Gå til innhold

Den evige Mac vs Pc diskusjonen


Anbefalte innlegg

Saken er enkel, skal ha en maskin som kan utføre skoleting, men samtidig være en spenstig greie når det kommer til musikk og film.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322588

 

eller en av disse to

 

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...42&nclm=MacBook

om sistnevnte link er utgått på tid, gjelder det i alle fall de nye 13" macbook, til henholdsvis 11 og 12.5 tusen, ca.

argumenter for / mot taes imot med stor takk =)

Endret av ente17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Codeman

 

Dette innlegget har blitt redigert av ente17: i dag, 19:07

 

han fikset linken etter min innlegg ;)

 

ville ha gått for mac ja :)

6497422[/snapback]

 

sett litt på det meste nå, går nok for en mac, såpass lei windows at jeg er ladd på noe nytt.

+ macbooken har en viss sjarm, det skal sies tihi

Lenke til kommentar

Vel. Har no sett på både Macen og PC`en og jeg tror no at Macen er best (Ser finest ut), men jeg tror du får en kjappere laptop om du velger PC`en.

 

Lomz og effikan:

Før dere sa det der om pc`en og Ubuntu, husket dere å tenke litt før dere sa det?

Hvis dere ser på spesifikkasjonene på den pc`en så tror jeg ikke at alt er out of box på den pc`en med en gang.

Lenke til kommentar

Til skulebruk så er Windows ikkje eit alternativ uansett. Du blir garantert overkjørt av enten virus og spionprogrammer, eller antivirus brannmurer osv.

 

Mac har Omnigrapphle som er eit fantasktisk verktøy til skule. Ellers til Linux kan du bruke Inkscape. Begge stiller likt på multimedia, du bruker VLC på begge for film også står det mellom Amarok og Itunes for musikk. Eg fortrekker Amarok :)

 

Skal du lage musikk så er Mac eit betre valg, men til 2D og 3D teikning så er dei like bra.

 

Batterilevetid er litt betre på Mac. Eg vil og sei at OSX sitt 3D desktop som er 100% OpenGL basert er vanvittig deilig å jobbe med og. Linux kjem med noko lignandes men det er enda under teststadiet. Har du penger gå for Mac, skal du jobbe mykje med IT og er litt tynn med penger så går du for ein Laptop som du innstallerer Linux på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...