Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt rare karakterer her.

 

Design og byggekvalitet: Jevnt over mer positivt enn negativt, men bare 2 stjerner...?

 

Skjerm og menyer: To forskjellige menytyper (det ene er litt tregt, men kan da enkelt velges bort). Skjermen er "en svært skarp lyssterk opplevelse". Alt i alt: 2,5 stjerner...

 

Er det noe jeg har gått glipp av...?

Lenke til kommentar
Synes det er litt rare karakterer her.

 

Design og byggekvalitet: Jevnt over mer positivt enn negativt, men bare 2 stjerner...?

 

Skjerm og menyer: To forskjellige menytyper (det ene er litt tregt, men kan da enkelt velges bort). Skjermen er "en svært skarp lyssterk opplevelse". Alt i alt: 2,5 stjerner...

 

Er det noe jeg har gått glipp av...?

6567462[/snapback]

 

Hei,

Grunnen til at denne scorer litt lavt er prisen, siden telefonen er relativt dyr, og at designen og løsningene ikke er så gode som på BenQ-Siemens EF81. Dermed havner Z540 sånn ca midt på treet.

 

Når det gjelder skjerm og menyer, så scorer Z540 midt på treet fordi skjermen er god, men ikke imponerende god til å være en telefon som kommer på markedet i midten av 2006. Dette burde muligens vært klarere presisert.

 

Flash-menyen til telefonen ser bra ut, men fungerer i praksis ikke så bra. Grunnen er at du må bla deg bortover, samtidig som at telefonen skal vise animasjoner for hvert valg. Dette gjør menyen treg.

 

Hovedmenyen har ellers fått en noe høyere score enn andre Samsung-telefoner som bruker samme menysystem.

Lenke til kommentar
Grunnen til at denne scorer litt lavt er prisen, siden telefonen er relativt dyr, og at designen og løsningene ikke er så gode som på BenQ-Siemens EF81. Dermed havner Z540 sånn ca midt på treet.

Joda, skjønner det. Men på meg så virker det ofte slik i testene deres at delkarakterene blir farget av helhetsinntrykket, og derfor ikke alltid er i samsvar med det som skrives.

Når det gjelder skjerm og menyer, så scorer Z540 midt på treet fordi skjermen er god, men ikke imponerende god til å være en telefon som kommer på markedet i midten av 2006. Dette burde muligens vært klarere presisert.

Jeg fikk i hvert fall det inntrykket at det var en eksepsjonelt bra skjerm det var snakk om, selv til prisen.

Flash-menyen til telefonen ser bra ut, men fungerer i praksis ikke så bra. Grunnen er at du må bla deg bortover, samtidig som at telefonen skal vise animasjoner for hvert valg. Dette gjør menyen treg.

Jepp. Men jeg mener det bør ikke trekkes noe særlig for dette da en uansett har et bedre alternativ. Og det kan jo være at noen liker den nye menystrukturen bedre enn den gamle på tross av tregheten. Uansett synes jeg at valgfrihet er en positiv ting, og at en da ikke bør trekke særlig om et av valgene ikke er særlig bra. Om en skal overdrive veldig, blir det nesten som å trekke for at en telefon ikke har stor bokstav etter punktum, dersom det er mulig å skru på dette i menyen. :-)

Hovedmenyen har ellers fått en noe høyere score enn andre Samsung-telefoner som bruker samme menysystem.

6567544[/snapback]

Okei. Jeg har ikke sammenlignet, så du har sikkert rett :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...