Gå til innhold

Dagens store nyhet på ITpro


spiffers

Anbefalte innlegg

Dette er ikke flaming, det er kritikk. Vi kritiserer jo andre ting hele tiden, så hvorfor ikke ITPro, når de publiserer dårlige artikler?

6560837[/snapback]

Nei, flaming var feil ordvalg. Man vet at ting har vært amper mellom hw.no og itpro så det gjør ikke ting noe om man lar være å kritisere så utrooolig negativt som noen har en tendens til å gjøre av og til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ikke flaming, det er kritikk. Vi kritiserer jo andre ting hele tiden, så hvorfor ikke ITPro, når de publiserer dårlige artikler?

6560837[/snapback]

 

 

heisann...tar gjerne en disksujon med deg om artikelen jeg publiserte. Kan du være så vennlig å peke på hva som er dårlig med den ?

Lenke til kommentar

Jeg så siteringen av innlegget til spiffers, og skjønner hva du mente. Trodde du mente de andre innleggene i tråden.

 

Uansett, exchange, hvordan vet du at det kommer til å påvirke Hardware Online? Min mening om artikkelen er at også den spiller på det gamle rivaleriet mellom ITPro og HW, siden Hardware Online ikke er nevnt i kilden din.

Lenke til kommentar
Dette er ikke flaming, det er kritikk. Vi kritiserer jo andre ting hele tiden, så hvorfor ikke ITPro, når de publiserer dårlige artikler?

6560837[/snapback]

 

 

heisann...tar gjerne en disksujon med deg om artikelen jeg publiserte. Kan du være så vennlig å peke på hva som er dårlig med den ?

6560866[/snapback]

 

1. Bildet er helt lattelig:

http://itpro.no/art/images////////upload//...tgomery_858.jpg

 

God damn, bikkja mi er flinkere på bildebehandling enn dette.

 

2. Språket er lavmål

 

3. Du prøver å så tvil om hw

 

4. Jeg vet ikke budskapet ditt annet enn at hw går til hundene, noe alle vet det ikke gjør.

Lenke til kommentar
Artikkelen holdt jo ikke akkurat høy standard da. Dessuten burde du tåle kritikk fra dine "lesere" :yes:

 

Her får artikkelen terningkast 1.

6560862[/snapback]

 

 

er admin på itpro og vi kan se ip adressen på hvem som posterer, kommenterer og gir karakterer. er et par adresser som går igjen.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har skrevet nyheten på itpro, og vil ha meg frabedt slike trashy kommentarer. Salget av orkla media har hatt stor media dekning og vil påvirke hw uansett om du liker det eller ikke.

6560843[/snapback]

 

Den "trashy" kommentaren min ble slettet, og det var like greit, kunne ha formulert meg anderledes. Derimot virker det som journalistikken til ITpro synker til et stadig lavere nivå. Dere har ikke noen kommentarer fra HWs ledelse, og for det meste består det av synsing og mening. At du føler deg tråkket på når noen kritiserer din journalistiske evner nedenom og hjem, så er det kanskje fordi du føler deg truffet?

Et annet spørsmål til deg: Er det ikke slik at techpoeng systemet deres er "lønn" for å skrive artikler? Når en artikkel er så tynn, så er det ikke rart at noen (jeg) oppfatter det som kun et jag etter techpoeng. Derav kom den "trashy" kommentaren.

Lenke til kommentar
heisann...tar gjerne en disksujon med deg om artikelen jeg publiserte. Kan du være så vennlig å peke på hva som er dårlig med den ?

6560866[/snapback]

 

Som beskrevet i innlegget over er artikkelen ren gjetting, med en spekulativ tittel (som gjerne fenger de bitre motstanderene av HW). Det du, som journalist, burde ha gjort her, er å ha sjekket litt opp rundt selskapet du omtaler, og se på inntjening i forhold til kravene Mecom stiller, ikke bare skrive om en Dagbladet-artikkel til noe som passer en HW-fiendtlig leserskare.

Lenke til kommentar
Artikkelen holdt jo ikke akkurat høy standard da. Dessuten burde du tåle kritikk fra dine "lesere" :yes:

 

Her får artikkelen terningkast 1.

6560862[/snapback]

 

 

er admin på itpro og vi kan se ip adressen på hvem som posterer, kommenterer og gir karakterer. er et par adresser som går igjen.

6560891[/snapback]

Garantert ikke min. Har samme brukernavn der inne som her, og du kan godt sjekke opp. Tror min siste post var for mange år siden :yes:

 

Ergo kan du ikke spore meg i det hele tatt, selv om du insinuerer at jeg har gitt noen karakter eller kommentert den på itpro sin side .)

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke tatt meg bryet med å kommentere eller å gi karakter inne på ITpro. Artikkelen er så veik at det knapt kan kalles en artikkel, med mindre man følger Nettavisen-standarder.

Slike "artikler" tjener alikevel HW til dels. Dem som kan lese med noenlunde objektivitet forstår at her gripes det til halmstrå for å lage en sak av tilnærmet ingenting, forstår også at resten av "journalistikken" der inne er av noenlunde samme kaliber. Og frekventører av forumet har også forstått at det er et jag etter poeng og status, og at nivået der kryper mer og mer mot barnehagestadiet. Da er det godt at HW fortsatt finnes.

Lenke til kommentar
Jeg så siteringen av innlegget til spiffers, og skjønner hva du mente. Trodde du mente de andre innleggene i tråden.

 

Uansett, exchange, hvordan vet du at det kommer til å påvirke Hardware Online? Min mening om artikkelen er at også den spiller på det gamle rivaleriet mellom ITPro og HW, siden Hardware Online ikke er nevnt i kilden din.

6560873[/snapback]

 

Først må jeg si at det finnes ikke noe rivaleri mellom itpro og hw, vi har faktisk et godt sammarbeid på flere områder.

At enkelte oppfatter det slik er trist. Selvfølgelig vil det publiseres ting som er kritiske og som man er uenig i, men debatt kjennetegner et demokrati..Vel og merke så lenge man kan holde seg saklig og føre en høffelig tone.

 

Så over til spørsmålet. Hvordan det kommer til å påvrike hw.

Mecom har for det første ingen publistisk tradisjon, har fått heftig krtikk fra fagbevegelsen, og har en historie for å slakte selskaper for å tjene mest mulig penger..Rasjonaliserig skjer ved at man kutter ned på antall ansatte, sentraliserer administrasjon, regnskap osv, og at man tar ut overskudd som utbytte, istedenfor å pløye kapital inn i langsiktige investeringer.

 

Ledelsen i orkla media har fulgt med på lasset over til mecom, trolig for å sørge for en så glatt overtakelse som mulig.

 

Men ledelsen har forpliktelser ovenfor sine aksjonærer, og som låntaker ovenfor orkla som har lånt de penger til oppkjøpet.

 

Premissene for prioriteringene som mecom nå har, er helt forskjellige sammenlignet med orkla media før salget.

 

Mecom eiger nå hw og vil naturlignok bedømme sine aksjeportefølje nøye, og ta de nødvendige økonomiske og administrative grep.

 

Thats business

Lenke til kommentar
Artikkelen holdt jo ikke akkurat høy standard da. Dessuten burde du tåle kritikk fra dine "lesere" :yes:

 

Her får artikkelen terningkast 1.

6560862[/snapback]

 

 

er admin på itpro og vi kan se ip adressen på hvem som posterer, kommenterer og gir karakterer. er et par adresser som går igjen.

6560891[/snapback]

Garantert ikke min. Har samme brukernavn der inne som her, og du kan godt sjekke opp. Tror min siste post var for mange år siden :yes:

 

Ergo kan du ikke spore meg i det hele tatt, selv om du insinuerer at jeg har gitt noen karakter eller kommentert den på itpro sin side .)

6560908[/snapback]

 

 

hehe..nå må du ikke lese for mye gjennom linjene her...:-)

Lenke til kommentar

Skribenten deltar jo i denne tråden? Dette er en diskusjon om den artikkelen og burde derfor også ligge synlig for de som ønsker å lese dette. Syns ikke fredrikrb skal ha æren av hans morsomme svar kun for seg selv, ei heller skal jeg ha gleden av svarene alene i min pm :)

 

Mange som deltar, og skribenten har valgt å stå frem for å svare på kritikken.

 

Legg merke til at vi ikke driver med flamming av itpro sine sider :fun:

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke tatt meg bryet med å kommentere eller å gi karakter inne på ITpro. Artikkelen er så veik at det knapt kan kalles en artikkel, med mindre man følger Nettavisen-standarder.

Slike "artikler" tjener alikevel HW til dels. Dem som kan lese med noenlunde objektivitet forstår at her gripes det til halmstrå for å lage en sak av tilnærmet ingenting, forstår også at resten av "journalistikken" der inne er av noenlunde samme kaliber. Og frekventører av forumet har også forstått at det er et jag etter poeng og status, og at nivået der kryper mer og mer mot barnehagestadiet. Da er det godt at HW fortsatt finnes.

6560953[/snapback]

 

 

Dersom man kan betrakte en uhøytidelig poll fra hw.no om alderen til medlemmsmassen som statistisk relevant, svarer 75 % at de er under 20 år...til sammenligning er 41 % av brukerne på itpro under 20.

 

Trekk konklusjonen selv.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=180132&hl=+alder

Lenke til kommentar
Dersom man kan betrakte en uhøytidelig poll fra hw.no om alderen til medlemmsmassen som statistisk relevant, svarer 75 % at de er under 20 år...til sammenligning er 41 % av brukerne på itpro under 20.

 

Trekk konklusjonen selv.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=180132&hl=+alder

6560998[/snapback]

Og du trekker konklusjoner fra den "userriøse" delen av forumet. Vær kritisk til dine kilder før du trekke konklusjoner.
Lenke til kommentar
Skribenten deltar jo i denne tråden?  Dette er en diskusjon om den artikkelen og burde derfor også ligge synlig for de som ønsker å lese dette. Syns ikke fredrikrb skal ha æren av hans morsomme svar kun for seg selv, ei heller skal jeg ha gleden av svarene alene i min pm :)

 

Mange som deltar, og skribenten har valgt å stå frem for å svare på kritikken.

 

Legg merke til at vi ikke driver med flamming av itpro sine sider :fun:

6560984[/snapback]

 

 

damn if you do..damn if you dont...uansett hva jeg skriver så blir det vridd til noe negativt.

 

foretrekker kald cola ute i solen istedenfor å bli grillet her inne...

 

over og ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...