Gå til innhold

Kjøre 3 cd rommer sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikkje mulig å ha mere enn to enheter tilkoblet en IDE-kontakt. Det er derfor det bare er tre kontakter på IDE-kabler. En til å sette i hovedkortet, og to til enhetene.

 

Men trenger du tre CD/DVD-spillere da?

 

Eg hadde gjort nesten som Demogorgon sier eg. Behold DVD-spilleren, sett i DVD-brenneren og den gamle CD-brenneren kan du ha liggende som backup til du rydder og kaster den :thumbup:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

De fleste hovedkort har to eller flere IDE-kontakter. Om din har det kan du kjøpe en ny IDE-kabel, og dermed koble til alle tre enhetene samtidig (på to forskjellige kabler) Om du ikke har to IDE-kontakter på hovedkortet, kan du kjøpe en IDE-kontroller som plugges i et PCI-spor, og deretter koble en ny kabel til denne.

 

Men spørsmålet er jo fremdeles hva vitsen med å ha alle tre samtidig er...

Lenke til kommentar
De fleste hovedkort har to eller flere IDE-kontakter. Om din har det kan du kjøpe en ny IDE-kabel, og dermed koble til alle tre enhetene samtidig (på to forskjellige kabler) Om du ikke har to IDE-kontakter på hovedkortet, kan du kjøpe en IDE-kontroller som plugges i et PCI-spor, og deretter koble en ny kabel til denne.

 

Men spørsmålet er jo fremdeles hva vitsen med å ha alle tre samtidig er...

6554453[/snapback]

Rettelse, de fleste nye hovedkort har bare 1 PATA IDE kontakt, og mange SATA kontakter.

Ellers er jeg enig i rådet.

Lenke til kommentar
Ja du var smart... hmm.gif

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt, jeg lurer på ossen man sammkjører de tre enhetene...

 

Noen andre som kanskje er litt smartere?

 

Smartere..Svaret hans er logisk og fornuftig...

Er det noen som IKKE er smart her så er det deg..

 

hvorfor i granskauen vil du ha muligheten for å kjøre 3 cd rommer samtidig?

Det er jo hull i hodet...Er det bare fordi du vil kunne si til andre at " jeg kjører 3 cd rommer i maskinen min"...?? LOL ..da vil folk se dumt på deg...

 

DVD brenneren gjør hele jobben..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

NERO anbefaler for eksempel ikke kopiering direkte fra en annen spiller, ikke vet jeg hvorfor. Det beste er å lage et midlertidig image, det gjør NERO automatisk, for så å kopiere fra imaget. Men det gjaldt kanskje bare i gamle dager, da brennnerne ikke var helt å stole på.

Lenke til kommentar

Sitter med 2 dvd brennere og bruker stadig vekk begge to samtidig, men det er som regel bare behov for 1.. har også Deamon tools installert med 1 virtual DVD spiller..

 

Men jeg har av og til et ønske om å sette i den gml cd-brenneren eller dvd-leseren.. de tok litt flere plater uten å lage krøll og jeg kunne brenne musikk cder på 4x sånn at de er litt mere kompatible med gml cd-spillere..

 

*Edit typo*

Endret av taleg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...