vann igjen, drakk like mye da, så startet, så skjedde det samme igjen. Vannet kom gjennom lokket. Merket en liten lekasje.

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet på vår 97 mod chrysler grand voyager (2,5 TD) tidligere i ferien. Motoren kokte ved belastning, og den slukte vann. På verkstedet fant de vann i eksosen og konstaterte at toppakningen var gåen. De fire toppene ble også sendt til sprekktest siden motoren hadde kokt. En var sprukket. Så da ble pakningen og den ødelagte toppen skiftet ut, og motoren fungerte som før igjen. :)

 

Arbeid og deler: 20 000 kr :no:

 

Sier ikke at dette er årsaken til problemet med din bil, men symptomene er de samme ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...