Gå til innhold

har hardisken gått?


Anbefalte innlegg

har akkurat flytta pc'en min fra moren min til faren min( flytter pc'en ca 1-2 ganger i uka og har ikke hatt noe problem enda) og nå virker det som den hardisken har gått fordi windows vil ikke starte. den spør om jeg vil starte i sikerhetsmodus og sånt men kommer ikke videre, og det kommer ingen lyder fra hardisken bortsett fra den normale støyen.

tror dere at hardisken har gått og det er bare å bytte, eller kan det være noe annent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut alle kontakter først, de kan løsne når man flytter boxen.

6507631[/snapback]

har sjekka det, til og med bytta alt... bytta s-ata kontakter

6507668[/snapback]

 

 

Se om du klarer å kjøre reparasjonsinstall med XP-CDèn.

6507678[/snapback]

problemet er at jeg ikke har tilgang på xp'cden og det nå, fordi det ligger hos moren min, og hun har reist på hytta, uten mobil da seff... zomg!

men kan sikkert spørre noen venner om jeg kan låne en xpcd men har da ingen drivere og sånt, har flere disker og men det er ekstremt synd hvis jeg mister alt på hardisken

Lenke til kommentar
ingen klikke lyder....... administrator passord på reperasjonene?

6507841[/snapback]

 

Adminpassord på reparasjon? Ikke vært borti. Prøvd å skrive administrator som passord og?

Det høres ikke bra ut at skjermen blir svart under innstallering av XP. Muligens riper i plata? Hvis du har to cd- lesere; prøv begge.

Lenke til kommentar

når jeg fullfører reperasjoene, kommer jeg ikke vidre, er som før, når den skal begynne å loade windows så kommer windows merke opp svakt på skjermen, ser det nesten ikke, men det skjer ingen ting vidre, virker som om pc'en ikke får kontakt med hardisken.. men hvis jeg napper ut s-ata kontakta så spør den om en disk å starte på, så det er tydligvis noe der.... det her er litt vansklig å forklare så vet ikke helt jeg....

Lenke til kommentar

kjørte en tredie reperasjon, gikk ned for å svare i to min og når jeg kom opp igjen hadde pc'en starta, så takk for hjelpen, noe må ha skjedd, vet ikke helt hva men første gangen sto den en time uten å starte så, nå brukte den under et minutt..

Lenke til kommentar
kjørte en tredie reperasjon, gikk ned for å svare i to min og når jeg kom opp igjen hadde pc'en starta, så takk for hjelpen, noe må ha skjedd, vet ikke helt hva men første gangen sto den en time uten å starte så, nå brukte den under et minutt..

6507957[/snapback]

 

Det var da godt. Får håpe den leger seg selv :)

Lenke til kommentar

kom 10min forsient til zg da seff(på wow), men alikevel, kom på at jeg har alt det viktige på "c" disken så kanskje jeg skal flytte noe over til "d".. bare for å være sikker på at jeg ikke mister no vikting data, sån som alt musikken min, bilder og stuff...

Lenke til kommentar

Du kan angi "Mine dokumenter" til å ligge på en annen harddisk ved å gjøre følgende:

 

Start -> høyreklikk mine dokumenter -> egenskaper ->Angi nytt mål.

 

Veldig kjekt, for da har du alltid hurtigstart til bilder, musikk og diverse, selv etter formatering.

Lenke til kommentar

nå har jeg spilt et par timer, men telenor lager så veldig så jeg tengte jeg skulle se på en film, da merka jeg at den andre disken ikke virka, så jeg slo av pc'en og bytta s-ata kabel på den og.... da jeg start da så fikk jeg samme problem igjen, windows ville ikke starte, så jeg nappa ut den andre hardisken og da starta pc'en...... så da må problemet være den andre disken, men tror dere den har gått da eller er det noe jeg kan gjøre får å redde den... har over 200gb med ting på den så... miste alt det.... /cry

Lenke til kommentar
nå har jeg spilt et par timer, men telenor lager så veldig så jeg tengte jeg skulle se på en film, da merka jeg at den andre disken ikke virka, så jeg slo av pc'en og bytta s-ata kabel på den og.... da jeg start da så fikk jeg samme problem igjen, windows ville ikke starte, så jeg nappa ut den andre hardisken og da starta pc'en...... så da må problemet være den andre disken, men tror dere den har gått da eller er det noe jeg kan gjøre får å redde den... har over 200gb med ting på den så... miste alt det.... /cry

6509110[/snapback]

 

Sata støtter hotswapping, så du kan forsøke å gå inn i Windows med disk2 utkoblet, og koble den til mens maskinen er i gang. Forsøk så å kopiere ut alt du kan. Det verste som kan skje, er vel en blåskjerm. Hvis det ikke går, kan du jo gjøre som i stad.

 

Jeg har opplevd nøyaktig det samme en gang, men det var pga. feil bootrekkefølge i bios. Sjekk om C: står som boot #1.

Husk å sjekk på riktig sted i bios. Ikke der du velger hva som skal boote først av HD eller DVD/CD, men der du forandrer bootrekkefølge på enhetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...