Gå til innhold

Sony Ericsson, kjedelig?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om jeg er helt alene når jeg mener at omtrent alle Sony Ericsson mobiltelefoner er helt prikk like. At forskjellen bare gjelder noen små modifikasjoner i funskjonene.

Sony Ericsson's Opperativ System og menyer er helt prikk liker på alle mobiltelefonene dems, så blir man lei en SE mobil, så er man lei den andre SE mobiltelefonen.

Jeg mener at Sony Ericsson kunne laget litt varierende Opperativ System og menyer, jeg mener det blir veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig...

Menyene og designet på de fleste telefonene er nesten 100% like.

Har kikket på flere SE sine telefoner i det siste, og f.eks, har Z520, Z710 samme tastatur; w300 og z530 samme design...

walkman telefonene er også ganske like...

 

Det blir bare kjedelig.

Jeg gikk for EF81 og er meget fornøyd. Neste gang, skal det bli Motorola...

Lenke til kommentar
Mulig det er mye av det samme, men det funker. Aner ikke hva mere jeg skal si. SE er min favoritt telefon! Man må også huske på at å få tak i themes til SE er veldig lett.

6529420[/snapback]

Enig, "Why fix something that ain't broken" Grunnen til at SE faktisk selger som de gjør i Europa er at designet og menyen er veldig like på mange av telefonene, samt at du selv kan gjøre FW update på nettet. SE gjør heletiden de små endringene som skal til for at de løfter seg til nye høyder. Endrer farge på w800i og får w810i, slenger på bedre kamera og 3G på k750i og får k800I osv. Fortsett den gode jobben SE, simplicity is better.

Lenke til kommentar

Ser ut til at SE har skjønt det, når et spesielt design selger bra, hvorfor endre det? De har jo samtidig noen modeller som skiller seg litt ut som svivel og kamskjell. Se f.eks på nokia, de eksprimenterer mye, ofte blir resultatet bra, men av og til helt forferdelig og de sitter igjen med mange telefoner som nesten ingen vil ha, eks N-gage som ikke akkurat ble noen braksuksess.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke på grunn av designet SE selger bra.

De selger jo bra stort sett kun i Norge.

 

Se på den nye reklamen for K800i, der reklamerer de med 150 inkl fremkallte bilder hos en eller annen.

SKIKKELIG sjakktrekk! Så nå tror jo folk flest i Norge at den er suverent bedre enn alle andre på bilder..

Lenke til kommentar
Det er vel ikke på grunn av designet SE selger bra.

De selger jo bra stort sett kun i Norge.

 

Se på den nye reklamen for K800i, der reklamerer de med 150 inkl fremkallte bilder hos en eller annen.

SKIKKELIG sjakktrekk! Så nå tror jo folk flest i Norge at den er suverent bedre enn alle andre på bilder..

6530166[/snapback]

 

hovedsaklig fordi de til nå ikke har prioritert billig-mobiler, dvs de som selger. ATM så har den faktisk det beste mobilkameraet i Norge.

 

På endel modeller skal jeg si meg enig i at det er kjedelig, men jeg liker egentlig kjedelig design og ;)

Lenke til kommentar

Synest SE sine brukargrensesnitt (menyane/operativsystemet) er langt meir "fancy" enn for eksempel Nokia sine nye Series 40/60-system. Du får riktignok skins/themes til begge to, men likevel. Men det blir vel ein vane, igrunn.

 

Å klage på SE fordi dei har dei same menyane i alle telefonane sine blir litt dumt, synest eg. Alle andre merke gjer jo akkurat det same til større eller mindre grad. Det er liksom ein av tinga som kjenneteiknar dei ulike merka - måten menyen er bygd opp og strukturert på. Så kvifor forandre noko som fungerer flott?

 

Ellers gjeld det jo alle merke at dei oppgraderar telefonane sine litt og litt for å tilpasse dei markedet. Av og til er det sjølvsagt større "hopp" i teknologien som har utslag, men som regel er det små oppgraderingar om gangen.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at brukergrensesnittetene til de fleste SE-telefonene jeg har hatt har vært kjedelig like. Nå skal det sies at jeg synes brukergrensesnittet fungerer bra, men når jeg kjøper ny telefon ønsker jeg litt forandring.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke på grunn av designet SE selger bra.

De selger jo bra stort sett kun i Norge.

 

Se på den nye reklamen for K800i, der reklamerer de med 150 inkl fremkallte bilder hos en eller annen.

SKIKKELIG sjakktrekk! Så nå tror jo folk flest i Norge at den er suverent bedre enn alle andre på bilder..

6530166[/snapback]

 

hovedsaklig fordi de til nå ikke har prioritert billig-mobiler, dvs de som selger. ATM så har den faktisk det beste mobilkameraet i Norge.

 

På endel modeller skal jeg si meg enig i at det er kjedelig, men jeg liker egentlig kjedelig design og ;)

6530252[/snapback]

 

Det er ikke det at designet er kjedelig. Jeg synses kjedelig design er ganske ok.

Men det at jeg skifter mobil fordi jeg har gått lei den, og hvis jeg da har hatt en SE kjøper jeg ikke en ny, fordi da er jeg akkurat like lei den etter min. en uke.

Lenke til kommentar

Nå er det vel de færreste som ønsker en telefon som er ny på alle mulige måter når de bytter den ut. Det er ikke alle som nærmest har telefoner som hobby som mange her inne. Jeg holder meg f.eks til Nokia nettopp fordi menyene og systemet i grove trekk har vært likt, eller i det minste gjenkjennelig helt siden jeg fikk min første 5110 tilbake på midten av 90-tallet.

 

Det er nettopp det at kundene kjenner seg igjen som gjør at de er trofaste. Hvis hver SE telefon skulle vært vidt forskjellige i grensesnittet tror jeg ikke de nødvendigvis hadde solgt bedre av den grunn. Dessuten ville det blitt dyrere for SE å utvikle så mange varianter av systemet sitt.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Kjedelig?

 

Selv foretrekker jeg ord som: kjent, velprøvd, fungerende, finpusset...

 

Som nevnt over her vil det koste masse å utvikle nytt utseende og menyer hver gang, penger som med fordel kan brukes på funksjoner og innhold. SE sine mobiler har et oppsett som gjør dem godt tilpasset bruken som kamera og walkman telefon, hvorfor endre på dette..?

 

Greit at det er spennende med en ny telefon, men dette er en veldig kortvarig glede. En velkjent og velprøvd telefonmodell, med menyer der du kan alle funksjoner vil nok for mange være bedre i lengden.

 

SE er veldig flinke til å utstyre deres telefoner med nytt og funksjoner, som walkmanfunksjonaliteten, kamera med autofokus, bildestabilisator osv. Når telefonene deres er såpass bra utstyrt og gjennomført med tanke på byggekvalitet, vil det å klage på utseende og menyer virke litt feilrettet. Man kjøper da vitterlig ikke en telefon kun for utseende :p

Lenke til kommentar

Synes også at SE er kjedelige mobiler, og det er vel meste av grunnen til at jeg ikke har det. Etter det jeg har hørt, så er SE mer ute etter å lage telefoner til "massen", mens Nokia prøver å lage en telefon tilpasset til hver enkelt. Funker så å si greit for begge, men tror jeg ikke kommer til å skaffe meg en Sony Ericsson i den nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...