Gå til innhold

BD-brenner fra Sony


Anbefalte innlegg

Har det ikke allerede vært snakk om at blu-ray er knekt? Eller var det HDCP? DVD-A er ihvertfall sånn haveis knekt, og tror det bruker mye av de samme beskyttelsene, tror ihvertfall man får rippet det med noen obskure programmer med russisk readme-fil, har en DVD-A hjemme, så jeg skal se om jeg finner ut av det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kom akkurat over denne artikkelen:

Intel: HD-DVD bedre enn Blu-ray

 

Der sto det noe merkverdig:

I tillegg vil HD-DVD-plater kunne spilles på gamle dvd-spillere, med da uten høyoppløselig kvalitet.

Er dette fakta? I så fall er det etter min mening en kjempefordel at filmene er kompatible med gamle stasjonære DVD-spillere og i tillegg kan spilles av på normale PCer. Prisene på både brennere og plater skal vist også være store fordeler.

 

Om dette stemmer tror jeg Sonys Blueray vil få samme skjebne som de teknisk overlegne beta-kasettene fikk på 80-tallet.

6518163[/snapback]

 

Det gjelder kun hybrider. Disse må man betale ekstra for. Man får da sett filmen i vanlig dvd-kvalitet. Dessuten så går det utover lagringskapasiteten til HD-DVD'en (synker fra 30 GB til 15).

 

Intel står ved siden av M$, med begge bena godt plantet i HD-DVD leieren. Dessuten så ser HD-DVD spillerene ut som HTPC. Er det rart Intel er entusiastisk? :hmm:

 

De følger selvfølgelig pengene.

Lenke til kommentar
Har det ikke allerede vært snakk om at blu-ray er knekt? Eller var det HDCP?

6519364[/snapback]

 

HDCP er knekt, men ikke BluRay dessverre, interesant BD diskusjon,

http://www.engadget.com/2006/01/04/film-st...d-titles-today/

 

På den annen side vil det ikke være vanskelig å ta printscreens av hvert enkeltbilde og sette det sammen til en HD video, blir ikke like bra, men så godt som ingen vil ikke klare å se forskjellen, det eneste er at man etter som jeg vet får ørlittegran større datamengde hvis man skal ha tilsvarende kvalitet (tar tid å forklare, men det er pga at man "omkomprimerer" bildet istedet for å bruke originalen. Et komprimert bilde av et bilde som allerede er komprimert for å si det sånn). Er det kun et tidsspørsmål før noen bruker denne metoden og lager et program som gjør dette automatisk.

 

http://reviews.cnet.com/4531-10921_7-6550145.html

 

Man trenger jo lyd også, men tror ikke det skal være så vanskelig å fikse.

Yes. Great news.

Endret av Ferber
Lenke til kommentar

Ved nærmere ettertanke tror jeg nesten jeg skulle klart å lage en automatisk rutine på denne metoden selv ved bruk av " Intervideo's WinDVD" for å ta screenshots sammen med et gratisprogrammer som automatiserer processen. Og deretter kjøre en batch funksjon i PhotoShop som croppet bildet. Lyden har jeg ikke noen løsning på ennå.

Endret av Ferber
Lenke til kommentar
Ved nærmere ettertanke tror jeg nesten jeg skulle klart å lage en automatisk rutine på denne metoden selv ved bruk av enkelte gratisprogrammer. Og deretter kjøre en batch funksjon i PhotoShop som croppet bildet.

6519798[/snapback]

 

Om HDCP allerede er knekt kan man vel bare ta ut datstrømmen dirkete fra HDMI? Uansett blir vel blueray knekt også, selv om det sikkert tar litt tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ett mulig problem med programet jeg nevnte ovenfor, vi får sjå.

 

According to Toshiba, however, the original WinDVD version does not violate the security stipulations in the AACS LA. Toshiba therefore does not expect the first WinDVD version to be blocked by an update of the AACS key. By switching the keys, which would be necessary for new HD DVD movies, the AACS LA could force users to update their software, thus closing the copy protection hole.

Lenke til kommentar
per idag bryr jeg meg ikke om hdoppløsning på film, synes dvd holder i massevis. Så jeg er derfor tilhenger av blueray pga lagringsplassen.

Gi litt tid og den store industrimaskinen er igang og vi får billige brennere+plater.

6518219[/snapback]

Da har du ikke sett filmklipp/filmer i HD kvalitet.

Og ser du en film i HD-kvalitet vil det å komme tilbake til DVD være en enorm skuffelse. :roll:

 

10 times the price, double the fun! :w00t:

Lenke til kommentar
Da har du ikke sett filmklipp/filmer i HD kvalitet.

Og ser du en film i HD-kvalitet vil det å komme tilbake til DVD være en enorm skuffelse. :roll:

 

10 times the price, double the fun!  :w00t:

6522604[/snapback]

Jeg har sett ekte HD-film på (1080p) på en skjerm som har høy nok oppløsning til å vise filmen piksel-perfekt og synes det var en imponerende skarphet men jeg synes ikke det er noen lidelse å se på DVD etter dette. Jeg vil beskrive forskjellen som forskjellen i opplevelse mellom DVD og HD som forskjellen mellom å se på direkte TV og DVD eller som forskjellen mellom en god DVD-rip i DivX-format på 700MB og den orginale DVD-filmen.

Lenke til kommentar
Hvor stor var skjermen?

6525401[/snapback]

 

Sålenge skjermen kan vise oppløsningen, så er antakelig det mest relevante pixelenes størrelse på netthinna, altså kombinasjonen mellom skjermstørrelsen og hvor langt unna man sitter. Man kan se større forskjell på en liten skjerm man sitter nærme, enn en stor skjerm man sitter langt unna.

 

AtW

Lenke til kommentar
Merk at 1080p ikke har noen hensikt før du har en TV som kan vise den oppløsninga. Om vi tar utgangspunkt i dagens priser så snakker vi om plasma-TVer til over 400.000 kr eller LCD-TVer til over 15.000kr.

6518204[/snapback]

Som en liten "offtopic sak" sjekket jeg litt nærmere og det viser seg at verken den Acer modellen til 15.000 eller den neste Phillips modellen til 28.000 har 1080p. Vet ikke hvor høyt man må i pris for å få dette men det er sikkert at man må hvertfall over 30.000 for en LCD...

6518743[/snapback]

Dårlig undersøkelse fra min side :blush:

 

Men på den positive siden så understøtter det bare poenget mitt yttligere :cool:

6518881[/snapback]

 

Philipsen har 1080 linjers oppløsning, men takler kun 1080i inn tror jeg. Mulig vi får se 1080p Plasma-paneler fra Pioneer og Panasonic i løpet av året, dett blir i så fall 50". De blir helt sikkert dyre, men ikke noe i nærheten av den LG'en

 

Jeg kom akkurat over denne artikkelen:

Intel: HD-DVD bedre enn Blu-ray

 

Der sto det noe merkverdig:

I tillegg vil HD-DVD-plater kunne spilles på gamle dvd-spillere, med da uten høyoppløselig kvalitet.

Er dette fakta? I så fall er det etter min mening en kjempefordel at filmene er kompatible med gamle stasjonære DVD-spillere og i tillegg kan spilles av på normale PCer. Prisene på både brennere og plater skal vist også være store fordeler.

 

Om dette stemmer tror jeg Sonys Blueray vil få samme skjebne som de teknisk overlegne beta-kasettene fikk på 80-tallet.

6518163[/snapback]

 

Det gjelder kun hybrider. Disse må man betale ekstra for. Man får da sett filmen i vanlig dvd-kvalitet. Dessuten så går det utover lagringskapasiteten til HD-DVD'en (synker fra 30 GB til 15).

 

Intel står ved siden av M$, med begge bena godt plantet i HD-DVD leieren. Dessuten så ser HD-DVD spillerene ut som HTPC. Er det rart Intel er entusiastisk? :hmm:

 

De følger selvfølgelig pengene.

6519541[/snapback]

 

Såvidt jeg har skjønt legger de bare på et vanlig dvd-spor på plata? altså 480i/576i

mpeg2. Burde ikke være noe hokus pokus for Blue-Ray å gjøre også hvis det er det som gjør at folk kjøper...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Da har du ikke sett filmklipp/filmer i HD kvalitet.

Og ser du en film i HD-kvalitet vil det å komme tilbake til DVD være en enorm skuffelse. :roll:

 

10 times the price, double the fun!  :w00t:

6522604[/snapback]

Jeg har sett ekte HD-film på (1080p) på en skjerm som har høy nok oppløsning til å vise filmen piksel-perfekt og synes det var en imponerende skarphet men jeg synes ikke det er noen lidelse å se på DVD etter dette. Jeg vil beskrive forskjellen som forskjellen i opplevelse mellom DVD og HD som forskjellen mellom å se på direkte TV og DVD eller som forskjellen mellom en god DVD-rip i DivX-format på 700MB og den orginale DVD-filmen.

6524628[/snapback]

 

Jeg har sett en del HD-filmer i det siste og kan bare si at det er den eneste måten jeg ønsker å se film i fremtiden. Så på Matrix Revolutions i 1280*720 eller noe sånt på 37 tommer LCDen min (1366*768). Selv om det var en ripp var det en helt sinnsykt skarphet i bildet som DVD ikke er i nærheten av. Da jeg så samme film på DVD rett etterpå kunne jeg ikke begripe at jeg så på DVD :thumbdown: ! Trodde nesten at det var VHS! Gleder meg til dette sirkuset kommer til Norge med en litt snillere prislapp :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...