Jump to content
Sign in to follow this  
Perazzi

Jakt - Høsten 2006

Recommended Posts

Skal du på jakt i høst ? Hva skal du jakte på og eventuelt hvor går turen ?

Jeg skal til Trøndelag i år på skogsfugljakt, gleder meg selv om det er meldt om middels bestand. Alltid spennende å besøke nye terreng, i fjor jaktet jeg skogsfugl nord i Sverige, men på grunn av innskjerpinger må man i år ha med seg en lokal guide :no: Det er ikke aktuelt..

Var visst noen reguleringer i kontrakten oppe ved Kautokeino, så det er ikke sikkert vi får dratt. Men det er muligheter for at vi får et terreng i nærheten av Drevsjø.

Elgjakt heime i Setedal - har spart ei ferieveke til det! :w00t:

...og så kanskje eit par turar på reinsdyr og rådyr viss det passar slik, i same området.

Ingen haust utan jakt! :)

Skal du på jakt i høst ? Hva skal du jakte på og eventuelt hvor går turen ?

Jeg skal til Trøndelag i år på skogsfugljakt, gleder meg selv om det er meldt om middels bestand. Alltid spennende å besøke nye terreng, i fjor jaktet jeg skogsfugl nord i Sverige, men på grunn av innskjerpinger må man i år ha med seg en lokal guide  :no: Det er ikke aktuelt..

6554452[/snapback]

hm..hvor i trøndelag skal du jakte? Bruker vanligvis og jakte det meste. Elg,rådyr,hjort,rype osv. Men iår skal jeg i millitæret:( så tror ikke det blir så mye jakt på meg.. men mulig en liten dagstur etter ryper når jeg kommer hjem på perm.

Fugl- og elgjakt i trøndelag. Elgjakta skjer oppi Namsos. Fugljakta er ubestemt.

Dette blir første jakta med eget våpen, så jeg gleder meg! :)

Edited by christer-R

driver på å tar jegerprøva nå og skal bli ferdig før jakta men er jo bare 15 da så jeg får bare prøvejakte... men fattern skal ta bilder mens jeg bommer :whistle: