Gå til innhold

ATI klargjør Radeon X1950


Anbefalte innlegg

så du mener at helgenersajon mot helgenerasjon? som g80 mot 7800gtx?

6641572[/snapback]

For nvidia sin del... Egentlig G80 mot NV40 vil jeg si...

 

Forskjellen på NV40 og G70 var hovedsakelig flere pipelines, flere ALU og optimaliseringer med hensyn på strømbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke umulig at også ATi (dvs AMD) snart slenger to GPU-er på et skjermkort? To X1950 på en PCI-e utgang vil ha nok ytelse til å overleve noen generasjoner...

6641290[/snapback]

Men er det ikke slik at X1900 genererer endel mer varme enn GF7900? Dvs å "slenge" to GPUer på ett kort kan bli upraktisk? Nå kan de vel strengt tatt fikse det problemet, men ATI har brent seg på kort med 2 GPUer før og jeg tipper de avventer og ser hva nVidia får utav det.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke umulig at også ATi (dvs AMD) snart slenger to GPU-er på et skjermkort? To X1950 på en PCI-e utgang vil ha nok ytelse til å overleve noen generasjoner...

6641290[/snapback]

Se på den kjølingen som en 1950 brikke trenger... To slike brikker på ett kort må jo leveres med vannkjøling som standard... :cool:

Lenke til kommentar

Jeg venter uansett til DX10 korta kommer, siden Conroe ser ut til å få en treg start.

 

Jeg kunne tenke meg å gå for et DX10 kort som havner på 2500-2900 slik 7900GT gjorde ved lansering. Regner også med at dette kortet vil slå foregående toppkort.

 

Om det blir nvidia eller ati gjenstår å se. Jeg skal uansett vannkjøle så det viktigste for meg blir ytelse, kvalitet, pris og funksjonalitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...