Gå til innhold

Partisjon borte etter reinstall av winXP


Anbefalte innlegg

Jeg bestemmte meg for å reinstallere Windows XP ettersom pcen begynte å bli treg og bruke lang tid på å starte opp.

 

Jeg brukte partition magic til å lage en partisjon av den eneste partisjonen jeg hadde på min 250gb harddisk til å overføre filene jeg ville beholde til.

 

Under installasjonen av WinXP fant bare installasjonen den ene partisjonen på 130gb med systemet på (Ikke den jeg hadde overført filene mine til). Jeg formaterte den og installerte winXP på den.

 

Etter å ha installert WinXP fant fortsatt ikke windows partisjonen med filene mine på :cry:

 

Hvordan kan jeg finne partisjonen igjen?

 

Jeg tror ikke jeg har formatert partisjonen med filene på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er viktige ting som du vil ha til bake, bør du innstalere minst mulig på disken. Dataene som er der er ikke tapt før de overskrives. Så dersom du ikke lykkes i å få partisjonen tilbake, har du fortsatt mulighet til å berge enkelt filer med en del programmer. Har selv med hell brukt et prog som jeg tror het "Getback data" eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Svaret er allerede gitt, innstaller SP2, da dukker den opp!

 

Håper du har gjort det på dette tidspunkt som jeg poster. :)

For det er det eneste som du mangler.

6538753[/snapback]

 

Jeg har tenkt det samme som han som postet før deg...

Derfor har jeg ikke installert noe på pcen enda.

 

Hva skal jeg gjøre? bruke et filerecovery-program eller prøve å installere sp2?

 

NB: Partisjonen jeg laget vistes ikke under installasjonen av winXP heller :no:

Endret av perplex
Lenke til kommentar

Finner du den under Administrative Tools -> Computer Management -> Storage -> Disk Management?

 

Har skjedd meg før og må inn der og aktivere enkelte partisjoner er reinstall av XP. Forøvrig burde du sjekke i Partition Magic om du finner disken der, er den der har du mest sannsynlig ikke mista noen data, men må en tur inn i Administrative Tools...

Lenke til kommentar
Finner du den under Administrative Tools -> Computer Management -> Storage -> Disk Management?

 

Har skjedd meg før og må inn der og aktivere enkelte partisjoner er reinstall av XP. Forøvrig burde du sjekke i Partition Magic om du finner disken der, er den der har du mest sannsynlig ikke mista noen data, men må en tur inn i Administrative Tools...

6539020[/snapback]

 

Nei, sry... Det var det første jeg sjekket...

Lenke til kommentar

det er tullete å bruke programmer til å legge til partisjoner i alerede partisjonert stasjon. for det skaper ikke annet en problemer. den legger seg nemlig som en "exstended" om du bruker programmer. om du har en god venn som kan låne deg en harddisk etter at du har orna det og kopiert filene dine. ville jeg sletta alle partisjoner og gjort det riktig ved instalering av XP (lage en til system og la resten stå upartisjonert til du har instalert win, for å så formatere resten av disken.)

Lenke til kommentar

Problemet er antagelig veldig enkelt.

 

Partisjonen det er snakk om syns ikke fordi det ikke er SP2 på maskinen og da ser den ikke partisjoner over 128 GB grensen.

Legger man inn SP2 så vil partisjon nr 2 dukke opp helt av seg selv.

 

Hvis du vil sjekke om partisjonen er der uten å skrive på disken: Last ned Ubuntu Linux på en annen maskin og brenn til CD. Så booter du Linux fra CD og ser på partisjonene på harddisken. Hvis den partisjonen du savner ligger der så kan du legge inn SP2, hvis ikke så trenger du disk recover verktøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...