Gå til innhold

TEST: Sniktitt på Acer Ferrari 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er klart... Men spør du meg er det en selvfølge å ha noe slik innebygget. Du vet aldri når du plutselig kan ha brukt for et optisk drev, og da er det skikkelig kjipt den dagen det ligger hjemme..

6595588[/snapback]

Da finnes det heldigvis andre alternativer for dem som absolutt må ha integrert optisk drev:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401137

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10228

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er litt enig med deg der, men jeg får mer og mer øynene opp for Ferrari-maskinene, men det er mest fordi jeg får gode rabatter gjennom en kompis som jobber for et høyere profilert selskap :)

Derfor kan denne bli aktuell. Selvom jeg tror 5000 er noe som er mer for meg, grunnet bedre grafikkytelse, om jeg faktisk vil spille litt mer enn GTA:SA f.eks... Får se hvor mye penger som dukker opp utover høsten.. :)

 

Edit: Fant ut at fylla begynte å ta overhånd og at jeg overhodet ikke svarte på det du sa :p

 

men svaret på det er vel at folk faktisk er villig til å betale for å ha Ferrai-merket på, og de tilbyr jo heller ingen egen maskin i den klassen som er så kraftig, såvidt jeg kan lese av fra Acer sine sider... Det er jo noe synd. Men mulig det blir så drøy pris når du får en TL-56 cpu, 2x1gig minne, 160gb HD osv. Klart prisene presses opp da...

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Syns faktisk ikke anbefalt utslagspris på 17900 fra Acer for den heftigste modellen var så ille galt jeg..

6698816[/snapback]

Enig, med den kraftigste Turion 64-X2 TL-60, 2GB DDR2-667 minne og 160GB 5400RPM harddisk så er den prisen slettes ikke verst synes jeg. Det lover også spesielt bra mhp. spesifikasjonene til dens kommende storebror Acer Ferrari 5000 :)

Lenke til kommentar
Men mulig det blir så drøy pris når du får en TL-56 cpu, 2x1gig minne, 160gb HD osv. Klart prisene presses opp da...

6701391[/snapback]

Som sagt, Acer Ferrari 1000 leveres i Norge med TL-60 CPU:

http://acer.no/acereuro/page4.do?sp=page3&...&crc=2366356315

 

Kvaliteten på Ferrari-modellene er også det ypperste Acer kan levere, så du får garantert kvalitet for alle penga. Ifølge mine egne erfaringer så skal det godt gjøres å få tak i en like bra bærbar til en bedre pris enn dette :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Altså, hva er poenget med disse merkepcene? du får jo ikke mer enn de vanlige pcene, bare litt annet kabinett, med ferrari logoer og sånn, Jeg ville spart penger og kjøpt en billigere, men like god pc :)

6701276[/snapback]

Om vi tar utgangspunkt i Ferrari 5000, så kan du se hvor mye billigere du får en tilsvarende pc. Se om du finner en annen pc med så kraftig cpu, skjermkort, så mye minne, så høy oppløsning på så liten skjerm, maks 3 kg og såpass batteritid (3,5 timer).

 

Du finner nok én: Acer TravelMate 8204WLMi 16999 kr. Denne er nesten identisk med Ferrarien, uten logoen, andre farger og annen cpu. Med tanke på at Ferrarien har større harddisk, HDMI, 64bits cpu og antatt pris på rundt 18000 kr så er ikke den en høy pris for Ferrari-merket. Nå skal ikke jeg drive noen form for reklame, men det argumentet om merkepcen Ferrari er herved avkreftet igjen. Riktig nok var saken en annen med eldre modeller.

 

Angående "bare litt annet kabinett":

I likhet med Ferrari 4000 har Acer valgt å produsere deler av chassiset til TravelMate 8200 av karbonfiber. Dette er et materiale som er 23 ganger mer slitesterkt, men som samtidig er lettere enn tradisjonell magnesium.
link

Forøvrig les videre testen av denne modellen, så får dere en anelse om Ferrari 5000.

 

 

snorreh: Har du funnet forskjellen på Ferraro 5005WLMi og 5006WLMi? Jeg har sett at butikker operérer med ulike modeller men spesifikasjonene ser like ut for meg.

 

Det kan også nevnes at PSData snart får inn modellen med HD DVD.

Lenke til kommentar
snorreh: Har du funnet forskjellen på Ferraro 5005WLMi og 5006WLMi? Jeg har sett at butikker operérer med ulike modeller men spesifikasjonene ser like ut for meg.

 

Det kan også nevnes at PSData snart får inn modellen med HD DVD.

6708196[/snapback]

Jeg har også hørt snakk om 5006, men tror bare det finnes 5005. Kan i såfall være snakk om forskjell i operativsystem som leveres med som standard. Acer Ferrari 4000 kunne leveres med Windows XP Pro x64 som standard i enkelte land.

Lenke til kommentar
Sjekket en webshop her om dagen, som hadde Ferrai 5005, og den kostet 25000.. Men de hadde den ikke, og det er vel ingen andre som har prisen heller..?

 

Så nettopp at PSdata har en pris, men den var jo vanvittig! 26495 kr er vel grenseløst dyrt...

6711852[/snapback]

Acer Ferrari 5005WLHi_HD_VIOP er utgaven med HD DVD-brenner. Den andre modellen (5005WLMi vil nok bli langt billigere)

 

Med den prisforskjellen er den dyreste helt uaktuell for meg. Men utifra prisforholdet mellom modellene skulle den heller ligge på rundt 22000 kr, noe som også er dyrt. Prisen på HD DVD vil nok falle etter hvert.

Lenke til kommentar
Acer Ferrari 5005WLHi_HD_VIOP er utgaven med HD DVD-brenner. Den andre modellen (5005WLMi vil nok bli langt billigere)

 

Med den prisforskjellen er den dyreste helt uaktuell for meg. Men utifra prisforholdet mellom modellene skulle den heller ligge på rundt 22000 kr, noe som også er dyrt. Prisen på HD DVD vil nok falle etter hvert.

6712837[/snapback]

Ifølge Acer sine veiledende priser så skal Acer Ferrari 5005WLHi koste akkurat det samme som Acer TravelMate 8204WLMi, som ifølge prisguiden kan skaffes for kr. 16999,-

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Acer Ferrari 5005WLHi_HD_VIOP er utgaven med HD DVD-brenner. Den andre modellen (5005WLMi vil nok bli langt billigere)

 

Med den prisforskjellen er den dyreste helt uaktuell for meg. Men utifra prisforholdet mellom modellene skulle den heller ligge på rundt 22000 kr, noe som også er dyrt. Prisen på HD DVD vil nok falle etter hvert.

6712837[/snapback]

Ifølge Acer sine veiledende priser så skal Acer Ferrari 5005WLHi koste akkurat det samme som Acer TravelMate 8204WLMi, som ifølge prisguiden kan skaffes for kr. 16999,-

6712995[/snapback]

Har du link til det der? Det høres isåfall veldig bra ut.
Lenke til kommentar
Acer Ferrari 5005WLHi_HD_VIOP er utgaven med HD DVD-brenner. Den andre modellen (5005WLMi vil nok bli langt billigere)

 

Med den prisforskjellen er den dyreste helt uaktuell for meg. Men utifra prisforholdet mellom modellene skulle den heller ligge på rundt 22000 kr, noe som også er dyrt. Prisen på HD DVD vil nok falle etter hvert.

6712837[/snapback]

Ifølge Acer sine veiledende priser så skal Acer Ferrari 5005WLHi koste akkurat det samme som Acer TravelMate 8204WLMi, som ifølge prisguiden kan skaffes for kr. 16999,-

6712995[/snapback]

Har du link til det der? Det høres isåfall veldig bra ut.

6713667[/snapback]

Se her (jf. s. 17 & s.32):

http://www.acer.de/acereuro/wr-resource/28...books060724.pdf

https://prisguiden.no/product.php?productId=39852

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Der er jo prisen 3000 euro, og det blir ganske nøyaktig 24000, så at den vil havne på mindre enn det her, er dete vel noe rart...

6713996[/snapback]

Det er som sagt veiledende priser, jf. Acer TravelMate 8204WLMi som har nøyaktig samme veiledende pris som Acer Ferrari 5005WLHi selges til langt lavere pris i butikkene her til lands.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...