Gå til innhold

Dagens store nyhet på ITpro


spiffers

Anbefalte innlegg

Jeg kom inn i debatten pga. din holdning mot ITpro som nettsted, ikke bare pga. artikkelen.

 

Jeg har ingenting med artikkelen å gjøre, derfor kan jeg egentlig ikke si noe om den. Men det ser nå ut som at emnet har kommet inn på et fast spor (endelig).

 

Sier også takk for meg foreløpig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kom inn i debatten pga. din holdning mot ITpro som nettsted, ikke bare pga. artikkelen.

 

Jeg har ingenting med artikkelen å gjøre, derfor kan jeg egentlig ikke si noe om den. Men det ser nå ut som at emnet har kommet inn på et fast spor (endelig).

 

Sier også takk for meg foreløpig :)

6562491[/snapback]

 

Med andre ord så var dette personlig? Har ikke hørt på maken. En representant for et nettsted som ikke klarer å skille mellom person og sak? Er denne holdningen representativ for hele ITpros redaksjon?

Lenke til kommentar

Hei folkens. Vi kan vel alle være enig i at artikkelen var dårlig. Skal vi sette en strek for dette eller?

 

Kan noen som har inngående kjennskap til dette vennligst forklare meg hvorfor ting er som de er mellom itpro og hw. Ikke at jeg er aktiv i noen av forumen, men dette har jeg alltid fundert på. Dette kan umulig gagne hverken den ene eller den andre part?

Lenke til kommentar
Hei folkens. Vi kan vel alle være enig i at artikkelen var dårlig. Skal vi sette en strek for dette eller?

 

Kan noen som har inngående kjennskap til dette vennligst forklare meg hvorfor ting er som de er mellom itpro og hw. Ikke at jeg er aktiv i noen av forumen, men dette har jeg alltid fundert på. Dette kan umulig gagne hverken den ene eller den andre part?

6562757[/snapback]

 

Hehe, nå skal ikke jeg leke mod eller noenting sånt, men syns du ikke at det er vel drøyt å gå inn på en tråd å si "Vi kan vel alle være enig i at artikkelen var dårlig. Skal vi sette en strek for dette eller?" og mene at man skal legge ned det man egentlig ønsket å debattere for så å be om at man setter over til noe som er off-topic? :p

 

Jeg ville laget en egen post jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Hw.no vil i likhet med alle media bedrifter som mecom nå har kontroll over, gå gjennom grundige analyser og vurderinger. Det gjelder både på økonomi, administrasjon, kvalitet og brukermasse.

 

Gjerne stikk hodet ned i sanden som en struts og ignorer fakta, men for ledelsen i mecom handler det om profitt og big business.

 

absolutt ingen av media bedriftene som mecom nå eiger, vil bli uberørt av dette.

Mest sannsynlig vil mecom strømlinjeforme hw og satse på det som går godt og selge eller legge ned de som ikke gir inntjening eller som ikke stemmer ovens med den redaskjonelle profilen man ønsker.

 

som sakt...money talks...

Lenke til kommentar

Når du snakker om inntjening tviler jeg på at Mecom kun ser inntjening i form av ren kapital. Menneskene som gir rådene vet nok hva de gjør. For å ta et eksempel kan man si at dette forumet sikkert koster mer penger enn hva det genererer, men i brukere som igjen gir annonsevisninger/-klikk på de forskjellige sidene i nettverket er forumet verdifullt.

 

Jeg tviler på at Hardware Online med sin resultatgrad kommer til å merke så mye til kuttene, det er nok først og fremst det som går med tap som får merke noe med det første.

 

Det er derfor jeg kritiserer artikkelen din. Jeg synes den utnytter rivaliseringen som i hvert fall eksisterer blant enkelte brukere begge steder. Den spekulerer på en overkant "tabloid/sladderpressete" måte.

Lenke til kommentar
Når du snakker om inntjening tviler jeg på at Mecom kun ser inntjening i form av ren kapital.

6563232[/snapback]

Hva annet skulle de sett inntjening i?

6563255[/snapback]

Man har jo kunnskap om målgrupper, kontaktbaser, reklamevisninger og denslags, men i forhold til regnskapstall så er det ikke så mye penger som man sitter igjen med netto i Hardware-nettverket, i hvertfall ikke i forhold til en avis, men jeg må absolutt si jeg er meget imponert over bunnlinjen til HWO AS med tanke på at det er gratis å være medlem på forumet til nettverket

Link til regnskapstall

Lenke til kommentar

Det har tidligere vært en del ufin rivalisering mellom forumbrukere hos hw.no og itpro.no. Vi som driver disse sidene har jobbet for å unngå en slik strid, og har lykkes ganske godt med det.

 

Det er et godt forhold mellom ledelsen i ITpro og Hardware, og vi håper at vi kan fortsette det samme gode forholdet mellom brukerne våre. Derfor er våre moderatorer litt ekstra påpasselige når det gjelder uttalleser om ITpro, for å unngå at liknende episoder oppstår igjen.

 

 

Jeg skal ikke kommentere artikkelens kvalitet, men jeg kan jo kommentere dens innhold, og klare opp i litt misforståelser som har oppstått i denne tråden.

 

-Mecom har kjøpt Orkla Media, ikke Hardware Online AS.

 

-Det er ikke Mecom som har rykte på seg for å være en svært kapitalistisk og ikke-industriell eier, det er David Montogmery.

 

-Oppkjøpet kan godt komme til å påvirke Hardware Online AS, men vi tror ikke det kommer til å bli så store omveltninger. De som vil bli hardets truffet er typisk lokalaviser med dårlig eller negativ avkastning, samt steder der det drives to lokalaviser i samme område.

Jeg kan trekke en paralell til det å bli kjøpt av Orkla Media. Det har ikke vært noen store omveltninger i Hardware, annet enn at vi ser på en del muligheter for samarbeid internt. Se derimot på når Orkla Media kjøpte underskuddsprojsketet Berlingske Tidende, der ble det store omveltniner, oppsigelser, og slutt på øl i lunchen. Dette er typisk, en ny eier vil som regel restrukturere underskuddsprosjekter samt de med lav avkastning, og la større overskuddsprosjekter gå omtrent som før.

 

 

Til slutt vil jeg be folk om å ta litt ekstra hensyn i denne tråden, en liten slengbemerkning kan lett bli bensin på et gammelt bål. Og spiffers: Atmozpheric er i sin fulle rett til å forsvare sitt nettsted mot dine argumenter, det har ingenting med å skille mellom person og sak å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg kan trekke en paralell til det å bli kjøpt av Orkla Media. Det har ikke vært noen store omveltninger i Hardware, annet enn at vi ser på en del muligheter for samarbeid internt. Se derimot på når Orkla Media kjøpte underskuddsprojsketet Berlingske Tidende, der ble det store omveltniner, oppsigelser, og slutt på øl i lunchen. Dette er typisk, en ny eier vil som regel restrukturere

6563484[/snapback]

Dette tyder i hvertfall på at omveltninger kan være til det gode også ;)

Lenke til kommentar
slutt på øl i lunchen.

6563484[/snapback]

Dette tyder i hvertfall på at omveltninger kan være til det gode også ;)

6563497[/snapback]

 

Jepp, men husk at øl i lunchen er (eller har vært) ganske vanlig i Danmark,så en slik tilbaketrekning av et gode kan nok bli dårlig mottatt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...