Gå til innhold

Installasjons image av Windows og programmer


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av programmer som lager et ferdig installasjonsimage på PCen. Der man kan legge inn oppsett slik man vil ha det, samt drivere til maskinvare og annet tilbehør. Lurer også på om det er mulig å lage et image der man ikke nødvendigvis "speiler" disken, men legger inn de programmer man selv vil. Slik at man f.eks. kan legge inn kontorpakke, andre nettlesere, mediespillere m.m., men ikke f.eks spill, som tar unødvendig stor plass. Vet ikke om dette finnes?

 

En annen ting...

Jeg skulle legge inn en reg.nøkkel til et program. Av en eller annen grunn så er filen med filbenevnelsen ".key", blitt assosiert med Notepad, og ikke en registerfil. :no: Finnes det noen måte å få den tilbake til "normal" igjen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Norton Ghost 2003. Er blitt diskutert mage ganger, sjekk søkefunksjonen.

 

En mulig løsning for å redusere størrelsen på imaget er å installere spill på en annen partisjon. Da vil de riktignok være "installert" i imaget (men vil ikke fungere), kan dog ikke se noen måte å selektivt velge hva som skal være med i et image.

Lenke til kommentar
Bruker Norton Ghost 2003. Er blitt diskutert mage ganger, sjekk søkefunksjonen.

 

En mulig løsning for å redusere størrelsen på imaget er å installere spill på en annen partisjon. Da vil de riktignok være "installert" i imaget (men vil ikke fungere), kan dog ikke se noen måte å selektivt velge hva som skal være med i et image.

6554797[/snapback]

 

Jeg søkte etter lignende innlegg, men fant ikke noen som beskrev akkurat min "problemstilling" Ellers ville jeg ikke lagt inn noen post. Om jeg har oversett disse postene så send gjerne en link. :)

Du vet ikke om noen gratisalternativer? Jeg har spill på andre partisjoner, så hvis det bare er å lage en kopi av partisjonen med OS er det greit nok, men vil registerverdier og slikt følge med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...