Gå til innhold

Låne telefon spørsmål.


Anbefalte innlegg

Jeg forventer en lånetelefon som stort sett tilfredstiller kravene på telefonen jeg leverer inn.

6588017[/snapback]

 

Akkurat dette har vært diskutert mange ganger. Det spiller ingen rolle hva du ønsker, krever eller forventer; du har kun krav på en telefon som tilfredsstiller basisfunksjonene og disse er definert som tale og sms. Du har ikke krav på noe annet.

 

-snubbel

6588030[/snapback]

Vet det er slik, men synes ikke det er helt riktig. Når telefonen ikke er i form til å vise meg OL, som var en av grunnene til at jeg valgte en 3G-telefon (tv), så burde de jo kunne dekke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet det er slik, men synes ikke det er helt riktig. Når telefonen ikke er i form til å vise meg OL, som var en av grunnene til at jeg valgte en 3G-telefon (tv), så burde de jo kunne dekke det.

6588121[/snapback]

er du klar over hvor dyrt det hadde blitt dersom alle skulle få lånetelefoner som er lik den de leverer inn? Det blir helt urimelig for selger.
Lenke til kommentar
Og jeg har ikke kjøpt telefon, men vuderer sterkt, men ble jo i sterk tvil nå om den netcom-låste telefoner ikke fungerer med Chess.[/i]

6587999[/snapback]

 

Den er ganske hårreisende... en NetCom-låst telefon er subisidert (prisnedsatt) fra NetCom fordi NetCom-kunder skal bruke den. Er du ikke NetCom-kunde, har du ingen rett til å benytte denne formen for rabatt. Da får du heller kjøpe en telefon UTEN operatørlås, som koster litt mer.

 

-snubbel

6588024[/snapback]

 

Selvfølgelig er jo en Netcom-operatørlåst mobil ment for salg til Netcom kunder.

Men om faktisk mitt Chess sim-kort fungerer fint i telefonen så står det ingen steder i norsk lov at det er forbudt!

På den siden jeg fant tilbudet så står det ingen betingelser for kjøp, hvem som helst kan kjøpe telefonen, uansett opertør kunden har. Men jeg vet jo at Klartsvar er kun forhandler for Netcom, men alikvel, man må ikke være netcom kunde for og kjøpe fra de.

 

Jeg skjønner jo meget godt at vist du er selger, ikke liker dette i det hele tatt, men alikevel, jeg gjør ingenting ulovlig.

Nå er ikke jeg ekspert på hva den norske lov sier om dette, men om dette faktisk er lovbrud så er det jo absolutt alt for dårlig lagt frem til kunder!

Og skulle en evt. buttikk eller selger klage på at jeg faktisk ville kjøpe en netcom-operatørlåst mobil til mitt Chess-abonnement, vil jo det jo søren meg bil heftige diskusjoner ang det. Er jo bare og se på alle sakene til Forbrukerådet ang denslags, og alle innslag i FBI på Nrk, og TV2 Hjelper deg gjennom årene...

 

Men som sagt, har ikke kjøpt noen ting, bare tanker ang. kjøp.

Endret av cola_boy
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jo en Netcom-operatørlåst mobil ment for salg til Netcom kunder.

Men om faktisk mitt Chess sim-kort fungerer fint i telefonen så står det ingen steder i norsk lov at det er forbudt!

6593857[/snapback]

 

Jeg skrev ikke noe som helst om lovligheten. Du kan kjøpe akkurat hva du vil, men jeg synes ikke du kan tillate deg å bli irritert over at NetCom-låste telefoner ikke fungerer med Chess. Det er ikke meningen at de skal fungere med Chess!

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Hvis man har en telefon på service har de lov til å få lånetelefon etter 1 uke, jeg pleier å gi ut en med en gang hvis vi har det inne, for da blir kanskje kunden litt blidere og tålmodig? ;)

 

Det som vi har gjort, og flere andre burde, er å ta enn en haug med noen billige Siemens-telefoner uten fargeskjerm.

Da slipper butikkene en stor jobb etterpå å slette ting og tang og kunden får en telefon som kan RINGE og sende SMS - det som er kravet.

 

De koster ikke mer enn 400 kr. så de er ikke så attraktive å stjele eller "glemme å levere tilbake", blir de ikke det får de jo en saftig regning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...